Bakalářská práce se zabývá možnostmi začlenění vybraných netradičních výtvarných technik do edukačního procesu v mateřské škole. Cílem teoretické části práce je popsat tradiční a netradiční výtvarné techniky a objasnit postavení netradičních výtvarných technik v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Cílem praktické části práce, která má aplikační charakter, je vytvořit vzdělávací program, který využívá netradiční výtvarné techniky vhodné pro rozvoj výtvarných dovedností dětí předškolního věku. Soubor edukačních činností ověřit a evaluovat v prostředí mateřské školy.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focuses on the possibilities of including non-traditional art techniques into the education process in preschools. The aim of the theoretical part of the thesis is describe the traditional and non-traditional art techniques and clarify position the non-traditional art techniques in the Framework Educational Program for Preschool Education. The aim of the practical part of the thesis, which has the application character, is to create the educational program, which uses non-traditional art techniques suitable for development of art skills of preschool children. The set of educational activities to verify and evaluate in practice.
Klíčová slova
tradiční výtvarné techniky, netradiční výtvarné techniky, rozvoj výtvarných dovedností, Rámcový vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
traditional art techniques, non-traditional art techniques, development of art skills, Framework Educational Program for Preschool Education
Rozsah průvodní práce
72
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá možnostmi začlenění vybraných netradičních výtvarných technik do edukačního procesu v mateřské škole. Cílem teoretické části práce je popsat tradiční a netradiční výtvarné techniky a objasnit postavení netradičních výtvarných technik v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Cílem praktické části práce, která má aplikační charakter, je vytvořit vzdělávací program, který využívá netradiční výtvarné techniky vhodné pro rozvoj výtvarných dovedností dětí předškolního věku. Soubor edukačních činností ověřit a evaluovat v prostředí mateřské školy.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focuses on the possibilities of including non-traditional art techniques into the education process in preschools. The aim of the theoretical part of the thesis is describe the traditional and non-traditional art techniques and clarify position the non-traditional art techniques in the Framework Educational Program for Preschool Education. The aim of the practical part of the thesis, which has the application character, is to create the educational program, which uses non-traditional art techniques suitable for development of art skills of preschool children. The set of educational activities to verify and evaluate in practice.
Klíčová slova
tradiční výtvarné techniky, netradiční výtvarné techniky, rozvoj výtvarných dovedností, Rámcový vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
traditional art techniques, non-traditional art techniques, development of art skills, Framework Educational Program for Preschool Education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše o výtvarném vzdělávání dětí v mateřské škole.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti výtvarných činností, netradičních výtvarných technik při práci s dětmi předškolního věku.
Vytvoření vzdělávacího programu s využitím netradičně výtvarných technik.
Ověření navržených výtvarných aktivit v prostředí mateřské školy.
Evaluace a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše o výtvarném vzdělávání dětí v mateřské škole.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti výtvarných činností, netradičních výtvarných technik při práci s dětmi předškolního věku.
Vytvoření vzdělávacího programu s využitím netradičně výtvarných technik.
Ověření navržených výtvarných aktivit v prostředí mateřské školy.
Evaluace a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
BEATY, Janice J. Skills for preschool teachers. Tenth edition. Boston: Pearson, 2017, xxiv, 403. ISBN 978-0-13-376634-9.
HAZUKOVÁ, Helena. Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. Dotisk 1. vyd. Praha: Raabe, 2011, 160 s. Komplexní metodiky jednotlivých oblastí předškolního vzdělávání. ISBN 978-80-87553-30-5.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Vydání 1. Praha: Grada, 2016, 224 s. ISBN: 978-80-247-5107-8.
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarný projev dítěte předškolního věku v jednadvacátém století. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. Monografie. ISBN 978-80-244-3818-4.
VONDROVÁ, Petra. Výtvarné techniky pro děti: hry a výtvarné činnosti pro děti ve věku od 4 do 9 let. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 156 s. ISBN 978-80-7367-329-1.
Seznam doporučené literatury
BEATY, Janice J. Skills for preschool teachers. Tenth edition. Boston: Pearson, 2017, xxiv, 403. ISBN 978-0-13-376634-9.
HAZUKOVÁ, Helena. Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. Dotisk 1. vyd. Praha: Raabe, 2011, 160 s. Komplexní metodiky jednotlivých oblastí předškolního vzdělávání. ISBN 978-80-87553-30-5.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Vydání 1. Praha: Grada, 2016, 224 s. ISBN: 978-80-247-5107-8.
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarný projev dítěte předškolního věku v jednadvacátém století. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. Monografie. ISBN 978-80-244-3818-4.
VONDROVÁ, Petra. Výtvarné techniky pro děti: hry a výtvarné činnosti pro děti ve věku od 4 do 9 let. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 156 s. ISBN 978-80-7367-329-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka adekvátně prezentovala bakalářskou práci a odpovídala na otázky komise. Dopodrobna odpověděla na otázky oponenta a vedoucího práce. Specifikovala nedostatky práce, kterých si je vědoma. Komise vyzdvihla velmi dobré zpracování didaktických strategií.