Bakalářská práce se zabývá názory studentů oboru sociální pedagogiky na streetwork.
První, teoretická část, je rozdělena do tří kapitol. Úvodní kapitola popisuje co je streetwork, jaká je jeho náplň a kdo je streetworker. Druhá kapitola definuje sociální pedagogiku jako studijní obor. Poslední třetí kapitola se zabývá vysokoškolským systémem v České republi-ce.
Praktická část obsahuje výzkum, který je proveden mezi studenty oboru sociální pedagogi-ky ve Zlíně a Olomouci. Cílem výzkumu je zjistit, jaká je informovanost studentů o stree-tworku a jaký na něj mají názor.
Anotace v angličtině
The bachelors work goes into opinion of students who study the branch social pedagogy on the streetwork.
The first, theoretical part, is divided into three chapters. The initiative chapter describes the term "streetwork", what is this charge and who is the streetworker. The second chapter defines the social pedagogy as a branch of study. The last chapter goes into academic sys-tem in Czech Republic.
The practical part includes the research, which was conducted among the students of the branch of social pedagogy at Zlín and Olomouc. The aim of this research is to determine the acquaintance of the students with the streetwork and to learn their opinion on it.
Klíčová slova: streetwork, streetworker, sociální pedagogika, studenti, informovanost.
Klíčová slova
Klíčová slova: streetwork, streetworker, sociální pedagogika, studenti, informovanost.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: streetwork, streetworker, social pedagogy, students, informations.
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá názory studentů oboru sociální pedagogiky na streetwork.
První, teoretická část, je rozdělena do tří kapitol. Úvodní kapitola popisuje co je streetwork, jaká je jeho náplň a kdo je streetworker. Druhá kapitola definuje sociální pedagogiku jako studijní obor. Poslední třetí kapitola se zabývá vysokoškolským systémem v České republi-ce.
Praktická část obsahuje výzkum, který je proveden mezi studenty oboru sociální pedagogi-ky ve Zlíně a Olomouci. Cílem výzkumu je zjistit, jaká je informovanost studentů o stree-tworku a jaký na něj mají názor.
Anotace v angličtině
The bachelors work goes into opinion of students who study the branch social pedagogy on the streetwork.
The first, theoretical part, is divided into three chapters. The initiative chapter describes the term "streetwork", what is this charge and who is the streetworker. The second chapter defines the social pedagogy as a branch of study. The last chapter goes into academic sys-tem in Czech Republic.
The practical part includes the research, which was conducted among the students of the branch of social pedagogy at Zlín and Olomouc. The aim of this research is to determine the acquaintance of the students with the streetwork and to learn their opinion on it.
Klíčová slova: streetwork, streetworker, sociální pedagogika, studenti, informovanost.
Klíčová slova
Klíčová slova: streetwork, streetworker, sociální pedagogika, studenti, informovanost.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: streetwork, streetworker, social pedagogy, students, informations.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, terénní práce a streetworku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, terénní práce a streetworku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Zdena, PELECH Lubomír. Slabikář práce na ulici-streetwork, 1.vyd. Brno: DOLNĚK, 2000. ISBN 80-7239-148-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
KALINA, Kamil a kol. Drogy a drogové závislosti: mezioborový přístup 2. Praha: Úřad vlády České republiky, 2003. ISBN 80-86734-05-6.
KLÍMA, Petr. Kontaktní práce: antologie textů České asociace streetwork. 2. vyd. Praha: Česká asociace streetwork, 2009. ISBN 978-80-254-4001-8.
KOTOVÁ, Helena, KREBS Michal, KUNC Stanislav a STRNAD Martin. STREETWORK!: dobrá praxe 2015 : české a zahraniční zkušenosti z práce v nízkoprahových sociálních službách. Praha: Česká asociace streetwork o.s., 2015. ISBN 978-80-905069-3-0.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Zdena, PELECH Lubomír. Slabikář práce na ulici-streetwork, 1.vyd. Brno: DOLNĚK, 2000. ISBN 80-7239-148-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
KALINA, Kamil a kol. Drogy a drogové závislosti: mezioborový přístup 2. Praha: Úřad vlády České republiky, 2003. ISBN 80-86734-05-6.
KLÍMA, Petr. Kontaktní práce: antologie textů České asociace streetwork. 2. vyd. Praha: Česká asociace streetwork, 2009. ISBN 978-80-254-4001-8.
KOTOVÁ, Helena, KREBS Michal, KUNC Stanislav a STRNAD Martin. STREETWORK!: dobrá praxe 2015 : české a zahraniční zkušenosti z práce v nízkoprahových sociálních službách. Praha: Česká asociace streetwork o.s., 2015. ISBN 978-80-905069-3-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně popslaa teoretická východiska práce, dále se zaměřila na popis praktické části. Studentka uvedla výzkumné cíle, výzkumné otázky a popsala techniku sběru dat, včetně analýzy. Následně se věnovala prezentaci výsledků výzkumného šetření. Studentka odpovídala na otázky z posudků a na otázky členů komise (konstrukce dotazníku, vysvětlení termínu skrytá populace). Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.