Diplomová práce se zabývá analýzou, hodnocením a plánem rozvoje marketingových komunikací planetária. První část je zaměřena na teorii marketingových komunikací, popisuje jednotlivé nástroje komunikačního mixu a hodnotí jejich silné a slabé stránky. V druhé části je analyzován marketing planetária - produkty, ceny, dostupnost a propagace. Třetí část obsahuje návrh, realizaci a interpretaci dotazníkového šetření, které je zaměřeno na marketing planetária. Školy tvoří dvě třetiny zákazníků planetária, dotazníkové šetření bylo proto realizováno mezi učiteli, kteří jsou v tomto případě tvůrci rozhodnutí. Hlavní výsledek dotazníkového šetření je, že slabou stránkou marketingu planetária jsou špatná dopravní dostupnost, nízká inovace produktů a částečně nevyhovující struktura marketingových komunikací. Čtvrtou část tvoří plán rozvoje marketingových komunikací planetária, návrh zlepšení interních public relations a způsob kontroly přijatých opatření. V závěru práce je zdůvodněno, proč jsou pro planetárium a podobné vzdělávací neziskové organizace důležité public relations.
Anotace v angličtině
The diploma work contains analysis, evaluation and development plan of marketing communications of the Planetarium. The first part is concentrated on the theory of marketing communications, describes individual tools of a communication mix and evaluates their strong and weak points. In the second part a marketing of the Planetarium are analysed - products, prices, accessibility and promotion. The third part includes project, realisation and interpretation of marketing research. Schools represent two-thirds of the Planetarium clients - marketing research was realized among teachers, who are decision makers in this case. From the questionnaire research results: weak points of the Planetarium marketing are bad traffic accessibility, low innovation of products and partially inconvenient structure of marketing communications. The fourth part includes a development plan for marketing communications of the Planetarium, improvement of internal public relations and evaluation. Closing part includes reasons, why public relations are important for the Planetarium and for similar educational non-profit-making organizations.
Klíčová slova
hvězdárna, planetárium, marketingové komunikace, public relations, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
observatory, planetarium, marketing communications, public relations, marketing research
Rozsah průvodní práce
70
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá analýzou, hodnocením a plánem rozvoje marketingových komunikací planetária. První část je zaměřena na teorii marketingových komunikací, popisuje jednotlivé nástroje komunikačního mixu a hodnotí jejich silné a slabé stránky. V druhé části je analyzován marketing planetária - produkty, ceny, dostupnost a propagace. Třetí část obsahuje návrh, realizaci a interpretaci dotazníkového šetření, které je zaměřeno na marketing planetária. Školy tvoří dvě třetiny zákazníků planetária, dotazníkové šetření bylo proto realizováno mezi učiteli, kteří jsou v tomto případě tvůrci rozhodnutí. Hlavní výsledek dotazníkového šetření je, že slabou stránkou marketingu planetária jsou špatná dopravní dostupnost, nízká inovace produktů a částečně nevyhovující struktura marketingových komunikací. Čtvrtou část tvoří plán rozvoje marketingových komunikací planetária, návrh zlepšení interních public relations a způsob kontroly přijatých opatření. V závěru práce je zdůvodněno, proč jsou pro planetárium a podobné vzdělávací neziskové organizace důležité public relations.
Anotace v angličtině
The diploma work contains analysis, evaluation and development plan of marketing communications of the Planetarium. The first part is concentrated on the theory of marketing communications, describes individual tools of a communication mix and evaluates their strong and weak points. In the second part a marketing of the Planetarium are analysed - products, prices, accessibility and promotion. The third part includes project, realisation and interpretation of marketing research. Schools represent two-thirds of the Planetarium clients - marketing research was realized among teachers, who are decision makers in this case. From the questionnaire research results: weak points of the Planetarium marketing are bad traffic accessibility, low innovation of products and partially inconvenient structure of marketing communications. The fourth part includes a development plan for marketing communications of the Planetarium, improvement of internal public relations and evaluation. Closing part includes reasons, why public relations are important for the Planetarium and for similar educational non-profit-making organizations.
Klíčová slova
hvězdárna, planetárium, marketingové komunikace, public relations, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
observatory, planetarium, marketing communications, public relations, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Popište současný stav v marketingových komunikacích - jejich možnosti, formy, nástroje, prostředky.
2. Proveďte průzkum komunikací Hvězdárny a planetária Johanna Palisy v Ostravě.
3. Na základě zjištěných skutečností navrhněte zlepšení komunikací této instituce.
4. Specifikujte hlavní komunikační cíle Hvězdárny a planetária Johanna Palisy v Ostravě na sezónu 2004 - 2005.
Zásady pro vypracování
1. Popište současný stav v marketingových komunikacích - jejich možnosti, formy, nástroje, prostředky.
2. Proveďte průzkum komunikací Hvězdárny a planetária Johanna Palisy v Ostravě.
3. Na základě zjištěných skutečností navrhněte zlepšení komunikací této instituce.
4. Specifikujte hlavní komunikační cíle Hvězdárny a planetária Johanna Palisy v Ostravě na sezónu 2004 - 2005.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P. - Armstrong, G.: Marketing. Praha, Grada Publishing 2004.
Hannagant, T. J.: Marketing pro neziskový sektor. Praha, Management Press 1996.
Janečková, L. - Vaštíková, M.: Marketing služeb. Praha, Grada Publishing 2001
Světlík, J.: Marketing školy. Zlín EKA 1996
Foret, M. - Stávková, J.: Marketingový výzkum. Jak poznávat své zákazníky. Praha, Grada Publishing 2003
Zbořil, K.: Marketingový výzkum. Metodologie a aplikace. Praha, VŠE 1998
De Pelsmacker, P - Geuens, M. - Van Den Bergh, J.: Marketingová komunikace. Praha, Grada Pubshising 2003
Svoboda, V.: Corporate Identity. Zlín, UTB 2003
Kuba, M.: Elektronický marketing. Zlín, UTB 2003
Světlík, J.: Marketing a reklama. Zlín, UTB 2003
Seznam doporučené literatury
Kotler, P. - Armstrong, G.: Marketing. Praha, Grada Publishing 2004.
Hannagant, T. J.: Marketing pro neziskový sektor. Praha, Management Press 1996.
Janečková, L. - Vaštíková, M.: Marketing služeb. Praha, Grada Publishing 2001
Světlík, J.: Marketing školy. Zlín EKA 1996
Foret, M. - Stávková, J.: Marketingový výzkum. Jak poznávat své zákazníky. Praha, Grada Publishing 2003
Zbořil, K.: Marketingový výzkum. Metodologie a aplikace. Praha, VŠE 1998
De Pelsmacker, P - Geuens, M. - Van Den Bergh, J.: Marketingová komunikace. Praha, Grada Pubshising 2003
Svoboda, V.: Corporate Identity. Zlín, UTB 2003
Kuba, M.: Elektronický marketing. Zlín, UTB 2003
Světlík, J.: Marketing a reklama. Zlín, UTB 2003