Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku marketingového prostředí společnosti SaarGummi Czech, s.r.o.
Práce je rozdělena do dvou základních celků. První teoretická část je věnována metodickému aparátu k analýzám, které jsou využívány při rozborech vnějšího a vnitřního prostředí firmy SaarGummi Czech, s.r.o., zabývající se výrobou těsnících systémů a lisované technické pryže pro automobilový průmysl.
Druhá část je praktická a je věnována charakteristice firmy a zpracování analýz, které mají zobrazit skutečnosti ovlivňující významným způsobem chod firmy. V této části byl zároveň proveden stručný rozpis 4P marketingového mixu, se záměrem přiblížit nejen výrobek, ale i fungování dané firmy.
Snahou bylo, aby z jednotlivých analýz vnějšího prostředí (STEP analýzy, analýza konkurence) vyplynuly jednak příležitosti, které by firma měla využít, ale na druhé straně i hrozby, kterým by se měla vyhnout, případně najít způsob, jak jim čelit. Z analýz vnitřního prostředí byly vyvozeny silné a slabé stránky společnosti, které mají strategický význam.
Anotace v angličtině
This Bachelor work is focused on the topic of marketing environment of SaarGummi Czech, s.r.o. company.
This Bachelor work is divided into two main sections. The first theoretical is dedicated to a methodology for analyses employed to analyse external and internal environment of the company SaarGummi Czech, s.r.o., producer of rubber sealing systems and rubber moulded parts for automobile industry.
The second part is a practical and focused on characteristic of company and processing analyses. They should represent actualities which have influence on progress of this company. There is also analyse of 4P marketing mix which has been done with intention to describe not only a product but working principles of the company itself.
The main effort was with using analyses of external environmental (STEP analyses, analyses of competitors in industry sector) to discover market opportunities for the company that should take advantage of but also risks it should avoid. Using analyses of internal environment was deduced from strenghts and weakness which have strategical importance.
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku marketingového prostředí společnosti SaarGummi Czech, s.r.o.
Práce je rozdělena do dvou základních celků. První teoretická část je věnována metodickému aparátu k analýzám, které jsou využívány při rozborech vnějšího a vnitřního prostředí firmy SaarGummi Czech, s.r.o., zabývající se výrobou těsnících systémů a lisované technické pryže pro automobilový průmysl.
Druhá část je praktická a je věnována charakteristice firmy a zpracování analýz, které mají zobrazit skutečnosti ovlivňující významným způsobem chod firmy. V této části byl zároveň proveden stručný rozpis 4P marketingového mixu, se záměrem přiblížit nejen výrobek, ale i fungování dané firmy.
Snahou bylo, aby z jednotlivých analýz vnějšího prostředí (STEP analýzy, analýza konkurence) vyplynuly jednak příležitosti, které by firma měla využít, ale na druhé straně i hrozby, kterým by se měla vyhnout, případně najít způsob, jak jim čelit. Z analýz vnitřního prostředí byly vyvozeny silné a slabé stránky společnosti, které mají strategický význam.
Anotace v angličtině
This Bachelor work is focused on the topic of marketing environment of SaarGummi Czech, s.r.o. company.
This Bachelor work is divided into two main sections. The first theoretical is dedicated to a methodology for analyses employed to analyse external and internal environment of the company SaarGummi Czech, s.r.o., producer of rubber sealing systems and rubber moulded parts for automobile industry.
The second part is a practical and focused on characteristic of company and processing analyses. They should represent actualities which have influence on progress of this company. There is also analyse of 4P marketing mix which has been done with intention to describe not only a product but working principles of the company itself.
The main effort was with using analyses of external environmental (STEP analyses, analyses of competitors in industry sector) to discover market opportunities for the company that should take advantage of but also risks it should avoid. Using analyses of internal environment was deduced from strenghts and weakness which have strategical importance.
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice marketingového prostředí a nástrojů jeho analýzy.
2. Stanovte cíle a hypotézy práce.
3. Charakterizujte firmu SaarGummi Czech a její marketingové prostředí.
4. Analyzujte vlivy působící na firmu, zejména v jejím mikroprostředí, a závěry sestavte do SWOT analýzy.
5. Vyvoďte závěry a doporučení pro další strategický rozvoj firmy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice marketingového prostředí a nástrojů jeho analýzy.
2. Stanovte cíle a hypotézy práce.
3. Charakterizujte firmu SaarGummi Czech a její marketingové prostředí.
4. Analyzujte vlivy působící na firmu, zejména v jejím mikroprostředí, a závěry sestavte do SWOT analýzy.
5. Vyvoďte závěry a doporučení pro další strategický rozvoj firmy.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK,J., Marketing - cesta k trhu, EKKA, Zlín 1992, ISBN 80-900015-8-0
SYNEK, M., Nauka o podniku, VŠE, Praha 1992
TOMEK, J., Marketingová strategie podniku, 1. vyd., Management Press, Praha 1992
KOTLER,P., Marketing management, 10. vyd., Grada publishing, Praha 2001
PORTER, M. E., Konkurenční výhoda, Victoria publishing, Praha, ISBN 80-85605-12-0
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK,J., Marketing - cesta k trhu, EKKA, Zlín 1992, ISBN 80-900015-8-0
SYNEK, M., Nauka o podniku, VŠE, Praha 1992
TOMEK, J., Marketingová strategie podniku, 1. vyd., Management Press, Praha 1992
KOTLER,P., Marketing management, 10. vyd., Grada publishing, Praha 2001
PORTER, M. E., Konkurenční výhoda, Victoria publishing, Praha, ISBN 80-85605-12-0