V této diplomové práci se zabývám teoretickými východisky marketingové komunikace ve veřejné správě, a to především s důrazem na public relations veřejné správy. Na základě průzkumu spokojenosti obyvatel a analýzy současného stavu komunikace Zlínského kraje a Krajského úřadu Zlínského kraje stanovuji základní východiska na jejichž základě zpracovávám komunikační strategii Zlínského kraje směrem k vnějšímu okolí, s důrazem na sdělovací prostředky, i směrem k zaměstnancům krajského úřadu. Hodnotím také případná rizika, která mohou realizaci komunikační strategie v praxi provázet.
Anotace v angličtině
In this thesis I deal with the theoretical resources of marketing communication in the public administration with a special emphasis on public relations. I determine the essential resources based upon the research of the inhabitants´ satisfaction and the analysis of the present state of the Zlín Region communication as well as the communication of the Regional Authority of the Zlín Region. On their basis I have worked out the communication strategy of the Zlín Region aimed at external subjects - with an emphasis on the media - as well as aimed at the employees of the Regional Authority. I also assess the possible risks, which can effect the actual realization of the communication strategy.
Klíčová slova
Zlínský kraj, Krajský úřad Zlínského kraje, veřejná správa, public relations, komunikace, média, komunikační strategie
Klíčová slova v angličtině
Zlín Region, Regional Authority of the Zlín Region, public administration, public relations, communication, media, communication strategy.
Rozsah průvodní práce
66 s, 23 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
V této diplomové práci se zabývám teoretickými východisky marketingové komunikace ve veřejné správě, a to především s důrazem na public relations veřejné správy. Na základě průzkumu spokojenosti obyvatel a analýzy současného stavu komunikace Zlínského kraje a Krajského úřadu Zlínského kraje stanovuji základní východiska na jejichž základě zpracovávám komunikační strategii Zlínského kraje směrem k vnějšímu okolí, s důrazem na sdělovací prostředky, i směrem k zaměstnancům krajského úřadu. Hodnotím také případná rizika, která mohou realizaci komunikační strategie v praxi provázet.
Anotace v angličtině
In this thesis I deal with the theoretical resources of marketing communication in the public administration with a special emphasis on public relations. I determine the essential resources based upon the research of the inhabitants´ satisfaction and the analysis of the present state of the Zlín Region communication as well as the communication of the Regional Authority of the Zlín Region. On their basis I have worked out the communication strategy of the Zlín Region aimed at external subjects - with an emphasis on the media - as well as aimed at the employees of the Regional Authority. I also assess the possible risks, which can effect the actual realization of the communication strategy.
Klíčová slova
Zlínský kraj, Krajský úřad Zlínského kraje, veřejná správa, public relations, komunikace, média, komunikační strategie
Klíčová slova v angličtině
Zlín Region, Regional Authority of the Zlín Region, public administration, public relations, communication, media, communication strategy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti teorie komunikace, marketingových komunikací s důrazem na public relations, definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat (kraj, krajský úřad, veřejná správa, samospráva, státní správa aj.), formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu současného stavu komunikace Zlínského kraje.
2. Zpracujte analýzu současných metod, forem a prostředků komunikace Zlínského kraje.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry pro tvorbu strategie komunikace.
4. Navrhněte komunikační strategii Zlínský kraj, zhodnoťte přínos navrhovaného řešení i případná rizika v jeho realizaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti teorie komunikace, marketingových komunikací s důrazem na public relations, definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat (kraj, krajský úřad, veřejná správa, samospráva, státní správa aj.), formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu současného stavu komunikace Zlínského kraje.
2. Zpracujte analýzu současných metod, forem a prostředků komunikace Zlínského kraje.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry pro tvorbu strategie komunikace.
4. Navrhněte komunikační strategii Zlínský kraj, zhodnoťte přínos navrhovaného řešení i případná rizika v jeho realizaci.
Seznam doporučené literatury
Black, S. Nejúčinnější propagace, public relations.Vydání první. Praha, Gradda Publishing, 1994. Počet stran 208. ISBN 80-7169-106-2
Caywood, C. L. Public relations. Vydání první. Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 600. ISBN 80-7226-886-4
Foret, M. Komunikace s veřejností. Vydání první. Brno, Vydavatelství Masarykovy univerzity, 1994. Počet stran 206. ISBN 80-210-1034-7
Foret, M. Marketingová komunikace. Vydání první. Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
Horáková, H. Strategický marketing. Vydání druhé. Praha, Gradda Publishing, 2003. Počet stran 204. ISBN 80-247-0447-1
Janda, P. Vnitrofiremní komunikace. Vydání první. Praha, Gradda Publishing, 2004. Počet stran 128. ISBN 80-247-0781-0
Kotler, P. Marketing od A do Z. Vydání první. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1
Lesly, P. Public relations.Vydání první. Praha, Victoria Publishing, 1995. Počet stran 240. ISBN 80-85865-15-7
Němec, P. Public relations, komunikace v konfliktních a krizových situacích.Vydání první. Praha, Management Press, 1999. Počet stran 125. ISBN 80-85943-66-2
Šuleř, O. Firemní strategie. Vydání první. Praha, Computer Press, 2002. Počet stran
Seznam doporučené literatury
Black, S. Nejúčinnější propagace, public relations.Vydání první. Praha, Gradda Publishing, 1994. Počet stran 208. ISBN 80-7169-106-2
Caywood, C. L. Public relations. Vydání první. Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 600. ISBN 80-7226-886-4
Foret, M. Komunikace s veřejností. Vydání první. Brno, Vydavatelství Masarykovy univerzity, 1994. Počet stran 206. ISBN 80-210-1034-7
Foret, M. Marketingová komunikace. Vydání první. Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
Horáková, H. Strategický marketing. Vydání druhé. Praha, Gradda Publishing, 2003. Počet stran 204. ISBN 80-247-0447-1
Janda, P. Vnitrofiremní komunikace. Vydání první. Praha, Gradda Publishing, 2004. Počet stran 128. ISBN 80-247-0781-0
Kotler, P. Marketing od A do Z. Vydání první. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1
Lesly, P. Public relations.Vydání první. Praha, Victoria Publishing, 1995. Počet stran 240. ISBN 80-85865-15-7
Němec, P. Public relations, komunikace v konfliktních a krizových situacích.Vydání první. Praha, Management Press, 1999. Počet stran 125. ISBN 80-85943-66-2
Šuleř, O. Firemní strategie. Vydání první. Praha, Computer Press, 2002. Počet stran