Cieľom diplomovej práce je vytvoriť e-learningové kurzy, ktoré majú slúžiť ako podpora klasickej výučby. Práca je zameraná na využitie systémov Google Apps pre vzdelávanie a Moodle. Výstupom budú vytvorené e-learningové kurzy doplnené vhodným metodickým materiálom a ich praktické overenie vo výučbe.
Anotace v angličtině
The main aim of diploma thesis is to create e-learning course for support of classic teaching. The diploma thesis is focused on use of systems as Google Apps for education and Moo-dle. Output of the thesis will be created e-learning courses with suitable methodical study materials and practical proof in teaching.
Klíčová slova
E-learning, Cloud Computing, Moodle, Google Apps
Klíčová slova v angličtině
E-learning, Cloud Computing, Moodle, Google Apps
Rozsah průvodní práce
51 s. (89723 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Cieľom diplomovej práce je vytvoriť e-learningové kurzy, ktoré majú slúžiť ako podpora klasickej výučby. Práca je zameraná na využitie systémov Google Apps pre vzdelávanie a Moodle. Výstupom budú vytvorené e-learningové kurzy doplnené vhodným metodickým materiálom a ich praktické overenie vo výučbe.
Anotace v angličtině
The main aim of diploma thesis is to create e-learning course for support of classic teaching. The diploma thesis is focused on use of systems as Google Apps for education and Moo-dle. Output of the thesis will be created e-learning courses with suitable methodical study materials and practical proof in teaching.
Klíčová slova
E-learning, Cloud Computing, Moodle, Google Apps
Klíčová slova v angličtině
E-learning, Cloud Computing, Moodle, Google Apps
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši tématu e-learningu v prostředí cloud computingu (CC).
Popište technické a technologické možnosti sdílených služeb a technologií ve školním prostředí.
Navrhněte způsob využití CC ve škole i ve virtuální třídě.
Navrhněte a připravte výuku zvoleného tématu a doplňte vhodným metodickým materiálem.
Ověřte praktickou použitelnost připravených materiálů ve výuce a toto vyhodnoťte.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši tématu e-learningu v prostředí cloud computingu (CC).
Popište technické a technologické možnosti sdílených služeb a technologií ve školním prostředí.
Navrhněte způsob využití CC ve škole i ve virtuální třídě.
Navrhněte a připravte výuku zvoleného tématu a doplňte vhodným metodickým materiálem.
Ověřte praktickou použitelnost připravených materiálů ve výuce a toto vyhodnoťte.
Seznam doporučené literatury
KOPECKÝ, Kamil. E-learning (nejen) pro pedagogy. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2006, 125 s. Vzdělávání a informace.
LACKO, Ľuboslav. Osobní cloud pro domácí podnikání a malé firmy. Brno: Computer Press, 2012, 270 s. ISBN 978-80-251-3744-4.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013, 395 s.
ROWNTREE, Derek. Preparing Materials for Open, Distance and Flexible Learning. An Acon Guide for Teachers and Trainers. London: Kogan Pages, 1994. ISBN 0749411597.
VELTE, Anthony T., Toby J. VELTE a Robert C. ELSENPETER. Cloud Computing: praktický průvodce. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3333-0.
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 279 s.
Seznam doporučené literatury
KOPECKÝ, Kamil. E-learning (nejen) pro pedagogy. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2006, 125 s. Vzdělávání a informace.
LACKO, Ľuboslav. Osobní cloud pro domácí podnikání a malé firmy. Brno: Computer Press, 2012, 270 s. ISBN 978-80-251-3744-4.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013, 395 s.
ROWNTREE, Derek. Preparing Materials for Open, Distance and Flexible Learning. An Acon Guide for Teachers and Trainers. London: Kogan Pages, 1994. ISBN 0749411597.
VELTE, Anthony T., Toby J. VELTE a Robert C. ELSENPETER. Cloud Computing: praktický průvodce. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3333-0.
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 279 s.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala prezentaci diplomové práce a komise byla seznámena s posudky vedoucího a oponenta
Otázky oponenta (Kalupová Blanka, Ing.):
Ako hodnotí diplomantka praktické využitie pripravených materiálov vo výučbe?
Čo diplomantka sledovala dotazníkovým šetrením so stanoveným cieľom zistiť názory študentov na využitie cloudových aplikácií ako podpory klasickej formy výučby? Je zaradenie dvoch otázok demografického charakteru relevantné. Pri vyhodnocovaní odpovedí tieto charakteristiky ďalej nevyužíva.
Doplňující dotazy komise:
1. Změnilo by se něco zařazením dotaznikového šetření před aplikační část ?
2. Jak se na škole staví k moderním technologiím, co pro to chtějí udělat ?
3. Nebojí se pedagogové nových technologií ?
4. Proč je zmíněný pouze google kalendář, proč ne Microsoft a jakou to má spojitost dohromady ? Proč ne Office 365 ?
Studentka reagovala na otázky komise pohotově a odpověděla v plném rozsahu.