Hlavním cílem bakalářské práce je zpracování Corporate identity penzionu Lion na základě získaných znalostí z teorie public relations a marketingových komunikací. Díky teoretickým znalostem dané problematiky a podkladům získaných během vypracování projektu filozofie firmy, jsem se je snažila definovat (zalezitosti Corporatni identity ?) na konkrétních případech Penzionu Lion. Dále se ve své práci zabývám segmentací trhu cestovního ruchu na území jihomoravského kraje, z vyhodnocením cílového zákazníka. Na základě segmentace se dále věnuji podrobnějšímu rozboru corporate identity penzionu Lion, který již pracuje s konkrétní cílovou skupinou. Se získaných podkladů k vytvoření corporate identity jsem vypracovala analýzu komunikačních strategií CI. Vyhodnotila jsem výsledky analýzy během prvního roku působení (firmy?) na trhu ubytovacích služeb a došla k závěrům, jaké povědomí si značka získala u cílového zákazníka a navrhla změny, na kterých by měla pracovat během dalších let, při výstavbě dalších etap, kterými jsou welness centrum a restaurace se školícím centrem.
Anotace v angličtině
The main goal of this dissertation is an elaboration of Corporate identity of a family hotel Lion. The theories of public relations and marketing communication provided a knowledge base for this work. Owing to theoretical knowledge of the given topic and background data, earned by disposing of the firm’s philosophy project, I have attempted to define the issues of the hotel‘s Corporate identity on practical concrete examples. In this work, the tourist trade market segmentation in South-Moravia county is considered with the aim of evaluation of target customer. On basis of the segmentation consideration, I hereafter continue by engaging in more detailed analysis of corporate identity of family hotel Lion, which is handling with certain groups of customers already. Using the acquired background data of Lion’s corporate identity, I have elaborated an analysis of communication strategies CI. Next, I evaluated results of analysis from the first year of Lion‘s operation in the accommodation services market and came to findings as to the hotel‘s brand awareness achievement with target customer. Lastly, I proposed changes and improvements on which I will work in next years during the enlargement construction of the hotel, part of which is also a wellness centre and a restaurant with education-training facilities.
Klíčová slova
Segmentace trhu, trh cestovního ruchu, analýza komunikačních strategií, cílový zákazník, marketingová komunikace, public relations, Corporate identity,
Klíčová slova v angličtině
Market segmentation, tourist market, analysis of comminications strategy, target customer, marketing communication, public relations, corporate identity
Rozsah průvodní práce
62s, 9s. obr.příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem bakalářské práce je zpracování Corporate identity penzionu Lion na základě získaných znalostí z teorie public relations a marketingových komunikací. Díky teoretickým znalostem dané problematiky a podkladům získaných během vypracování projektu filozofie firmy, jsem se je snažila definovat (zalezitosti Corporatni identity ?) na konkrétních případech Penzionu Lion. Dále se ve své práci zabývám segmentací trhu cestovního ruchu na území jihomoravského kraje, z vyhodnocením cílového zákazníka. Na základě segmentace se dále věnuji podrobnějšímu rozboru corporate identity penzionu Lion, který již pracuje s konkrétní cílovou skupinou. Se získaných podkladů k vytvoření corporate identity jsem vypracovala analýzu komunikačních strategií CI. Vyhodnotila jsem výsledky analýzy během prvního roku působení (firmy?) na trhu ubytovacích služeb a došla k závěrům, jaké povědomí si značka získala u cílového zákazníka a navrhla změny, na kterých by měla pracovat během dalších let, při výstavbě dalších etap, kterými jsou welness centrum a restaurace se školícím centrem.
Anotace v angličtině
The main goal of this dissertation is an elaboration of Corporate identity of a family hotel Lion. The theories of public relations and marketing communication provided a knowledge base for this work. Owing to theoretical knowledge of the given topic and background data, earned by disposing of the firm’s philosophy project, I have attempted to define the issues of the hotel‘s Corporate identity on practical concrete examples. In this work, the tourist trade market segmentation in South-Moravia county is considered with the aim of evaluation of target customer. On basis of the segmentation consideration, I hereafter continue by engaging in more detailed analysis of corporate identity of family hotel Lion, which is handling with certain groups of customers already. Using the acquired background data of Lion’s corporate identity, I have elaborated an analysis of communication strategies CI. Next, I evaluated results of analysis from the first year of Lion‘s operation in the accommodation services market and came to findings as to the hotel‘s brand awareness achievement with target customer. Lastly, I proposed changes and improvements on which I will work in next years during the enlargement construction of the hotel, part of which is also a wellness centre and a restaurant with education-training facilities.
Klíčová slova
Segmentace trhu, trh cestovního ruchu, analýza komunikačních strategií, cílový zákazník, marketingová komunikace, public relations, Corporate identity,
Klíčová slova v angličtině
Market segmentation, tourist market, analysis of comminications strategy, target customer, marketing communication, public relations, corporate identity
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska využitelná v bakalářské práci.
2 Popište postupy při budování značky na základě vytváření corporate identity.
3. Zpracování komunikační strategie při analýze cílového zákazníka.
4. Zjistěte dopad těchto aktivit na zvolenou cílovou skupinu v rámci trhu ubytovacích služeb
5. Budoucnost značky při rozvoji etap stavby penzionu Lion.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska využitelná v bakalářské práci.
2 Popište postupy při budování značky na základě vytváření corporate identity.
3. Zpracování komunikační strategie při analýze cílového zákazníka.
4. Zjistěte dopad těchto aktivit na zvolenou cílovou skupinu v rámci trhu ubytovacích služeb
5. Budoucnost značky při rozvoji etap stavby penzionu Lion.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P., ARMSTRONG, G., Marketing, Grada Publishing 2004,
ISBN 80-247-0513-3
SVOBODA, V., Corporate identity, Univerzita Tomáše Bati Zlín 2002,
ISBN 80-7318-106-1
PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J., Marketingová komunikace,
Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1
SVĚTLÍK, J., Marketing a reklama, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2003,
ISBN 80-7318-140-1
VYSEKALOVÁ, J, MIKEŠ, J., Jak dělat reklamu, GRADA Publishing 2003,
ISBN 978-80-247-2001-2
CAYWOOD, C., CLARKE, l., Public Relations, Computer Press 2003,
ISBN 80-7226-886-4
SIERING, DANUŠE, Art marketing, Start 1998, ISBN: 80-86231-00-3
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P., ARMSTRONG, G., Marketing, Grada Publishing 2004,
ISBN 80-247-0513-3
SVOBODA, V., Corporate identity, Univerzita Tomáše Bati Zlín 2002,
ISBN 80-7318-106-1
PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J., Marketingová komunikace,
Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1
SVĚTLÍK, J., Marketing a reklama, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2003,
ISBN 80-7318-140-1
VYSEKALOVÁ, J, MIKEŠ, J., Jak dělat reklamu, GRADA Publishing 2003,
ISBN 978-80-247-2001-2
CAYWOOD, C., CLARKE, l., Public Relations, Computer Press 2003,
ISBN 80-7226-886-4
SIERING, DANUŠE, Art marketing, Start 1998, ISBN: 80-86231-00-3