Cílem mojí bakalářské práce je zjistit, jaké typy žen a jakým způsobem jsou v slovenské reklamě zobrazovány. V teoretické části objasňuji pojmy jako reklama, tisk z hlediska marketingových komunikací a genderové role. Svoji pozornost soustřeďuji hlavně na to, jak média vykreslují ženy a jestli se aktivně podílejí na formování našeho postavení k otázkám genderu. V praktické části analyzuji nejčastější způsoby zobrazení ženy v tiskových inzerátech vybraného vzorku slovenských časopisů.
Anotace v angličtině
My BA diploma paper investigates what kind of women are pictured in Slovakian advertising and also to find out how they are presented in the campaigns. The Theory section explains the key expressions, such as: advertising, media and press in marketing communication and gender roles. My main interest was to describe ways in which media picture women and how media influence formation of our attitude towards gender issues. The Practical section analyses most frequent picturing of women in press advertisements in selected Slovakian magazines.
Klíčová slova
marketingové komunikace, reklama, média, tiskový inzerát, analýza, žena, sexizmus, gender, stereotypy, role, krása, domácí paní, nezávislá žena, sexuální objekt
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, advertisement, media, press advertisement, analysis, woman, sexism, gender, stereotypes, role, beauty, housewife, independent woman, object of sexual desire.
Rozsah průvodní práce
52 s. , 30 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mojí bakalářské práce je zjistit, jaké typy žen a jakým způsobem jsou v slovenské reklamě zobrazovány. V teoretické části objasňuji pojmy jako reklama, tisk z hlediska marketingových komunikací a genderové role. Svoji pozornost soustřeďuji hlavně na to, jak média vykreslují ženy a jestli se aktivně podílejí na formování našeho postavení k otázkám genderu. V praktické části analyzuji nejčastější způsoby zobrazení ženy v tiskových inzerátech vybraného vzorku slovenských časopisů.
Anotace v angličtině
My BA diploma paper investigates what kind of women are pictured in Slovakian advertising and also to find out how they are presented in the campaigns. The Theory section explains the key expressions, such as: advertising, media and press in marketing communication and gender roles. My main interest was to describe ways in which media picture women and how media influence formation of our attitude towards gender issues. The Practical section analyses most frequent picturing of women in press advertisements in selected Slovakian magazines.
Klíčová slova
marketingové komunikace, reklama, média, tiskový inzerát, analýza, žena, sexizmus, gender, stereotypy, role, krása, domácí paní, nezávislá žena, sexuální objekt
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, advertisement, media, press advertisement, analysis, woman, sexism, gender, stereotypes, role, beauty, housewife, independent woman, object of sexual desire.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů zaobírajících se problematikou tématu gender a média.
2. V metodologické části určete různé typologie zobrazení ženy a stanovte pracovní hypotézu a cíle bakalářské práce.
3. Na zvoleném souboru udělejte vlastní analýzu zobrazení ženy ve slovenské reklamě.
4. Závěrem vyhodnoťte analýzu ve vztahu k hypotéze a naznačte další možnosti zkoumání tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů zaobírajících se problematikou tématu gender a média.
2. V metodologické části určete různé typologie zobrazení ženy a stanovte pracovní hypotézu a cíle bakalářské práce.
3. Na zvoleném souboru udělejte vlastní analýzu zobrazení ženy ve slovenské reklamě.
4. Závěrem vyhodnoťte analýzu ve vztahu k hypotéze a naznačte další možnosti zkoumání tématu.
Seznam doporučené literatury
De PELSMACKER, P., GEUENS, M., Van den BERG, J. Marketingové komunikace. 2. vyd. Praha, Grada Publishing 2003. Počet stran 581.ISBN 80-247-0254-1
OSVALDOVÁ, B., HALADA, J. Encyklopedie praktické žurnalistiky.1. vyd. Praha, Libri 1999. Počet stran 239. ISBN 80-85983-76-1
JIRÁK J.,KÖPPLOVÁ B. Média a společnost. 1. vyd. Praha, Portál 2003. Počet stran 207. ISBN 80-7178-697-7
McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace.1. vyd. Praha, Portál 1999. Počet stran 447. ISBN 80-7178-200-9
HORŇÁK, P. Abeceda reklamy.1. vyd. Bratislava, Grafosit 1997. Počet stran 213. ISBN 80-967950-5-8
CVIKOVÁ, J., JURÁŇOVÁ, J., KOBOVÁ, Ľ. Žena nie je tovar.1. vyd. Dunajská streda, Valeur s.r.o. 2005. Počet stran 434. ISBN 80-85549-50-6
RENZETTI, C.M. Ženy, Muži a společnosť.1. vyd. Praha, Karolinium 2005. Počet stran 664. ISBN 80-246-0525-2
VACKOVÁ, K. Lákavé ženské křivky, vůně a symboly, Strategie, 1998, č.12, str. 74-75. ISSN 1210-3756
www.rpr.sk
Seznam doporučené literatury
De PELSMACKER, P., GEUENS, M., Van den BERG, J. Marketingové komunikace. 2. vyd. Praha, Grada Publishing 2003. Počet stran 581.ISBN 80-247-0254-1
OSVALDOVÁ, B., HALADA, J. Encyklopedie praktické žurnalistiky.1. vyd. Praha, Libri 1999. Počet stran 239. ISBN 80-85983-76-1
JIRÁK J.,KÖPPLOVÁ B. Média a společnost. 1. vyd. Praha, Portál 2003. Počet stran 207. ISBN 80-7178-697-7
McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace.1. vyd. Praha, Portál 1999. Počet stran 447. ISBN 80-7178-200-9
HORŇÁK, P. Abeceda reklamy.1. vyd. Bratislava, Grafosit 1997. Počet stran 213. ISBN 80-967950-5-8
CVIKOVÁ, J., JURÁŇOVÁ, J., KOBOVÁ, Ľ. Žena nie je tovar.1. vyd. Dunajská streda, Valeur s.r.o. 2005. Počet stran 434. ISBN 80-85549-50-6
RENZETTI, C.M. Ženy, Muži a společnosť.1. vyd. Praha, Karolinium 2005. Počet stran 664. ISBN 80-246-0525-2
VACKOVÁ, K. Lákavé ženské křivky, vůně a symboly, Strategie, 1998, č.12, str. 74-75. ISSN 1210-3756
www.rpr.sk