Názory na efektivitu využitia celebrít v reklame sa v pribehu času menia. Dnes je táto metóda považovaná za jednu z najefektívnejších ciest ako zvýšiť predajnosť výrobku či upevniť pozíciu značky na trhu.
Cieľom práce je zistiť, prečo je tomu tak,kedy zohrávajú celebrity v reklame väčšiu úlohu a kedy menšiu.
Anotace v angličtině
Opinions about the effective usage of celebrities in the advertising are changing through the time. Now this method is being considered to be one of the most important and effective ways how to increase the selling of the products or secure the brand´s position on the market.
The goal of this bachelor essay is to find out the reason of its effectiveness, when the role of celebrities in advertising is bigger and when it is smaller.
Názory na efektivitu využitia celebrít v reklame sa v pribehu času menia. Dnes je táto metóda považovaná za jednu z najefektívnejších ciest ako zvýšiť predajnosť výrobku či upevniť pozíciu značky na trhu.
Cieľom práce je zistiť, prečo je tomu tak,kedy zohrávajú celebrity v reklame väčšiu úlohu a kedy menšiu.
Anotace v angličtině
Opinions about the effective usage of celebrities in the advertising are changing through the time. Now this method is being considered to be one of the most important and effective ways how to increase the selling of the products or secure the brand´s position on the market.
The goal of this bachelor essay is to find out the reason of its effectiveness, when the role of celebrities in advertising is bigger and when it is smaller.
1. Analyzujte pojem reklama jako součást marketingových komunikací, její funkci, vliv na spotřebitele. Zpracujte teoretické východiska práce se zaměřením na hvězdy v reklamě.
2. Síla celebrit-analyzujte jejich vliv na veřejnost. Zaměřte se na morální stránku využívání slavných osobností na propagaci produktů a služeb. Vysvětlete pojem Vampire effect.
3. Vypracujte analýzu forem reklamní kampaně společnosti Baťa s využitím Rybové a Krejčíře a jejich vlivu na postoje zákazníků vůči značce.
4. Porovnejte výsledky analýzy a najděte společné paradigmy.
5. Zhodnoťte získané údaje a na jejich základě vypracujte návrhy řešení případně doporučení pro další reklamní kampaně společnosti Baťa.
Zásady pro vypracování
1. Analyzujte pojem reklama jako součást marketingových komunikací, její funkci, vliv na spotřebitele. Zpracujte teoretické východiska práce se zaměřením na hvězdy v reklamě.
2. Síla celebrit-analyzujte jejich vliv na veřejnost. Zaměřte se na morální stránku využívání slavných osobností na propagaci produktů a služeb. Vysvětlete pojem Vampire effect.
3. Vypracujte analýzu forem reklamní kampaně společnosti Baťa s využitím Rybové a Krejčíře a jejich vlivu na postoje zákazníků vůči značce.
4. Porovnejte výsledky analýzy a najděte společné paradigmy.
5. Zhodnoťte získané údaje a na jejich základě vypracujte návrhy řešení případně doporučení pro další reklamní kampaně společnosti Baťa.
Seznam doporučené literatury
OGILVY D.:O reklamě, Praha : Management Press, 1996, ISBN: 80-85943-25-5
KŘÍŽEK Z.,CRHA I.: Život s reklamou, Praha: Grada Publishing, spol s.r.o., 2002, ISBN: 80-247-0213-4
HAYESOVÁ N.: Základy sociální psychologie, Praha: Portál, s.r.o., 1998, ISBN: 80-7178-763-9
NAKONEČNÝ M.: Psychologie osobnosti, Praha: Academia, 1998, ISBN: 8020006281
PRINGLE H.: Celebrity sells, United States: John Wiley and Sons Inc, 2004, ISBN: 0470868503
MARSHALL P. D.: Celebrity and power: Fame in contemporary culture, United States: University of Minnesota Press, 1997, ISBN: O816627258
KOHOUT J.: Veřejné mínění, image a metody public relations, Praha: Management Press, 1999, ISBN: 80-7261-006-6
VYSEKALOVÁ J., MIKEŠ J.: Reklama: Jak dělat reklamu, Praha: Grada, 2003, ISBN: 8024705575
ŠUBRT J. a kol.: Kapitoly ze sociologie veřejného minění: teorie a výzkum, Praha: Karolinum, 1998, ISBN: 8071845221
TOMAŠ M.: Intuitivní reklama, Praha: Management Press, 2006, ISBN: 8072611399
Seznam doporučené literatury
OGILVY D.:O reklamě, Praha : Management Press, 1996, ISBN: 80-85943-25-5
KŘÍŽEK Z.,CRHA I.: Život s reklamou, Praha: Grada Publishing, spol s.r.o., 2002, ISBN: 80-247-0213-4
HAYESOVÁ N.: Základy sociální psychologie, Praha: Portál, s.r.o., 1998, ISBN: 80-7178-763-9
NAKONEČNÝ M.: Psychologie osobnosti, Praha: Academia, 1998, ISBN: 8020006281
PRINGLE H.: Celebrity sells, United States: John Wiley and Sons Inc, 2004, ISBN: 0470868503
MARSHALL P. D.: Celebrity and power: Fame in contemporary culture, United States: University of Minnesota Press, 1997, ISBN: O816627258
KOHOUT J.: Veřejné mínění, image a metody public relations, Praha: Management Press, 1999, ISBN: 80-7261-006-6
VYSEKALOVÁ J., MIKEŠ J.: Reklama: Jak dělat reklamu, Praha: Grada, 2003, ISBN: 8024705575
ŠUBRT J. a kol.: Kapitoly ze sociologie veřejného minění: teorie a výzkum, Praha: Karolinum, 1998, ISBN: 8071845221
TOMAŠ M.: Intuitivní reklama, Praha: Management Press, 2006, ISBN: 8072611399