Orientácia na ekológiu je v súčasnej dobe trend v mnohých oblastiach nielen spoločenského života, ale i v štruktúre marketingovej koncepcie firiem. V zásade sa ekológiou zaoberajú neziskové organizácie, avšak súčasné tendencie naznačujú uplatnenie ekologickej orientácie i v komerčnej sfére. Jedným z takýchto subjektov je aj firma EKO-KOM, ktorá orientuje nielen svoje výrobné, ale i propagačné činnosti proekologicky. Tieto činnosti vplývajú na chovanie celej spoločnosti.
Anotace v angličtině
Proecologic orientation is a present trend in many fields of not only social life, but also in structure of marketing conception of companies. In fact, ecology is a typical point of interest on non-profit organizations, however present situation is showing ecological orientation as a success attitude for pro-profit organizations. One of these subjects is company EKO-KOM, which is orients its producing and advertising activities proecologicaly. These activities have influence on present company.
Klíčová slova
Ekologické a sociálne problémy, triedenie odpadu, sociálny marketing, marketingové komunikácie, reklamné kampane, spoločnosť EKO-KOM, neziskové a ziskové organizácie, masová komunikácia, cieľové skupiny
Klíčová slova v angličtině
Ecological and social problems, separating of garbage, social marketing, marketing communications, advertsing campaigns, company EKO-KOM, for-profit and non-profit organizations, mass communication, aim groups
Rozsah průvodní práce
62
Jazyk
CZ
Anotace
Orientácia na ekológiu je v súčasnej dobe trend v mnohých oblastiach nielen spoločenského života, ale i v štruktúre marketingovej koncepcie firiem. V zásade sa ekológiou zaoberajú neziskové organizácie, avšak súčasné tendencie naznačujú uplatnenie ekologickej orientácie i v komerčnej sfére. Jedným z takýchto subjektov je aj firma EKO-KOM, ktorá orientuje nielen svoje výrobné, ale i propagačné činnosti proekologicky. Tieto činnosti vplývajú na chovanie celej spoločnosti.
Anotace v angličtině
Proecologic orientation is a present trend in many fields of not only social life, but also in structure of marketing conception of companies. In fact, ecology is a typical point of interest on non-profit organizations, however present situation is showing ecological orientation as a success attitude for pro-profit organizations. One of these subjects is company EKO-KOM, which is orients its producing and advertising activities proecologicaly. These activities have influence on present company.
Klíčová slova
Ekologické a sociálne problémy, triedenie odpadu, sociálny marketing, marketingové komunikácie, reklamné kampane, spoločnosť EKO-KOM, neziskové a ziskové organizácie, masová komunikácia, cieľové skupiny
Klíčová slova v angličtině
Ecological and social problems, separating of garbage, social marketing, marketing communications, advertsing campaigns, company EKO-KOM, for-profit and non-profit organizations, mass communication, aim groups
Zásady pro vypracování
1. Vytvořte rešerši literatury z oblasti marketingu a marketingových komunikací se zaměřením na spojitost marketingu a ekologie. Podle zjištěných poznatků zformulujte pracovní hypotézy svojí studie na danou problematiku.
2. Zkoncipujte analýzu zvolené oblasti působení komerčních marketingových komunikací na obyvatelstvo.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení, případně dalšího výzkumu daného problému.
Zásady pro vypracování
1. Vytvořte rešerši literatury z oblasti marketingu a marketingových komunikací se zaměřením na spojitost marketingu a ekologie. Podle zjištěných poznatků zformulujte pracovní hypotézy svojí studie na danou problematiku.
2. Zkoncipujte analýzu zvolené oblasti působení komerčních marketingových komunikací na obyvatelstvo.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení, případně dalšího výzkumu daného problému.
Seznam doporučené literatury
Keller J. Až na dno blahobytu, 3.vydání, Praha, EarthSave CZ s.r.o., 2005, ISBN: 80-903085-7-0
Schiffman L. G., Kanuk L. L. Nákupní chování, 1.vydání, Brno, Computer Press, 2004, ISBN: 80-251-0094-4
Pavlů, D. Marketingové komunikace a kultura, Grada Publishing, a.s., 2005, ISBN: 80-7318-252-1
Stehlík J. Budoucnost lidského společenství, 1.vydání, Karolinum, 2000, ISBN: 80-7184-795-X
McQuail, D. Úvod do teorie masové komunikace, 2. vydání, Praha, Portál, 2002, ISBN: 80-7178-714-0
Seznam doporučené literatury
Keller J. Až na dno blahobytu, 3.vydání, Praha, EarthSave CZ s.r.o., 2005, ISBN: 80-903085-7-0
Schiffman L. G., Kanuk L. L. Nákupní chování, 1.vydání, Brno, Computer Press, 2004, ISBN: 80-251-0094-4
Pavlů, D. Marketingové komunikace a kultura, Grada Publishing, a.s., 2005, ISBN: 80-7318-252-1
Stehlík J. Budoucnost lidského společenství, 1.vydání, Karolinum, 2000, ISBN: 80-7184-795-X
McQuail, D. Úvod do teorie masové komunikace, 2. vydání, Praha, Portál, 2002, ISBN: 80-7178-714-0