Téma mé práce vychází ze skutečnosti, že se již pět let aktivně věnuji problematice cestov-ního ruchu. Dle dostupných informací a současného vývojového trendu patří zážitková turistika do málo rozvinutých forem cestovního ruchu i přesto, že tento obor skýtá nemalé příležitosti pro všechny podnikatele, města i obce, které využívají cestovních ruch nejen ke své prezentaci, ale především ke své obživě. Z geografického hlediska vás ve své práci budu nejčastěji provázet po jižních Čechách, zejména pak po Jindřichohradecku. Dle statis-tik agentury CzechTourism jsou jižní Čechy vnímané jako turisticky atraktivní oblast s výrazně rozvinutou turistickou infrastrukturou. Ovšem i zde se najdou značné mezery na trhu, jež je třeba vyplnit atraktivní nabídkou, která nejenže udrží, ale i zvýší kredit tohoto kraje u jeho návštěvníků.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is coming out from the reality that I have spent already five years of going in the problems of tourism. Due to approachable information and contemporary de-velopmental trend the adventure tourism belongs to less developed forms of tourism. Al-though this branch offers many opportunities for all businessmen, towns and villages, they use the tourism for their presentation but especially for their livelihood. From the geo-graphical point of view I will accompany you on southern Bohemia, mainly Jindřichův Hradec region. According to the statistics made by the agency CzechTourism southern Bo-hemia are perceived as tourist attractive region with high developed tourist infrastructure. Of course even here we can see considerable gaps on the market, which is necessary to fill by attractive offer, which will not only keep but also will increase the credit of this region at his visitors.
Klíčová slova
cestovní ruch, aktivní (zážitková) turistika, jižní Čechy, propagace, spolupráce, analýza, konkurence
Téma mé práce vychází ze skutečnosti, že se již pět let aktivně věnuji problematice cestov-ního ruchu. Dle dostupných informací a současného vývojového trendu patří zážitková turistika do málo rozvinutých forem cestovního ruchu i přesto, že tento obor skýtá nemalé příležitosti pro všechny podnikatele, města i obce, které využívají cestovních ruch nejen ke své prezentaci, ale především ke své obživě. Z geografického hlediska vás ve své práci budu nejčastěji provázet po jižních Čechách, zejména pak po Jindřichohradecku. Dle statis-tik agentury CzechTourism jsou jižní Čechy vnímané jako turisticky atraktivní oblast s výrazně rozvinutou turistickou infrastrukturou. Ovšem i zde se najdou značné mezery na trhu, jež je třeba vyplnit atraktivní nabídkou, která nejenže udrží, ale i zvýší kredit tohoto kraje u jeho návštěvníků.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is coming out from the reality that I have spent already five years of going in the problems of tourism. Due to approachable information and contemporary de-velopmental trend the adventure tourism belongs to less developed forms of tourism. Al-though this branch offers many opportunities for all businessmen, towns and villages, they use the tourism for their presentation but especially for their livelihood. From the geo-graphical point of view I will accompany you on southern Bohemia, mainly Jindřichův Hradec region. According to the statistics made by the agency CzechTourism southern Bo-hemia are perceived as tourist attractive region with high developed tourist infrastructure. Of course even here we can see considerable gaps on the market, which is necessary to fill by attractive offer, which will not only keep but also will increase the credit of this region at his visitors.
Klíčová slova
cestovní ruch, aktivní (zážitková) turistika, jižní Čechy, propagace, spolupráce, analýza, konkurence
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu - marketingové komunikace v oblasti cestovního ruchu a jejich současné trendy
2. Stanovte cíle a hypotézy práce
3. Charakterizujte subjekt a jeho současné marketingové aktivity, propojující komerční a neziskový sektor a poskytující služby zážitkové turistiky
4. Na základě primárního šetření sestavte SWOT analýzu
5. Z analýzy vyvoďte návrh komunikačního plánu pro daný subjekt, optimalizující dosavadní nedostatky
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu - marketingové komunikace v oblasti cestovního ruchu a jejich současné trendy
2. Stanovte cíle a hypotézy práce
3. Charakterizujte subjekt a jeho současné marketingové aktivity, propojující komerční a neziskový sektor a poskytující služby zážitkové turistiky
4. Na základě primárního šetření sestavte SWOT analýzu
5. Z analýzy vyvoďte návrh komunikačního plánu pro daný subjekt, optimalizující dosavadní nedostatky
Seznam doporučené literatury
HORNER, Susan; SWARBROOKE, John,Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času {-} aplikovaný marketing služeb, Grada Publishing, 2003, Z angl. přel. J. Rezek, ISBN 80-247-0202-9
STŘÍBRNÁ Marie, Venkovská turistika a agroturistika, Profi press, ISBN 80-86762-14
KRÁLOVÁ Alžběta, Marketing destinace cestovního ruchu, Ekopress Nakladatels, ISBN 80-86119-56-4
FORET, Miloslav, FORETOVÁ, Věra, Jak rozvíjet místní cestovní ruch, Grada Publishing, 2001, ISBN 80-247-0207-X
KOTLER P., Marketing management, 10. rozšířené vydání, Grada Publishing 2001, ISBN 80-247-0016-6
Seznam doporučené literatury
HORNER, Susan; SWARBROOKE, John,Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času {-} aplikovaný marketing služeb, Grada Publishing, 2003, Z angl. přel. J. Rezek, ISBN 80-247-0202-9
STŘÍBRNÁ Marie, Venkovská turistika a agroturistika, Profi press, ISBN 80-86762-14
KRÁLOVÁ Alžběta, Marketing destinace cestovního ruchu, Ekopress Nakladatels, ISBN 80-86119-56-4
FORET, Miloslav, FORETOVÁ, Věra, Jak rozvíjet místní cestovní ruch, Grada Publishing, 2001, ISBN 80-247-0207-X
KOTLER P., Marketing management, 10. rozšířené vydání, Grada Publishing 2001, ISBN 80-247-0016-6
Přílohy volně vložené
Specifika turistických regionů v ČR
Překážky CR a jejich odstraňování
Rakušané
Dotazník zážitková turistika
Členění JčK dle jednotlivých regionů