Tato bakalářská práce je zaměřena na význam značky v oblasti odívání. Teoretická část popisuje pojem značka, charakterizuje cílové skupiny, zabývá se marketingovým výzkumem a reklamou. Praktická část zkoumá vztah dospívající mládeže k módním značkám a módě samotné. Součástí praktické části je dotazník, pomocí kterého analyzuji situaci vztahu dospívající mládeže ke značkovému oblečení, jak je pro ně důležité a jaké značky preferuje.
Anotace v angličtině
This graduate work is oriented on the meaning of brands in sphere of clothing.
In the theoretical part of my work a definition is described for the word ''brand‘‘, target groups of customers are defined, and marketing research and advertising is dealt with.
The practical part investigates the relation of adolescents to fashionable brands and fashion. Component of the practical part is a questionnaire, through which I analyse the situation of adolescents´ relationship to designer clothes, how it is important for them a which brands they prefer.
Klíčová slova
Značka, cílová skupina, marketingový výzkum, reklama.
Tato bakalářská práce je zaměřena na význam značky v oblasti odívání. Teoretická část popisuje pojem značka, charakterizuje cílové skupiny, zabývá se marketingovým výzkumem a reklamou. Praktická část zkoumá vztah dospívající mládeže k módním značkám a módě samotné. Součástí praktické části je dotazník, pomocí kterého analyzuji situaci vztahu dospívající mládeže ke značkovému oblečení, jak je pro ně důležité a jaké značky preferuje.
Anotace v angličtině
This graduate work is oriented on the meaning of brands in sphere of clothing.
In the theoretical part of my work a definition is described for the word ''brand‘‘, target groups of customers are defined, and marketing research and advertising is dealt with.
The practical part investigates the relation of adolescents to fashionable brands and fashion. Component of the practical part is a questionnaire, through which I analyse the situation of adolescents´ relationship to designer clothes, how it is important for them a which brands they prefer.
Klíčová slova
Značka, cílová skupina, marketingový výzkum, reklama.
1. Vyhledejte relevantní literární prameny a zpracujte teoretické poznatky týkající se pozice značek v odívání a dospívající mládeže.
2. Proveďte analýzu trhu s oděvy zaměřenými na mládež v České republice.
3. Na základě získaných teoretických poznatků a dat pocházejících z výzkumu vypracujte analýzu vztahů značek v oblasti odívání na dospívající mládež.
4. Vypracujte úvahu o vývoji problematiky do budoucna.
Zásady pro vypracování
1. Vyhledejte relevantní literární prameny a zpracujte teoretické poznatky týkající se pozice značek v odívání a dospívající mládeže.
2. Proveďte analýzu trhu s oděvy zaměřenými na mládež v České republice.
3. Na základě získaných teoretických poznatků a dat pocházejících z výzkumu vypracujte analýzu vztahů značek v oblasti odívání na dospívající mládež.
4. Vypracujte úvahu o vývoji problematiky do budoucna.
Seznam doporučené literatury
FORET, M.: Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 1998. 157 s. ISBN 80-210-1681-7
MAJARO, S.: Základy marketingu. 1. vyd. Praha : Grada, 1996. 308 s. ISBN 80-7169-297-2
KLEIN, N.: Bez loga. 1. vyd. Praha : Argo, 2005. 510 s. ISBN 80-7363-010-9
TYLÍNEK, P.: Základní etapy vývoje oděvní kultury. 1. vyd. Liberec : Technická univerzita Liberec, 2004. 99 s. ISBN 80-7083-784-5
JONES, T., RUSHTONOVÁ, S.: Současní módní návrháři. 1. vyd. Praha : Slovart, 2006. 191 s. ISBN 80-7209-841-1
Seznam doporučené literatury
FORET, M.: Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 1998. 157 s. ISBN 80-210-1681-7
MAJARO, S.: Základy marketingu. 1. vyd. Praha : Grada, 1996. 308 s. ISBN 80-7169-297-2
KLEIN, N.: Bez loga. 1. vyd. Praha : Argo, 2005. 510 s. ISBN 80-7363-010-9
TYLÍNEK, P.: Základní etapy vývoje oděvní kultury. 1. vyd. Liberec : Technická univerzita Liberec, 2004. 99 s. ISBN 80-7083-784-5
JONES, T., RUSHTONOVÁ, S.: Současní módní návrháři. 1. vyd. Praha : Slovart, 2006. 191 s. ISBN 80-7209-841-1