Cílem předkládané bakalářské práce je zpracovat postoje učitelů na vybraných střeních školách v okrese Vsetín. V teoretické části bakalářské práce jsou zpracované informace týkající se oblasti specifických poruch učení a problematiky integrace do žákovského kolektivu. Praktická část mapuje aktuální postoje učitelů středních škol k problematice integrace žáků. Na základě analýzy dat od zainteresovaných pedagogických pracovníku získaných dotazníkovým šetřením je vyhodnocen aktuální stav na vybraných středních školách k problematice integrace a inkluze žáků se specifickými problémy učení do běžných kolektivů žáků.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to prepare teachers' attitudes on selected Root ško- machisms in the district of Vsetin. In the theoretical part of the bachelor thesis there are processed infor-mation concerning the area of specific learning disorders and problems of integration into the pupil collective. The practical part maps the current attitudes of secondary school teachers to the problem of integration of pupils. Based on the analysis of data from inter-ested pedagogical staff, the questionnaire survey evaluates the current situation in selected secondary schools on the issue of integration and inclusion of pupils with specific learning difficulties in common collections of pupils.
Klíčová slova
integrace, inkluze, specifické poruchy učení, žákovský kolektiv, učitel, asistent pedagoga
Klíčová slova v angličtině
integration, specific learning disabilities, junior team, teacher, assistant peedagogue
Rozsah průvodní práce
52 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem předkládané bakalářské práce je zpracovat postoje učitelů na vybraných střeních školách v okrese Vsetín. V teoretické části bakalářské práce jsou zpracované informace týkající se oblasti specifických poruch učení a problematiky integrace do žákovského kolektivu. Praktická část mapuje aktuální postoje učitelů středních škol k problematice integrace žáků. Na základě analýzy dat od zainteresovaných pedagogických pracovníku získaných dotazníkovým šetřením je vyhodnocen aktuální stav na vybraných středních školách k problematice integrace a inkluze žáků se specifickými problémy učení do běžných kolektivů žáků.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to prepare teachers' attitudes on selected Root ško- machisms in the district of Vsetin. In the theoretical part of the bachelor thesis there are processed infor-mation concerning the area of specific learning disorders and problems of integration into the pupil collective. The practical part maps the current attitudes of secondary school teachers to the problem of integration of pupils. Based on the analysis of data from inter-ested pedagogical staff, the questionnaire survey evaluates the current situation in selected secondary schools on the issue of integration and inclusion of pupils with specific learning difficulties in common collections of pupils.
Klíčová slova
integrace, inkluze, specifické poruchy učení, žákovský kolektiv, učitel, asistent pedagoga
Klíčová slova v angličtině
integration, specific learning disabilities, junior team, teacher, assistant peedagogue
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše informačních zdrojů z oblasti integrace žáků se specifickými potřebami na střední škole.
Vymezení základních pojmů a teoretických východisek o specifických poruchách učení.
Formulace cíle výzkumu a z něj vyplývajících výzkumných otázek, problémů a hypotéz.
Sběr, zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace a diskuse.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro pedagogickou praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše informačních zdrojů z oblasti integrace žáků se specifickými potřebami na střední škole.
Vymezení základních pojmů a teoretických východisek o specifických poruchách učení.
Formulace cíle výzkumu a z něj vyplývajících výzkumných otázek, problémů a hypotéz.
Sběr, zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace a diskuse.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro pedagogickou praxi.
Seznam doporučené literatury
LECHTA, Viktor a kol. 2010. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha : Portál. ISBN 987-80-7367-679-7.
VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika - Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.
MATĚJČEK, Zdeněk. Dyslexie - specifické poruchy učení. Praha: 2. vyd. HaH, 1993, 270 s. ISBN 80-85467-56-9.
HALL, Gene E, Donna M GOLLNICK a Linda F QUINN. Introduction to teaching: making a difference in student learning. Thousand Oaks : SAGE Publications, c2014. xxxvi, 546 s. ISBN 978-1-4522-0291-4.
Seznam doporučené literatury
LECHTA, Viktor a kol. 2010. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha : Portál. ISBN 987-80-7367-679-7.
VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika - Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.
MATĚJČEK, Zdeněk. Dyslexie - specifické poruchy učení. Praha: 2. vyd. HaH, 1993, 270 s. ISBN 80-85467-56-9.
HALL, Gene E, Donna M GOLLNICK a Linda F QUINN. Introduction to teaching: making a difference in student learning. Thousand Oaks : SAGE Publications, c2014. xxxvi, 546 s. ISBN 978-1-4522-0291-4.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci, v prezentaci zaměnila dílčí cíle výzkumu a výsledky výzkumu. Vedoucí práce seznámila komisi s posudkem práce. Studentka se vyjádřila k otázce vedoucího práce. Byl představen posudek oponenta práce, ve kterém je zdůrazněn nedostatek ve výzkumné části práce, která nenavazuje na teoretická východiska práce. Oponent upozorňuje na výzkumné problémy v tvorbě dotazníku, jeho použití. Studentka zodpověděla na otázku oponenta. Proběhla diskuse s komisí k nesrovnalostem v teoretické i praktické části. Studentka nedokázala odpovědět na otázku komise k analýze otevřených otázek dotazníku a aplikace výzkumu do praxe. \par\par\par\par\par\par \par\par\par\par\par\par