Cílem této bakalářské práce bylo navrhnout a následně zrealizovat výukový modul, který po připojení k vývojovému kitu bude schopen pracovat s unifikovanými analogovými a digitálními signály.
V teoretické části je popsána problematika dělení signálů, převodníků analogového signálu na digitální a digitálního na analogový. Dále je zde popsán operační zesilovač a jeho základní zapojení, optočleny a obsluha A/D i D/A převodníku na mikropočítači NXP KL25Z.
V praktické části je popsán návrh výukového modulu a programové knihovny, které jsou k němu vytvořeny. Na závěr je popsán ukázkový program.
Anotace v angličtině
The purpose of this bachelor thesis was to design and then implement the educational module, which after the connection to the development kit is able to work with unified analog and digital signals.
In the theoretical part are described types of signals, analog-to-digital converter and digital-to-analog converter. It also describes the operational amplifier and its basic wiring, optocouplers and how the microcomputer NXP KL25Z will handle the A / D and D / A converters.
The practical part describes the design of the educational module and software libraries which are also provided. At the end there is description of sample program.
Cílem této bakalářské práce bylo navrhnout a následně zrealizovat výukový modul, který po připojení k vývojovému kitu bude schopen pracovat s unifikovanými analogovými a digitálními signály.
V teoretické části je popsána problematika dělení signálů, převodníků analogového signálu na digitální a digitálního na analogový. Dále je zde popsán operační zesilovač a jeho základní zapojení, optočleny a obsluha A/D i D/A převodníku na mikropočítači NXP KL25Z.
V praktické části je popsán návrh výukového modulu a programové knihovny, které jsou k němu vytvořeny. Na závěr je popsán ukázkový program.
Anotace v angličtině
The purpose of this bachelor thesis was to design and then implement the educational module, which after the connection to the development kit is able to work with unified analog and digital signals.
In the theoretical part are described types of signals, analog-to-digital converter and digital-to-analog converter. It also describes the operational amplifier and its basic wiring, optocouplers and how the microcomputer NXP KL25Z will handle the A / D and D / A converters.
The practical part describes the design of the educational module and software libraries which are also provided. At the end there is description of sample program.
Prostudujte hardwarové vlastnosti výukového vývojového kitu na bázi mikrokontroléru NXP KL25Z.
Proveďte hardwarový návrh desky univerzálního vstupně / výstupního rozhraní pro propojení kitu s technologickým procesem.
Realizujte desku rozhraní a ověřte její funkci.
Vytvořte podpůrné programové vybavení pro obsluhu modulu ve formě knihovny podprogramů v C jazyce.
Vytvořte ukázkovou aplikaci s využitím realizované knihovny podprogramů, která bude demonstrovat funkci modulu.
Zásady pro vypracování
Prostudujte hardwarové vlastnosti výukového vývojového kitu na bázi mikrokontroléru NXP KL25Z.
Proveďte hardwarový návrh desky univerzálního vstupně / výstupního rozhraní pro propojení kitu s technologickým procesem.
Realizujte desku rozhraní a ověřte její funkci.
Vytvořte podpůrné programové vybavení pro obsluhu modulu ve formě knihovny podprogramů v C jazyce.
Vytvořte ukázkovou aplikaci s využitím realizované knihovny podprogramů, která bude demonstrovat funkci modulu.
Seznam doporučené literatury
HRUŠKA, František a Ladislav ŠMEJKAL. Technické prostředky informatiky a automatizace: (úvod, popis funkce, konstrukce a aplikace). Vyd. 1. Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, 2007, 193 s. ISBN 978-807-3185-350.
JURÁNEK, Antonín a Miroslav HRABOVSKÝ. EAGLE pro začátečníky /: uživatelská a referenční příručka :. 2. vydání. Praha: BEN - technická literatura, 2007, 191 s. ISBN 80-730-0213-2.
NXP Semiconductors. Kinetis KL25 Sub-Family 48 MHz Cortex-M0+ Based Microcontroller with USB, \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2014 \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-20\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www. nxp.com
NXP Semiconductors. KL25 Sub-Family Reference Manual, \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2014 \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-20\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.nxp.com
PINKER, Jiří. Mikroprocesory a mikropočítače. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2004, 159 s. ISBN 80-7300-110-1.
VÁŇA, Vladimír. ARM pro začátečníky. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2009, 195 s. ISBN 978-80-7300-246-6.
Seznam doporučené literatury
HRUŠKA, František a Ladislav ŠMEJKAL. Technické prostředky informatiky a automatizace: (úvod, popis funkce, konstrukce a aplikace). Vyd. 1. Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, 2007, 193 s. ISBN 978-807-3185-350.
JURÁNEK, Antonín a Miroslav HRABOVSKÝ. EAGLE pro začátečníky /: uživatelská a referenční příručka :. 2. vydání. Praha: BEN - technická literatura, 2007, 191 s. ISBN 80-730-0213-2.
NXP Semiconductors. Kinetis KL25 Sub-Family 48 MHz Cortex-M0+ Based Microcontroller with USB, \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2014 \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-20\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www. nxp.com
NXP Semiconductors. KL25 Sub-Family Reference Manual, \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2014 \matsymb{lbrack}cit. 2017-11-20\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.nxp.com
PINKER, Jiří. Mikroprocesory a mikropočítače. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2004, 159 s. ISBN 80-7300-110-1.
VÁŇA, Vladimír. ARM pro začátečníky. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2009, 195 s. ISBN 978-80-7300-246-6.
Přílohy volně vložené
1 cd
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce. Prezentace jako celek působila velmi dobrým dojmem, jednotlivé snímky prezentace graficky i obsahově vyvážené. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce. Diplomant postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Prof. Vašek: Obsahuje knihovna i regulační algoritmy?
2) Prof. Vašek: Kolik vstupů a výstupů modul obsahuje?
3) Prof. Víteček: Specializoval jste se ve vašem předchozím studiu na elektroniku?
Na kladené dotazy diplomant reagoval pohotově bez známek zaváhání.