Tématem bakalářské práce je youtuber jako vzor pro dospívající. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje dospívajícímu z hlediska vývojové psychologie, socializaci a fenoménu YouTube. Praktická část obsahuje prezentaci výsledků získaných dat z kvantitativního výzkumu, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Hlavním cílem výzkumného šetření je zjistit, jaký dopad má sledování youtuberů na životní styl dospívajících.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is YouTuber as a role model for adolescents. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part concerns an adolescent from an angle of the developmental psychology, the socialization and the YouTube phenomenon. The practical part includes a presentation of the results obtained from a quantitative research, which was realized throughout a questionnaire survey. The main goal of the survey is to determine what impact watching YouTubers has on adolescents´ style of living.
Klíčová slova
YouTube, youtuber, vzor, dospívající, životní styl
Klíčová slova v angličtině
YouTube, YouTuber, role model, adolescent, lifestyle
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je youtuber jako vzor pro dospívající. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje dospívajícímu z hlediska vývojové psychologie, socializaci a fenoménu YouTube. Praktická část obsahuje prezentaci výsledků získaných dat z kvantitativního výzkumu, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Hlavním cílem výzkumného šetření je zjistit, jaký dopad má sledování youtuberů na životní styl dospívajících.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is YouTuber as a role model for adolescents. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part concerns an adolescent from an angle of the developmental psychology, the socialization and the YouTube phenomenon. The practical part includes a presentation of the results obtained from a quantitative research, which was realized throughout a questionnaire survey. The main goal of the survey is to determine what impact watching YouTubers has on adolescents´ style of living.
Klíčová slova
YouTube, youtuber, vzor, dospívající, životní styl
Klíčová slova v angličtině
YouTube, YouTuber, role model, adolescent, lifestyle
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti období dospívání, socializace a fenoménu youtuberů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti období dospívání, socializace a fenoménu youtuberů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016, 254 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
LANGE, Patricia G. Kids on YouTube: technical identities and digital literacies. Walnut Creek, California: Left Coast Press, 2014. ISBN 978-1-61132-937-7.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
STAŠOVÁ, Leona, Gabriela SLANINOVÁ a Iva JUNOVÁ. Nová generace: vybrané aspekty socializace a výchovy současných dětí a mládeže v kontextu medializované společnosti. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-567-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016, 254 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
LANGE, Patricia G. Kids on YouTube: technical identities and digital literacies. Walnut Creek, California: Left Coast Press, 2014. ISBN 978-1-61132-937-7.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
STAŠOVÁ, Leona, Gabriela SLANINOVÁ a Iva JUNOVÁ. Nová generace: vybrané aspekty socializace a výchovy současných dětí a mládeže v kontextu medializované společnosti. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-567-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zahajila prezentaci obhajoby bakalářské práce úvodem do teoretických východisek práce, dále představila metodologii výzkumu. Uvedla také nejdůležitější zjištění z výzkumného šetření. Uvedla také doporučení pro praxi. \par
Dotazy komise: Myslíte si, že když se zvyší informovanost rodičů bude mít dopad na současnou situaci? Studentka dotaz zodpověděla. Odpověděla na dotazy oponenta uvedených v posudcích práce. Komise pozitivně zhodnotila práci po obsahové stránce. Úskálí práce - soubor nevypovídá o skutečném stavu.\par\par\par