Ve své bakalářské práci se zaměřím na problematiku životního cyklu výrobku, uvedení vý-robku na trh, strategií s tímto úkonem spojených a využití jednotlivých forem marketingové komunikace, které životní cyklus výrobku provázejí.
Cílem této práce je popis teorie životního cyklu výrobku a zjištění, do jaké míry je tato teo-rie opravdu využitelná v praxi, jak se klasický model životního cyklu výrobku liší od reálné-ho životního cyklu daného výrobku a jaké faktory ovlivňují v reálné situaci tento cyklus. Za účelem popsání praktického využití teorie životního cyklu výrobku budu ve své práci analy-zovat uvedení a životní cyklus notebooku značky HP Pavilion dv6100. Analýza vychází jak z pohledu samotného popsání životního cyklu daného produktu, tak z pohledu využití jed-notlivých nástrojů marketingového komunikačního mixu a jejich ovlivnění konkrétního ži-votního cyklu výrobku HP Pavilion dv6100.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I focus on the product life-cycle and their stages, especially on the introduction stage. I will describe the life-cycle characteristics, objectives and strategies. I would like to illustrate the application of the tools of a marketing communications mix and their effect on the product life-cycle.
The objective of this work is to describe the theory and find out to what degree is the theory really usable in a practical way. How is the real product life-cycle different in contrary of the theory model and which factors influence the product life-cycle.
With the view of the practical usage of the theory I will analyze the introduction stage and the product life-cycle of the notebook HP Pavilion dv6100. The analysis results from the view of the description of the concrete product life-cycle. And the view of the usage of the tools of a marketing communications mix and their effect on the product life-cycle of HP Pavilion dv6100.
Klíčová slova
výrobek, životní cyklus výrobku, produkt, marketingová komunikace, integrovaná marketingová komunikace, marketingový mix, marketing.
Ve své bakalářské práci se zaměřím na problematiku životního cyklu výrobku, uvedení vý-robku na trh, strategií s tímto úkonem spojených a využití jednotlivých forem marketingové komunikace, které životní cyklus výrobku provázejí.
Cílem této práce je popis teorie životního cyklu výrobku a zjištění, do jaké míry je tato teo-rie opravdu využitelná v praxi, jak se klasický model životního cyklu výrobku liší od reálné-ho životního cyklu daného výrobku a jaké faktory ovlivňují v reálné situaci tento cyklus. Za účelem popsání praktického využití teorie životního cyklu výrobku budu ve své práci analy-zovat uvedení a životní cyklus notebooku značky HP Pavilion dv6100. Analýza vychází jak z pohledu samotného popsání životního cyklu daného produktu, tak z pohledu využití jed-notlivých nástrojů marketingového komunikačního mixu a jejich ovlivnění konkrétního ži-votního cyklu výrobku HP Pavilion dv6100.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I focus on the product life-cycle and their stages, especially on the introduction stage. I will describe the life-cycle characteristics, objectives and strategies. I would like to illustrate the application of the tools of a marketing communications mix and their effect on the product life-cycle.
The objective of this work is to describe the theory and find out to what degree is the theory really usable in a practical way. How is the real product life-cycle different in contrary of the theory model and which factors influence the product life-cycle.
With the view of the practical usage of the theory I will analyze the introduction stage and the product life-cycle of the notebook HP Pavilion dv6100. The analysis results from the view of the description of the concrete product life-cycle. And the view of the usage of the tools of a marketing communications mix and their effect on the product life-cycle of HP Pavilion dv6100.
Klíčová slova
výrobek, životní cyklus výrobku, produkt, marketingová komunikace, integrovaná marketingová komunikace, marketingový mix, marketing.
1. Zpracujte teoretická východiska vztahující se k tématu práce.
2. Proveďte analýzu životního cyklu zvoleného výrobku.
3. Zpracujte analýzu trhu související s výrobkem.
4. Prognozujte další vývoj výrobku a objasněte svá stanoviska.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska vztahující se k tématu práce.
2. Proveďte analýzu životního cyklu zvoleného výrobku.
3. Zpracujte analýzu trhu související s výrobkem.
4. Prognozujte další vývoj výrobku a objasněte svá stanoviska.
Seznam doporučené literatury
TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada Publishing 2001, ISBN 80-247-0053-0
KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G., Principles of Marketing.Fourth Europian Edition, London, Pearson Education Limited 2005, ISBN 027368456 6
KOTLER, P., Marketing Management, The Millenium Edition, Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall 2000, ISBN 0-13-015684-1
SOUKALOVÁ, R., Strategický marketing : učební text, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2004, ISBN 80-7318-177-0
Seznam doporučené literatury
TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada Publishing 2001, ISBN 80-247-0053-0
KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G., Principles of Marketing.Fourth Europian Edition, London, Pearson Education Limited 2005, ISBN 027368456 6
KOTLER, P., Marketing Management, The Millenium Edition, Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall 2000, ISBN 0-13-015684-1
SOUKALOVÁ, R., Strategický marketing : učební text, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2004, ISBN 80-7318-177-0