Bakalářská práce na téma "Motivace žáků ke studiu na střední škole" si klade za cíl zpracovat, porovnat a vyhodnotit motivaci žáků. Práce má teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána motivace, druhy motivačních činitelů, motivace k učení dále osobnost žáka a systém vzdělávání. V části praktické je pak za pomoci statistických metod zpracován výzkum jehož základem je dotazníkové šetření. Jednotlivé otázky jsou znázorněny grafy a slovně okomentovány.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Motivation of pupils to study at high school" aims to process, compare and evaluate motivaion of pupils. The thesis has a theoretical and practical part. The theoretical part describec motivation, types of motivation factors, motivation to learn, pupil's personality and education system. In the practical part is research based on questionnaire survey done. Statistical methods were used. Individual questions are represented by graphs and verbally commented.
Klíčová slova
motivace, osobnost, žák, škola, studium
Klíčová slova v angličtině
motivation, personality, pupil, school, study
Rozsah průvodní práce
55 s. 57 170 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma "Motivace žáků ke studiu na střední škole" si klade za cíl zpracovat, porovnat a vyhodnotit motivaci žáků. Práce má teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána motivace, druhy motivačních činitelů, motivace k učení dále osobnost žáka a systém vzdělávání. V části praktické je pak za pomoci statistických metod zpracován výzkum jehož základem je dotazníkové šetření. Jednotlivé otázky jsou znázorněny grafy a slovně okomentovány.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Motivation of pupils to study at high school" aims to process, compare and evaluate motivaion of pupils. The thesis has a theoretical and practical part. The theoretical part describec motivation, types of motivation factors, motivation to learn, pupil's personality and education system. In the practical part is research based on questionnaire survey done. Statistical methods were used. Individual questions are represented by graphs and verbally commented.
Klíčová slova
motivace, osobnost, žák, škola, studium
Klíčová slova v angličtině
motivation, personality, pupil, school, study
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti motivace ke studiu na střední škole.
Vymezení teoretických východisek o motivační struktuře, výkonové motivaci a motivaci ke studiu.
Příprava metodiky empirické části, stanovení cílů výzkumu, výzkumných otázek a problémů.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi střední školy.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti motivace ke studiu na střední škole.
Vymezení teoretických východisek o motivační struktuře, výkonové motivaci a motivaci ke studiu.
Příprava metodiky empirické části, stanovení cílů výzkumu, výzkumných otázek a problémů.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi střední školy.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Přeložil Vladimír JŮVA, přeložil Vendula HLAVATÁ. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice: příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1996. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-15-X.
HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace chování. 3., přeprac. vyd. V Praze: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-830-6.
PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1916-3.
SELI, Helena, Dembo H. Myron. Motivation and Learning Strategies for College Success. Routledge: 2012. ISBN 978-113-6702-877.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Přeložil Vladimír JŮVA, přeložil Vendula HLAVATÁ. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice: příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1996. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-15-X.
HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace chování. 3., přeprac. vyd. V Praze: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-830-6.
PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1916-3.
SELI, Helena, Dembo H. Myron. Motivation and Learning Strategies for College Success. Routledge: 2012. ISBN 978-113-6702-877.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala bakalářskou práci, věnovala se teoretickým východiskům tématu práce a představila výzkumnou část práce nesourodě, nestrukturovaně a s nejasnými argumenty. Vedoucí práce poukázal na obecnost teoretických východisek a problém výzkumu ve smyslu vymezení pojmů, např. motivace ke studiu. Dále chybí širší slovní interpretace dat. Problematická byla také spolupráce s vedoucím práce. Oponent práce zdůvodnil své hodnocení s poukázáním na nedostatky v terminologii, dále ve formulaci cílů práce, zpracování výzkumného nástroje včetně interpretace dat. Na otázky z posudků studentka odpověděla a navrhla obecná doporučení pro praxi středních škol.