Cílem bakalářské práce je ověření současného stavu zadávaných domácích úkolů a zjištění postojů žáků středních škol k domácím úkolům z ekonomických předmětů. První část práce je tvořena teoretickou rešerší odborné literatury vztahující se k dané problematice. V praktické části je realizován výzkum pomocí dotazníkového šetření. Na základě získaných dat je provedeno zhodnocení a získané výsledky jsou interpretovány. V závěru práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a je navrženo možné řešení pro zlepšení efektivnosti do-mácích úkolů.
Anotace v angličtině
Aim of my bachelor thesis was to verify the actual status of assigned homework and to find out secondary school students´attitudes to homework from economic subjects. The first part of the thesis is created with a theoretical research of specialized literature related to the stated topic. In the practical part, a questionnaire survey was perfomed. Obtained data were evaluated and achieved results were interpreted. Results of the survey were summarized and a possible solution for improvement of effectiveness of homework was designed in conclusion of the thesis.
Klíčová slova
Domácí úkol, domácí příprava, žák, ekonomické předměty, střední škola.
Klíčová slova v angličtině
Homework, home preparation, student, economic subjects, secondary school.
Rozsah průvodní práce
75
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je ověření současného stavu zadávaných domácích úkolů a zjištění postojů žáků středních škol k domácím úkolům z ekonomických předmětů. První část práce je tvořena teoretickou rešerší odborné literatury vztahující se k dané problematice. V praktické části je realizován výzkum pomocí dotazníkového šetření. Na základě získaných dat je provedeno zhodnocení a získané výsledky jsou interpretovány. V závěru práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a je navrženo možné řešení pro zlepšení efektivnosti do-mácích úkolů.
Anotace v angličtině
Aim of my bachelor thesis was to verify the actual status of assigned homework and to find out secondary school students´attitudes to homework from economic subjects. The first part of the thesis is created with a theoretical research of specialized literature related to the stated topic. In the practical part, a questionnaire survey was perfomed. Obtained data were evaluated and achieved results were interpreted. Results of the survey were summarized and a possible solution for improvement of effectiveness of homework was designed in conclusion of the thesis.
Klíčová slova
Domácí úkol, domácí příprava, žák, ekonomické předměty, střední škola.
Klíčová slova v angličtině
Homework, home preparation, student, economic subjects, secondary school.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k problematice zadávání domácích úkolů na střední škole.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na význam a způsoby zpracování domácích úkolů v ekonomických předmětech střední školy.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení cílů výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi středních škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k problematice zadávání domácích úkolů na střední škole.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na význam a způsoby zpracování domácích úkolů v ekonomických předmětech střední školy.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení cílů výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi středních škol.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4640-1.
DESLANDES, Rollande. International perspectives on student outcomes and homework: family-school-community partnerships. New York: Routledge, 2009. ISBN 978-0-203-87697-8.
JURSOVÁ, Jitka. Domácí studijní činnost z pohledu žáků 2. stupně ZŠ. In: Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník z XVIII. celostátní konference ČAPV. Liberec: Technická univerzita, 2011.
KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků - 2. doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2834-6.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7.
XU, Jianzhong. Why Do Students Have Difficulties Completing Homework? The Need for Homework Management. Journal of Education and Training Studies. 2013. Vol.1, No.1. ISSN 2324-805X.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4640-1.
DESLANDES, Rollande. International perspectives on student outcomes and homework: family-school-community partnerships. New York: Routledge, 2009. ISBN 978-0-203-87697-8.
JURSOVÁ, Jitka. Domácí studijní činnost z pohledu žáků 2. stupně ZŠ. In: Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník z XVIII. celostátní konference ČAPV. Liberec: Technická univerzita, 2011.
KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků - 2. doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2834-6.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7.
XU, Jianzhong. Why Do Students Have Difficulties Completing Homework? The Need for Homework Management. Journal of Education and Training Studies. 2013. Vol.1, No.1. ISSN 2324-805X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci, objasnila teoretická východiska pro navazující výzkumnou část. Vedoucí práce poukázala na nedostatky v teoretické i praktické části práce, zejména v návaznosti kapitol a interpretace dat. Oponent práce své hodnocení zdůvodňuje zejména pro nedostatky v oblasti cílů a stanovení otázek výzkumu. Studentka stručně odpověděla na všechny otázky z posudků.