Bakalářská práce se nejdříve zabývá obecně environmentálním vzděláváním, výchovou a osvětou, následuje popsání mimoškolní environmentální výchovy ve střediscích a centrech ekologické výchovy a v neziskových organizacích. Další kapitola pojednává o programech environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty. Tím končí teoretická část práce. V praktické části se řeší metodika práce, dále jsou v kapitolách popsány základní informace o Centru ekologické výchovy Dúbrava v Hodoníně, analýza stávajících programů tohoto centra a návrh nového programu, který by se mohl nabízet klientům.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis firstly deals with environmental education in general. Then it describes ex-tracurricular environmental training in different institutions of environmental education and non-profit organizations. The next chapter is focused on programs of environmental educa-tion. This is the end of the theoretical part of this bachelor thesis. The practical part analy-zes work methodology and basic information about the Center for environmental education Dúbrava in Hodonín and its existing programs. It then contains a draft of a new program that could be offered to clients.
Klíčová slova
environmentální vzdělávání, výchova a osvěta, centrum ekologické výchovy, ekologický výukový program
Klíčová slova v angličtině
environmental education, center for environmental education, environmental education program
Rozsah průvodní práce
59 s.+5 s. obrazová příloha
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se nejdříve zabývá obecně environmentálním vzděláváním, výchovou a osvětou, následuje popsání mimoškolní environmentální výchovy ve střediscích a centrech ekologické výchovy a v neziskových organizacích. Další kapitola pojednává o programech environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty. Tím končí teoretická část práce. V praktické části se řeší metodika práce, dále jsou v kapitolách popsány základní informace o Centru ekologické výchovy Dúbrava v Hodoníně, analýza stávajících programů tohoto centra a návrh nového programu, který by se mohl nabízet klientům.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis firstly deals with environmental education in general. Then it describes ex-tracurricular environmental training in different institutions of environmental education and non-profit organizations. The next chapter is focused on programs of environmental educa-tion. This is the end of the theoretical part of this bachelor thesis. The practical part analy-zes work methodology and basic information about the Center for environmental education Dúbrava in Hodonín and its existing programs. It then contains a draft of a new program that could be offered to clients.
Klíčová slova
environmentální vzdělávání, výchova a osvěta, centrum ekologické výchovy, ekologický výukový program
Klíčová slova v angličtině
environmental education, center for environmental education, environmental education program
Zásady pro vypracování
Představte a teoreticky popište základní teze environmentální výchovy v zájmových, volnočasových a specializovaných centrech.
Analyzujte stávající programy environmentální výchovy ve vybraném centru s důrazem na inkorporaci environmentálních rizik.
Navrhněte úpravy stávajících ekologických programů, případně teze nového ekologického programu pro vybrané centrum EVVO.
Zásady pro vypracování
Představte a teoreticky popište základní teze environmentální výchovy v zájmových, volnočasových a specializovaných centrech.
Analyzujte stávající programy environmentální výchovy ve vybraném centru s důrazem na inkorporaci environmentálních rizik.
Navrhněte úpravy stávajících ekologických programů, případně teze nového ekologického programu pro vybrané centrum EVVO.
Seznam doporučené literatury
[1] ANDREOTTI, Vanessa, Vladimír BURJAN, Jan ČINČERA, et al. Environmentálna výchova v súvislostiach. Zvolen: Technická univerzita vo Zvolene, 2015. ISBN 978-80-228-2794-2. \vsp{1,5mm}
[2] ČINČERA, Jan, Kateřina JANČAŘÍKOVÁ, Tomáš MATĚJČEK, Petra ŠIMONOVÁ, Jan BARTOŠ, Miroslav LUPAČ a Lenka BROUKALOVÁ. Environmentální výchova z pohledu učitelů. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8439-1. \vsp{1,5mm}
[3] JICKLING, Bob a Stephen STERLING, ed. Post-sustainability and environmental education: remaking education for the future. Cham, Switzerland?: Palgrave Macmillan, 2017. Palgrave studies in education and the environment. ISBN 978-3-319-51321-8. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] ANDREOTTI, Vanessa, Vladimír BURJAN, Jan ČINČERA, et al. Environmentálna výchova v súvislostiach. Zvolen: Technická univerzita vo Zvolene, 2015. ISBN 978-80-228-2794-2. \vsp{1,5mm}
[2] ČINČERA, Jan, Kateřina JANČAŘÍKOVÁ, Tomáš MATĚJČEK, Petra ŠIMONOVÁ, Jan BARTOŠ, Miroslav LUPAČ a Lenka BROUKALOVÁ. Environmentální výchova z pohledu učitelů. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8439-1. \vsp{1,5mm}
[3] JICKLING, Bob a Stephen STERLING, ed. Post-sustainability and environmental education: remaking education for the future. Cham, Switzerland?: Palgrave Macmillan, 2017. Palgrave studies in education and the environment. ISBN 978-3-319-51321-8. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky oponenta k obhajobě bakalářské práce:
Jak se v navrženém konceptu programu odráží 5 základních kompetencí EVVO (z kap. 1.1.)?
Případně jak by se podle nich dal upravit?
Na které výstupy ze SWOT analýzy navržený program reaguje? Jakou má vazbu na
současnou nabídku Důbravy?\par \par\par
Doc. Valášek - Představa exkurzí na pole, ztráty při sklizních.\par
Studentka z větší části zodpověděla všechny otázky