Bakalářská práce je zaměřena na oblast sociálních dovedností dětí předškolního věku. Cílem práce bylo navržení archu na hodnocení sociálních dovedností dětí. Díky následnému strukturovanému pozorování jsme zjišťovali úroveň sociálních dovedností dětí ve Zlínském regionu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the social skills of preschool children. The aim of the thesis was to propose a paper on the evaluation of social skills of children. Thanks to the subsequent structured observation, we investigated the level of social skills of children in the Zlín region.
Klíčová slova
sociální dovednosti, hodnocení sociálních dovedností, strukturované pozorování, spontánní činnosti
Klíčová slova v angličtině
social skills, social skills assessment, structured observation, spontaneous activities
Rozsah průvodní práce
74 s. (104 734 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na oblast sociálních dovedností dětí předškolního věku. Cílem práce bylo navržení archu na hodnocení sociálních dovedností dětí. Díky následnému strukturovanému pozorování jsme zjišťovali úroveň sociálních dovedností dětí ve Zlínském regionu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the social skills of preschool children. The aim of the thesis was to propose a paper on the evaluation of social skills of children. Thanks to the subsequent structured observation, we investigated the level of social skills of children in the Zlín region.
Klíčová slova
sociální dovednosti, hodnocení sociálních dovedností, strukturované pozorování, spontánní činnosti
Klíčová slova v angličtině
social skills, social skills assessment, structured observation, spontaneous activities
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše o formování sociálních dovedností dětí v mateřské škole.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti analýzy vztahů ve skupině dětí předškolního věku.
Příprava diagnostického nástroje zaměřeného na oblast sociálních dovedností a sociálních vztahů dětí předškolního věku.
Ověření diagnostického nástroje v praxi.
Formulace doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše o formování sociálních dovedností dětí v mateřské škole.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti analýzy vztahů ve skupině dětí předškolního věku.
Příprava diagnostického nástroje zaměřeného na oblast sociálních dovedností a sociálních vztahů dětí předškolního věku.
Ověření diagnostického nástroje v praxi.
Formulace doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. Metodika. ISBN 978-80-251-1829-0.
BELZ, Horst a SIEGRIST, Marco. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
GARDNER, Howard. Dimenze myšlení: teorie rozmanitých inteligencí. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-279-3.
GARDNER, Howard. Multiple intelligences: the theory in practice. New York : Basic Books, 1993. ISBN 0-465-01822-X.
HEWSTONE, Miles a Wolfgang STROEBE. Sociální psychologie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-092-5.
THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. Metodika. ISBN 978-80-251-1829-0.
BELZ, Horst a SIEGRIST, Marco. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
GARDNER, Howard. Dimenze myšlení: teorie rozmanitých inteligencí. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-279-3.
GARDNER, Howard. Multiple intelligences: the theory in practice. New York : Basic Books, 1993. ISBN 0-465-01822-X.
HEWSTONE, Miles a Wolfgang STROEBE. Sociální psychologie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-092-5.
THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou práci. Vedoucí práce zmiňuje, že se práce pohybuje na hranici mezi aplikačním a výzkumným typem práce. Představuje návrhy pro zlepšení kvality práce. Oponent práce hodnotí práci negativně. Oponent se vyjadřuje k praktické části práce, kde negativně hodnotí zejména výzkumné cíle a uchopení, zpracování empiricko-aplikační části práce. Na otázky vedoucího týkající se praktické části práce dokázala studentka odpovědět s nedostatky. Na otázky oponenta práce týkající se pojmů dovednost, kompetence a metodologického nástroje, studentka odpověděla s problémy. Vedoucí i oponent práce doporučili vložení errata k práci.