Bakalářská práce se zabývá celebritami v reklamě. Popisuje celebrity z hlediska psychologie reklamy, definuje celebrit a historii celebrit, zabývá se zásadami pro tvoru reklamních kampaně s celebritami. V praktické části jsou analyzovány tři reklamní kampaně s celebritou na základě výzkumu.
Anotace v angličtině
BA diploma paper study celebrities in advertisement. It deal with psychological aspect of the celebrity campaigns, defines celebrities as such and also the evolution of the phenomenon. It describes also legislative aspects. The main focus is on successful performance campaigns. The practical section analyses analyses celebrity advertising campaigns based on the research.
Celebrity, personality, advertisement, advertising campaign, media, brand, product, analysis, research
Rozsah průvodní práce
70 s., 20 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá celebritami v reklamě. Popisuje celebrity z hlediska psychologie reklamy, definuje celebrit a historii celebrit, zabývá se zásadami pro tvoru reklamních kampaně s celebritami. V praktické části jsou analyzovány tři reklamní kampaně s celebritou na základě výzkumu.
Anotace v angličtině
BA diploma paper study celebrities in advertisement. It deal with psychological aspect of the celebrity campaigns, defines celebrities as such and also the evolution of the phenomenon. It describes also legislative aspects. The main focus is on successful performance campaigns. The practical section analyses analyses celebrity advertising campaigns based on the research.
Celebrity, personality, advertisement, advertising campaign, media, brand, product, analysis, research
Zásady pro vypracování
1. Definujte úlohu celebrit v reklamě z hlediska psychologie trhu.
2. Vymezte spektrum marketingových komunikací, v nichž se celebrity vyskytují.
3. Nalezněte důvody reklamních agentur a zadavatelů pro zvolení celebrity jako reklamního apelu.
4. Analyzujte argumenty reklamních sdělení, u kterých hlavní roli hrají celebrity.
5. Zkoumejte racionální a emocionální apely celebrit v reklamě.
6. Analyzujte účinnost působení celebrity jako reklamního apelu na muže, ženy, děti a definujte jejich míru ovlivnitelnosti.
7. Analyzujte komerční, nekomerční a politické typy reklamních kampaní s využitím celebrity.
8. Analyzujte zvolené konkrétní reklamní kampaně.
Zásady pro vypracování
1. Definujte úlohu celebrit v reklamě z hlediska psychologie trhu.
2. Vymezte spektrum marketingových komunikací, v nichž se celebrity vyskytují.
3. Nalezněte důvody reklamních agentur a zadavatelů pro zvolení celebrity jako reklamního apelu.
4. Analyzujte argumenty reklamních sdělení, u kterých hlavní roli hrají celebrity.
5. Zkoumejte racionální a emocionální apely celebrit v reklamě.
6. Analyzujte účinnost působení celebrity jako reklamního apelu na muže, ženy, děti a definujte jejich míru ovlivnitelnosti.
7. Analyzujte komerční, nekomerční a politické typy reklamních kampaní s využitím celebrity.
8. Analyzujte zvolené konkrétní reklamní kampaně.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy, Praha, Grada 2002. Počet stran 264. ISBN 80-24704-02-1
RYMEŠ, M. Psychologie trhu, Praha,Grada 1998. Počet stran 154.ISBN 80-71696-32-3
VYSEKALOVÁ, J. Reklama : jak dělat reklamu , Praha, Grada 2003. Počet stran 122 s. ISBN 80-24705-57-5
SCHULTZ, D.E. Moderní reklama : umění zaujmout, Praha, Grada 1995. Počet stran 668. ISBN 80-71690-62-7
WILLEMS, H. Theatralität der Werbung, Berlin, New York, de Gruyter 2003. Počet stran 573. ISBN 3-11-017668-8
PELSCHMACKER, P. de Marketingová komunikace, Praha, Grada 2003. Počet stran 581. ISBN 80-24702-54-1
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy, Praha, Grada 2002. Počet stran 264. ISBN 80-24704-02-1
RYMEŠ, M. Psychologie trhu, Praha,Grada 1998. Počet stran 154.ISBN 80-71696-32-3
VYSEKALOVÁ, J. Reklama : jak dělat reklamu , Praha, Grada 2003. Počet stran 122 s. ISBN 80-24705-57-5
SCHULTZ, D.E. Moderní reklama : umění zaujmout, Praha, Grada 1995. Počet stran 668. ISBN 80-71690-62-7
WILLEMS, H. Theatralität der Werbung, Berlin, New York, de Gruyter 2003. Počet stran 573. ISBN 3-11-017668-8
PELSCHMACKER, P. de Marketingová komunikace, Praha, Grada 2003. Počet stran 581. ISBN 80-24702-54-1