Tato bakalářská práce se snaží popsat a přiblížit dětského spotřebitele ve vztahu k jeho potřebám a motivacím v segmentu hraček v konfrontaci s názory a požadavky rodičů na toto tržní zboží. Hledá odpověď na to, zda má reklama vliv na přání a potřeby dítěte a jak jsou tato přání naplněna. V teoretické části hledá východiska týkající se vlivu a porozumění reklamě dětským příjemcem. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumů na dětech a jejich rodičích.
Anotace v angličtině
This bachelor work describes and approaches a child consumer in relation to his needs and wishes confronting opinions and demands of his parents. It searches for the answers on the questions: Doeas the advertising influence children´s wishes? If it does, how are these wishes fulfilled? I focuse on data refering to the children´s understanding of advertising and the influence advertising has on children in theoretical part. The analytical part intro-duces the outcomes of the marketing research on children´s and parents´opinions.
Klíčová slova
reklama, právní regulace reklamy, samoregulace, děti a mládež, vnímání reklamy, porozumění reklamě, výzkum, graf
Klíčová slova v angličtině
advertising, legal regulations of advertising, self regulation, children and youth, perception of advertisement, understanding of advertisement, research, graph
Rozsah průvodní práce
53 s., 2 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se snaží popsat a přiblížit dětského spotřebitele ve vztahu k jeho potřebám a motivacím v segmentu hraček v konfrontaci s názory a požadavky rodičů na toto tržní zboží. Hledá odpověď na to, zda má reklama vliv na přání a potřeby dítěte a jak jsou tato přání naplněna. V teoretické části hledá východiska týkající se vlivu a porozumění reklamě dětským příjemcem. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumů na dětech a jejich rodičích.
Anotace v angličtině
This bachelor work describes and approaches a child consumer in relation to his needs and wishes confronting opinions and demands of his parents. It searches for the answers on the questions: Doeas the advertising influence children´s wishes? If it does, how are these wishes fulfilled? I focuse on data refering to the children´s understanding of advertising and the influence advertising has on children in theoretical part. The analytical part intro-duces the outcomes of the marketing research on children´s and parents´opinions.
Klíčová slova
reklama, právní regulace reklamy, samoregulace, děti a mládež, vnímání reklamy, porozumění reklamě, výzkum, graf
Klíčová slova v angličtině
advertising, legal regulations of advertising, self regulation, children and youth, perception of advertisement, understanding of advertisement, research, graph
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte a zhodnoťte literární prameny související s regulací reklamy týkající se dětí a mládeže. Definujte základní pojmy s nimiž budete dále pracovat. Na závěr této části formulujte teoretická východiska vztahující se k řešenému problému, cíl a pracovní hypotézy.
2. Charakterizujte zvolený segment dětí a mládeže, zvolte metody pro analýzu segmentu, proveďte analýzu vybraných subjektů.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz.
4. Na základě výsledků analýzy a ověření platnosti pracovních hypotéz navrhněte opatření vedoucí ke změně tohoto stavu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte a zhodnoťte literární prameny související s regulací reklamy týkající se dětí a mládeže. Definujte základní pojmy s nimiž budete dále pracovat. Na závěr této části formulujte teoretická východiska vztahující se k řešenému problému, cíl a pracovní hypotézy.
2. Charakterizujte zvolený segment dětí a mládeže, zvolte metody pro analýzu segmentu, proveďte analýzu vybraných subjektů.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz.
4. Na základě výsledků analýzy a ověření platnosti pracovních hypotéz navrhněte opatření vedoucí ke změně tohoto stavu.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíce potřebují, Praha: Portál 2003, ISBN 80-7178-853-8
WINTER, F. Reklama a právo, Praha: Nakladatelství Orac, 2004, ISBN 80-8619-931-2
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy, Praha:Grada Publishing, 2002, ISBN 80-247-0402-1
ČESKÁ SPOL. PRO PROPAGACI A PUBLIC RELATIONS, Dítě a reklama - sborník., Praha: MOSPRA/AMASIA, 2003, ISBN 80-239-0417-5
Zákon č.40/1995 Sb. O regulaci reklamy
Zákon č.231/2001 Sb. O provozování rozhlasového a televizního vysílání
Kodex reklamy, Preambule, Úvodní ustanovení, kapitola II. - Děti a mládež
SMITH, P. Moderní marketing, Praha: Praha Press, 2000, ISBN 807226-252-1
TELLIS, G. J. Reklama a podpora prodeje, Praha: Grada Publishing, 2000, ISBN 80-7169-997-7
SCHULTZ. D. E., Moderní reklama - Umění zaujmout, Praha: Grada Publishing, ISBN 80-7169-062-7
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíce potřebují, Praha: Portál 2003, ISBN 80-7178-853-8
WINTER, F. Reklama a právo, Praha: Nakladatelství Orac, 2004, ISBN 80-8619-931-2
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy, Praha:Grada Publishing, 2002, ISBN 80-247-0402-1
ČESKÁ SPOL. PRO PROPAGACI A PUBLIC RELATIONS, Dítě a reklama - sborník., Praha: MOSPRA/AMASIA, 2003, ISBN 80-239-0417-5
Zákon č.40/1995 Sb. O regulaci reklamy
Zákon č.231/2001 Sb. O provozování rozhlasového a televizního vysílání
Kodex reklamy, Preambule, Úvodní ustanovení, kapitola II. - Děti a mládež
SMITH, P. Moderní marketing, Praha: Praha Press, 2000, ISBN 807226-252-1
TELLIS, G. J. Reklama a podpora prodeje, Praha: Grada Publishing, 2000, ISBN 80-7169-997-7
SCHULTZ. D. E., Moderní reklama - Umění zaujmout, Praha: Grada Publishing, ISBN 80-7169-062-7