Bakalářská práce se zabývá pohledem sociálních pracovníků na proces zprostředkování pěstounské péče. Práce je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se věnuje pěstounské péče, jejím formám, motivaci žadatelů a dávkám. Druhá kapitola pak podrobně rozebírá proces zprostředkování pěstounské péče. Třetí kapitola je pak zaměřena na pracovníky v pěstounské péči. Praktická část se věnuje metodologii výzkumu, analýze dat a jejich následné interpretaci a obsahuje i doporučení pro praxi. Pro účely výzkumu jsme zvolili kvalitativní pojetí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis discusses the view of social workers on the process of foster care me-diating. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter is dedicated to foster care, its forms, moti-vation of applicants and benefits. The second chapter then analyzes in detail the process of foster care mediating. The third chapter is then focused on foster care workers. The practical part deals with the methodology of research, data analysis and their subsequent interpretation, and contains recommendations for practice. For research purposes, we have chosen a qualitative concept.
Klíčová slova
pěstounská péče, proces zprostředkování pěstounské péče, motivace žadatelů, klíčový pracovník, sociální pracovník, přípravy, pěstoun, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
foster care, foster care mediation, motivation of applicants, key worker, social worker, preparations, foster, education
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá pohledem sociálních pracovníků na proces zprostředkování pěstounské péče. Práce je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se věnuje pěstounské péče, jejím formám, motivaci žadatelů a dávkám. Druhá kapitola pak podrobně rozebírá proces zprostředkování pěstounské péče. Třetí kapitola je pak zaměřena na pracovníky v pěstounské péči. Praktická část se věnuje metodologii výzkumu, analýze dat a jejich následné interpretaci a obsahuje i doporučení pro praxi. Pro účely výzkumu jsme zvolili kvalitativní pojetí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis discusses the view of social workers on the process of foster care me-diating. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter is dedicated to foster care, its forms, moti-vation of applicants and benefits. The second chapter then analyzes in detail the process of foster care mediating. The third chapter is then focused on foster care workers. The practical part deals with the methodology of research, data analysis and their subsequent interpretation, and contains recommendations for practice. For research purposes, we have chosen a qualitative concept.
Klíčová slova
pěstounská péče, proces zprostředkování pěstounské péče, motivace žadatelů, klíčový pracovník, sociální pracovník, přípravy, pěstoun, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
foster care, foster care mediation, motivation of applicants, key worker, social worker, preparations, foster, education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pěstounské péče, sociálně-právní ochrany dětí a zprostředkování pěstounské péče.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pěstounské péče, sociálně-právní ochrany dětí a zprostředkování pěstounské péče.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BUBLEOVÁ, Věduna. Základní informace o pěstounské péči a péči poručníka. 3., přeprac. vyd. Praha: Středisko náhradní rodinné péče, 2014. ISBN 978-80_87455-19-7.
PAZLAROVÁ, Hana, ed. Pěstounská péče: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1020-7.
SYCHROVÁ, Adriana. Pedagogické aspekty náhradní rodinné péče. Vydání I. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická, 2015. ISBN 978-80-7395-955-5.
ZEZULOVÁ, Dagmar. Pěstounská péče a adopce. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0065-9.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
Seznam doporučené literatury
BUBLEOVÁ, Věduna. Základní informace o pěstounské péči a péči poručníka. 3., přeprac. vyd. Praha: Středisko náhradní rodinné péče, 2014. ISBN 978-80_87455-19-7.
PAZLAROVÁ, Hana, ed. Pěstounská péče: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1020-7.
SYCHROVÁ, Adriana. Pedagogické aspekty náhradní rodinné péče. Vydání I. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická, 2015. ISBN 978-80-7395-955-5.
ZEZULOVÁ, Dagmar. Pěstounská péče a adopce. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0065-9.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zahajila obhajobu bakalářské práce. Uvedla obsah teoretické části, dále se zaměřila na výzkumnou část, kde představila metodologii výzkumu. Poté prezentovala základní výsledky výzkumu, odpověděla na výzkumné otázky.Uvedla závěry práce.Dotazy komise: Konkretizujte limity vašeho výzkumu? Studentka odpověděla adekvátně na dotaz komise. Dále komise poprosila studentku na zodpovězení dotazu oponentky práce: Jak je v tomto kontextu vnímán vztah sociální pedagogiky a sociální práce? Studentka položený dotaz zodpověděla. Proč jste zvolila otevřené kodóvání, jaký to měl smysl? Jaký byl záměr? Studentka dotaz nezodpověděla.\par