Tato bakalářská práce se zabývá současným světem billboardů. V teoretické části je charakterizován billboard jako reklamní prostředek. Důraz je kladen na rozbor jeho posta-vení v systému marketingových komunikací.
Práce uvádí základní informace o typech venkovních médií, historii billboardu, rozměrech, nákladech na výrobu a následný pronájem ploch. Práce se dále zabývá situace-mi, kdy je vhodné nebo naopak nevhodné billboard jako propagační prostředek využít, jaké jsou zásady při návrhu kampaní a jak billboard působí na spotřebitele. Praktická část analy-zuje jednu konkrétní billboardovou kampaň a ukazuje výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelor work is about recent world of billboards. The theoretical part gives a description and charakteristics of the billboard as an advertising medium. The aim of my work is to compile the billboard advertising in marketing communications.
This work contains basic information about outdoor mediums, concerning history of the billboard, types, dimensions, costs of production and rental of hoardings. Then the text mentions what are situations in which it is efficient to use billboard as an advertising medium, what are basic rules we should respect during designing and planning outdoor campaigns and what are the impacts of these billboard campaigns on consumers. Practical part analyse one of recent outdoor campaign and shows results of research.
billboard, outdoor advertising, promotion, marketing communication, billboard communication, energetical drink Semtex, research
Rozsah průvodní práce
80s 3s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá současným světem billboardů. V teoretické části je charakterizován billboard jako reklamní prostředek. Důraz je kladen na rozbor jeho posta-vení v systému marketingových komunikací.
Práce uvádí základní informace o typech venkovních médií, historii billboardu, rozměrech, nákladech na výrobu a následný pronájem ploch. Práce se dále zabývá situace-mi, kdy je vhodné nebo naopak nevhodné billboard jako propagační prostředek využít, jaké jsou zásady při návrhu kampaní a jak billboard působí na spotřebitele. Praktická část analy-zuje jednu konkrétní billboardovou kampaň a ukazuje výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelor work is about recent world of billboards. The theoretical part gives a description and charakteristics of the billboard as an advertising medium. The aim of my work is to compile the billboard advertising in marketing communications.
This work contains basic information about outdoor mediums, concerning history of the billboard, types, dimensions, costs of production and rental of hoardings. Then the text mentions what are situations in which it is efficient to use billboard as an advertising medium, what are basic rules we should respect during designing and planning outdoor campaigns and what are the impacts of these billboard campaigns on consumers. Practical part analyse one of recent outdoor campaign and shows results of research.
billboard, outdoor advertising, promotion, marketing communication, billboard communication, energetical drink Semtex, research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny týkající se billboardů.
2. Popište obecně současný stav billboardů v České republice z hlediska jejich tvorby a způsobu užití.
3. Formulujte základní hypotézy týkající se využívání billboardů v České republice.
4. Analyzujte podrobněji několik významnějších billboardových kampaní v České republice. Pomocí ankety zjistěte názory vybraných cílových skupin na dané kampaně.
5. Porovnejte výsledky ankety a vlastní analýzy s původními hypotézami.
6. Pokuste se na základě zjištěných skutečností stručně formulovat optimální způsob práce s billboardy v České republice.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny týkající se billboardů.
2. Popište obecně současný stav billboardů v České republice z hlediska jejich tvorby a způsobu užití.
3. Formulujte základní hypotézy týkající se využívání billboardů v České republice.
4. Analyzujte podrobněji několik významnějších billboardových kampaní v České republice. Pomocí ankety zjistěte názory vybraných cílových skupin na dané kampaně.
5. Porovnejte výsledky ankety a vlastní analýzy s původními hypotézami.
6. Pokuste se na základě zjištěných skutečností stručně formulovat optimální způsob práce s billboardy v České republice.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P.: Marketing management, Grada Publishing, Praha 2001, ISBN 80-247-0016-6
TELLIS, G. J.: Reklama a podpora prodeje, Grada Publishing, Praha 2000, Počet stran 620, ISBN 80-7169-997-7
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Reklama, jak dělat reklamu, Grada Publishing, Praha 2003, ISBN 80-247-0557-5 SCHULTZ, D. E.: Moderní reklama - umění zaujmout, Grada Publishing, Praha 1995, Počet stran 704, ISBN 80-7169-062-7
SVĚTLÍK, J.: Marketing pro evropský trh, Praha, Grada Publishing 2003
OGILVY, D.: Vyznání muže reklamy. Praha, Management Press 1995
TOSCANI, O., Reklama je navonění zdechlina, Praha, Slovart 1996
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁROVÁ, R., Psychologie reklamy, Praha, Grada Publishing 2002
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P.: Marketing management, Grada Publishing, Praha 2001, ISBN 80-247-0016-6
TELLIS, G. J.: Reklama a podpora prodeje, Grada Publishing, Praha 2000, Počet stran 620, ISBN 80-7169-997-7
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Reklama, jak dělat reklamu, Grada Publishing, Praha 2003, ISBN 80-247-0557-5 SCHULTZ, D. E.: Moderní reklama - umění zaujmout, Grada Publishing, Praha 1995, Počet stran 704, ISBN 80-7169-062-7
SVĚTLÍK, J.: Marketing pro evropský trh, Praha, Grada Publishing 2003
OGILVY, D.: Vyznání muže reklamy. Praha, Management Press 1995
TOSCANI, O., Reklama je navonění zdechlina, Praha, Slovart 1996
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁROVÁ, R., Psychologie reklamy, Praha, Grada Publishing 2002