Bakalářská práce pojednává o kreativitě jakožto fenoménu soudobé reklamy. V teoretické části jsou popsané historické aspekty vývoje kreativity, dále marketingové komunikace se zaměřením na reklamu a konkrétně na televizní reklamu. Samostatná kapitola je věnována propagační kreativitě a omezujícím faktorům, které ji ovlivňují.
V praktické části práce autorka analyzuje televizní spoty vybrané dle definovaných kriterií. Součástí hodnocení je také kvalitativní výzkum provedený formou osobního dotazování. Ten sleduje názory respondentů na kreativitu v televizní reklamě.
Anotace v angličtině
The Bachelor’s work deals with creativity as a phenomenon of today’s advertising. In the theoretical part of the work there are historical aspects of trends in creativity, further mar-keting communications focused on advertising and specifically on advertising on TV. A separate chapter deals with promotional creativity and with circumstances that impact on it.
In the practical part of the work the author analyses TV spots chosen due to predefined criteria. Also qualitative research made by interviews is part of the evaluation. It follows informant’s opinions on creativity in TV advertising.
Klíčová slova
Marketingové komunikace, reklama, televizní reklama, kreativita, média, cílové skupiny, humor, propagace, propagační kreativita
Bakalářská práce pojednává o kreativitě jakožto fenoménu soudobé reklamy. V teoretické části jsou popsané historické aspekty vývoje kreativity, dále marketingové komunikace se zaměřením na reklamu a konkrétně na televizní reklamu. Samostatná kapitola je věnována propagační kreativitě a omezujícím faktorům, které ji ovlivňují.
V praktické části práce autorka analyzuje televizní spoty vybrané dle definovaných kriterií. Součástí hodnocení je také kvalitativní výzkum provedený formou osobního dotazování. Ten sleduje názory respondentů na kreativitu v televizní reklamě.
Anotace v angličtině
The Bachelor’s work deals with creativity as a phenomenon of today’s advertising. In the theoretical part of the work there are historical aspects of trends in creativity, further mar-keting communications focused on advertising and specifically on advertising on TV. A separate chapter deals with promotional creativity and with circumstances that impact on it.
In the practical part of the work the author analyses TV spots chosen due to predefined criteria. Also qualitative research made by interviews is part of the evaluation. It follows informant’s opinions on creativity in TV advertising.
Klíčová slova
Marketingové komunikace, reklama, televizní reklama, kreativita, média, cílové skupiny, humor, propagace, propagační kreativita
1. Zpracujte literární prameny v oblasti propagační kreativity, definujte základní pojmy a formulujte pracovní hypotézy.
2. Rozeberte jednotlivé druhy marketingových komunikací z hlediska možnosti uplatnění kreativity.
3. Charakterizujte subjekty ovlivňující kreativitu.
4. Definujte omezení kreativity z různých hledisek.
5. Proveďte analýzu propagačních sdělení vybraných značek z hlediska uplatnění kreativity.
6. Formulujte možné způsoby optimálního uplatnění kreativity v marketingových komunikacích.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti propagační kreativity, definujte základní pojmy a formulujte pracovní hypotézy.
2. Rozeberte jednotlivé druhy marketingových komunikací z hlediska možnosti uplatnění kreativity.
3. Charakterizujte subjekty ovlivňující kreativitu.
4. Definujte omezení kreativity z různých hledisek.
5. Proveďte analýzu propagačních sdělení vybraných značek z hlediska uplatnění kreativity.
6. Formulujte možné způsoby optimálního uplatnění kreativity v marketingových komunikacích.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P.: Marketing podle Kotlera, Management Press 2002, s.258, ISBN 80-7261-010-4
Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing, Grada Publishing 2004, s.855, ISBN 80-247-0513-3
Nagyová, J.: Marketingová komunikace není pouze reklama, Vox 1999, s.150, ISBN 80-86324-00-1
Světlík, J.: Marketing - cesta k trhu, Zlín - EKKA 1992, s.253, ISBN 80-900015-8-0
Zeman, J.: Ve spárech reklamy, Grada 1994, s.88, ISBN 80-7169-097-X
Ogilvy, D.: O Reklamě, Management Press 1996, s.223, ISBN 80-85943-25-5
Crha, I., Křížek, Z.: Jak psát reklamní text, Grada 2003, s.128, ISBN 80-7169-308-1
Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina, Slovart 1996, s. 173, ISBN 80-85871-82-3
Hopkins, C.: Můj život v reklamě & Reklama jako věda, Filip Trend 2003, s.206, ISBN 80-86282-25-2
Šindler, P.: Event Marketing, Grada 2003, s.236, ISBN 80-247-0646-6
Vysekalová, J., Komárková, R.: Psychologie reklamy, Grada Publishing 2001, s.221, ISBN 80-247-9067-X
Ott, R.: Vytváření poptávky, Grada 1995, s.224, ISBN 80-7169-205-0
Eco, U.: Skeptikové a těšitelé, Svoboda 1995, s.417, ISBN 80-205-0472-9
Dacey, J.S., Lennon, K.H.: Kreativita, Grada publishing 2000, s.252, ISBN 80-7169-903-9
Seznam doporučené literatury
Kotler, P.: Marketing podle Kotlera, Management Press 2002, s.258, ISBN 80-7261-010-4
Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing, Grada Publishing 2004, s.855, ISBN 80-247-0513-3
Nagyová, J.: Marketingová komunikace není pouze reklama, Vox 1999, s.150, ISBN 80-86324-00-1
Světlík, J.: Marketing - cesta k trhu, Zlín - EKKA 1992, s.253, ISBN 80-900015-8-0
Zeman, J.: Ve spárech reklamy, Grada 1994, s.88, ISBN 80-7169-097-X
Ogilvy, D.: O Reklamě, Management Press 1996, s.223, ISBN 80-85943-25-5
Crha, I., Křížek, Z.: Jak psát reklamní text, Grada 2003, s.128, ISBN 80-7169-308-1
Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina, Slovart 1996, s. 173, ISBN 80-85871-82-3
Hopkins, C.: Můj život v reklamě & Reklama jako věda, Filip Trend 2003, s.206, ISBN 80-86282-25-2
Šindler, P.: Event Marketing, Grada 2003, s.236, ISBN 80-247-0646-6
Vysekalová, J., Komárková, R.: Psychologie reklamy, Grada Publishing 2001, s.221, ISBN 80-247-9067-X
Ott, R.: Vytváření poptávky, Grada 1995, s.224, ISBN 80-7169-205-0
Eco, U.: Skeptikové a těšitelé, Svoboda 1995, s.417, ISBN 80-205-0472-9
Dacey, J.S., Lennon, K.H.: Kreativita, Grada publishing 2000, s.252, ISBN 80-7169-903-9