Cílem diplomové práce je sestavení řady praktických úloh doplněných metodickým popi-sem demonstrujícím možnosti embedded systémů na platformě Arduino. Teoretická část obsahuje informace o projektové výuce a embedded systému Arduino. Součástí práce jsou návrhy dílčích projektů pro samostatnou tvůrčí práci žáků a studentů, jejichž zájem o tech-nické předměty má být tímto podpořen. Materiály mohou být využity také v technicky za-měřených zájmových kroužcích na 2. stupni základních škol.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is to build a number of practical tasks supplemented by me-thodical descriptions demonstrating the possibilities of embedded systems on the Arduino platform. The theoretical part contains information of project education and embedded system Arduino. Part of the thesis are partial project proposals for the independent creative work of pupils and students whose interest in technical subjects is to be supported. Materi-als can also be used in technically-targeted interest groups at second level of primary school.
Cílem diplomové práce je sestavení řady praktických úloh doplněných metodickým popi-sem demonstrujícím možnosti embedded systémů na platformě Arduino. Teoretická část obsahuje informace o projektové výuce a embedded systému Arduino. Součástí práce jsou návrhy dílčích projektů pro samostatnou tvůrčí práci žáků a studentů, jejichž zájem o tech-nické předměty má být tímto podpořen. Materiály mohou být využity také v technicky za-měřených zájmových kroužcích na 2. stupni základních škol.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is to build a number of practical tasks supplemented by me-thodical descriptions demonstrating the possibilities of embedded systems on the Arduino platform. The theoretical part contains information of project education and embedded system Arduino. Part of the thesis are partial project proposals for the independent creative work of pupils and students whose interest in technical subjects is to be supported. Materi-als can also be used in technically-targeted interest groups at second level of primary school.
Proveďte literární rešerši na téma projektové výuky v technických předmětech.
Vyhodnoťte možnosti využití embedded systému Arduino v tvůrčí práci žáků.
Navrhněte a s ohledem na rostoucí náročnost zadání připravte sadu úloh pro cílovu skupinu žáků.
Realizujte zvolené zadání a toto dle možností ověřte v praxi.
Zhodnoťte výsledky práce a jeho realizace.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši na téma projektové výuky v technických předmětech.
Vyhodnoťte možnosti využití embedded systému Arduino v tvůrčí práci žáků.
Navrhněte a s ohledem na rostoucí náročnost zadání připravte sadu úloh pro cílovu skupinu žáků.
Realizujte zvolené zadání a toto dle možností ověřte v praxi.
Zhodnoťte výsledky práce a jeho realizace.
Seznam doporučené literatury
BANZI, Massimo. Getting started with Arduino. 2nd ed. Farnham: O\symbol{39}Reilly, 2011. ISBN 9781449309879.
BOXALL, John. Arduino workshop: a hands-on introduction with 65 projects. San Francisco: No Starch Press, 2013. ISBN 978-1-59327-448-1.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1620-9.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4142-0.
MARGOLIS, Michael. Arduino cookbook. 2nd ed. Sebastopol, Calif.: O\symbol{39}Reilly, c2012. ISBN 1449313876.
PINKER, Jiří. Mikroprocesory a mikropočítače. Praha: BEN - technická literatura, 2004. ISBN .isbn80-730-0110-1.
TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1.
Seznam doporučené literatury
BANZI, Massimo. Getting started with Arduino. 2nd ed. Farnham: O\symbol{39}Reilly, 2011. ISBN 9781449309879.
BOXALL, John. Arduino workshop: a hands-on introduction with 65 projects. San Francisco: No Starch Press, 2013. ISBN 978-1-59327-448-1.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1620-9.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4142-0.
MARGOLIS, Michael. Arduino cookbook. 2nd ed. Sebastopol, Calif.: O\symbol{39}Reilly, c2012. ISBN 1449313876.
PINKER, Jiří. Mikroprocesory a mikropočítače. Praha: BEN - technická literatura, 2004. ISBN .isbn80-730-0110-1.
TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentovala prezentaci diplomové práce a komise byla seznámena s posudky vedoucího a oponenta
Přpipomínka oponenta (Mgr. Michal Sedláček, Ph. D.):
1. S ohledem na zaměření DP bych očekával v praktické části DP vhodně zpracované metodické
materiály projektové výuky ve formě projektových listů. Projektová výuka patří mezi aktivizační
formy výuky a je časově náročná na práci učitele, který musí připravit metodické listy, které ve
výuce použije - nejlépe metodiku společného projektu a jednotlivé dílčí projektové úkoly pro žáky
se zadáním, popisem, cíli, očekávanými výstupy, informačními zdroji, časovým vymezením a
hodnocením. Je škoda, že student tuto možnost nevyužil, DP je jinak kvalitně zpracovaná a je
patrné zaměření studenta a jeho sympatie k systému Arduino. Doporučuji, aby se student k této
poznámce vyjádřil v rámci obhajoby.
Doplňující dotazy komise:
1. Kam to autíčko jezdí ?
2. Umí zastavit autíčko proti zdi ?
Student předvedl paktickou ukázku ve formě autíčka a demonstroval svou praktickou implementaci. Student reagoval na otázky komise pohotově a odpověděl v plném rozsahu.