Bakalářská práce se zaměřuje na interpersonální regulaci emocí u dětí staršího školního věku. V teoretické části se specifikuje pojem emoce, vymezují se emoce u dětí staršího školního věku, regulace emocí a interpersonální regulace emocí. Empirická část je zpracována kvantitativně pomocí dotazníkového šetření a zaměřuje se na tři dílčí oblasti interpersonální emoční regulace, a to na skutečnost, jak lidé z okolí ovlivňují regulaci emocí dětí staršího školního věku, jak děti staršího školního věku regulují emoce lidí v jejich okolí a jaká je autoregulace emocí dětí staršího školního věku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on interpersonal regulation of emotions in upper-school aged children. The theoretical part of the thesis describes the term emotion, emotions in adolescence, emotion regulation and interpersonal emotion regulation. The empirical part focuses on interpersonal emotion regulation and describes three sub-areas: interpersonal emotion regulation strategies, intrinsic affect regulation and extrinsic affect regulation.
Klíčová slova
emoce, emoční regulace, starší školní věk, interpersonální vztahy, emoční inteligence, sociální inteligence
Klíčová slova v angličtině
emotions, emotion regulation, adolescence, interpersonal relationship, emotional intelligence, social intelligence
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na interpersonální regulaci emocí u dětí staršího školního věku. V teoretické části se specifikuje pojem emoce, vymezují se emoce u dětí staršího školního věku, regulace emocí a interpersonální regulace emocí. Empirická část je zpracována kvantitativně pomocí dotazníkového šetření a zaměřuje se na tři dílčí oblasti interpersonální emoční regulace, a to na skutečnost, jak lidé z okolí ovlivňují regulaci emocí dětí staršího školního věku, jak děti staršího školního věku regulují emoce lidí v jejich okolí a jaká je autoregulace emocí dětí staršího školního věku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on interpersonal regulation of emotions in upper-school aged children. The theoretical part of the thesis describes the term emotion, emotions in adolescence, emotion regulation and interpersonal emotion regulation. The empirical part focuses on interpersonal emotion regulation and describes three sub-areas: interpersonal emotion regulation strategies, intrinsic affect regulation and extrinsic affect regulation.
Klíčová slova
emoce, emoční regulace, starší školní věk, interpersonální vztahy, emoční inteligence, sociální inteligence
Klíčová slova v angličtině
emotions, emotion regulation, adolescence, interpersonal relationship, emotional intelligence, social intelligence
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti emoční inteligence, strategií využívaných k regulaci emocí a emočního vývoje dětí staršího školního věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti emoční inteligence, strategií využívaných k regulaci emocí a emočního vývoje dětí staršího školního věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
NAKONEČNÝ, Milan. Lidské emoce. Praha: Academia, 2000, 335 s. ISBN 8020007636.
SLAMĚNÍK, Ivan. Emoce a interpersonální vztahy. Praha: Grada, 2011, 208 s. Psyché. ISBN 978-80-247-3311-1.
STUCHLÍKOVÁ, Iva. Základy psychologie emocí. Praha: Portál, 2002, 227 s. ISBN 80-7178-553-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005, 467 s. ISBN 80-246-0956-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Základy psychologie. V Praze: Karolinum, 2004, 356 s. ISBN 80-246-0841-3.
Seznam doporučené literatury
NAKONEČNÝ, Milan. Lidské emoce. Praha: Academia, 2000, 335 s. ISBN 8020007636.
SLAMĚNÍK, Ivan. Emoce a interpersonální vztahy. Praha: Grada, 2011, 208 s. Psyché. ISBN 978-80-247-3311-1.
STUCHLÍKOVÁ, Iva. Základy psychologie emocí. Praha: Portál, 2002, 227 s. ISBN 80-7178-553-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005, 467 s. ISBN 80-246-0956-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Základy psychologie. V Praze: Karolinum, 2004, 356 s. ISBN 80-246-0841-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala volbu tématu.Dále nastinila teoretická východiska práce, prezentovala výzkumný záměr, výzkumné cíle práce, metodologii výzkumu. Dále seznamila komisi s výsledky práce. Uvedla také závěry práce a doporučení pro praxi. \par Dotazníky jste překládala? Studentka dotaz zodpověděla. Komise ocenila jak výběr tématu tak jeho zpracování.\par\par