Práce se zabývá otázkou, proč komunikovat s veřejností a jaké jsou důsledky její absence. Poukazuje na rozdíly mezi ziskovým a neziskovým sektorem a nabízí čtenáři možnost poznat, že marketingové komunikace mohou být užitečným pomocníkem i pro ekologické organizace.
Teoretická část pojednává o neziskovém sektoru a základních rysech ekologických organizací. Dotkne se většiny oblastí jejich zájmu a zaměří se na specifika komunikace s různými typy veřejnosti. Praktická část pak popisuje tato specifika na případu Ekocentra Čtyřlístek a vyhodnocuje efektivitu nástrojů, kterými komunikuje.
Anotace v angličtině
This work is about communication with publicity and consequences of non-communication. It adverts to defferences between profit and non-profit sector, included piece of knowledge about marketing communications - useful helper for ecological organizations.
The theory part is about non-profit sector and basic aspects of ecological organizations. There are mentioned their most important activities and specifics of communication with various kinds of publicity. The second - practical part applies this specifics for Ekocentrum Čtyřlístek and analyses his communication tools.
Práce se zabývá otázkou, proč komunikovat s veřejností a jaké jsou důsledky její absence. Poukazuje na rozdíly mezi ziskovým a neziskovým sektorem a nabízí čtenáři možnost poznat, že marketingové komunikace mohou být užitečným pomocníkem i pro ekologické organizace.
Teoretická část pojednává o neziskovém sektoru a základních rysech ekologických organizací. Dotkne se většiny oblastí jejich zájmu a zaměří se na specifika komunikace s různými typy veřejnosti. Praktická část pak popisuje tato specifika na případu Ekocentra Čtyřlístek a vyhodnocuje efektivitu nástrojů, kterými komunikuje.
Anotace v angličtině
This work is about communication with publicity and consequences of non-communication. It adverts to defferences between profit and non-profit sector, included piece of knowledge about marketing communications - useful helper for ecological organizations.
The theory part is about non-profit sector and basic aspects of ecological organizations. There are mentioned their most important activities and specifics of communication with various kinds of publicity. The second - practical part applies this specifics for Ekocentrum Čtyřlístek and analyses his communication tools.
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o možnostech marketingu a marketingových komunikací v oblasti ekologie. Na základě aplikace zjištěných poznatků formulujte pracovní hypotézy na prostředí občanského sdružení Ekocentrum Čtyřlístek.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací Ekocentra Čtyřlístek a porovnejte se situací ostatních subjektů operujících v oblasti ekologie a environmentálního vzdělávání.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, navrhněte možnosti zlepšení a zefektivnění komunikace.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o možnostech marketingu a marketingových komunikací v oblasti ekologie. Na základě aplikace zjištěných poznatků formulujte pracovní hypotézy na prostředí občanského sdružení Ekocentrum Čtyřlístek.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací Ekocentra Čtyřlístek a porovnejte se situací ostatních subjektů operujících v oblasti ekologie a environmentálního vzdělávání.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, navrhněte možnosti zlepšení a zefektivnění komunikace.
Seznam doporučené literatury
Bačuvčík R. Marketing neziskového sektoru. 1. vyd. Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2006. Počet stran 156. ISBN 80-7318-436-2
Čepelka O. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. 1. vyd. Liberec, Nadace Omega 1997. Počet stran 243. ISBN 80-902376-0-6
Hannagan T. J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha, Management Press 1996. Počet stran 205. ISBN 80-85943-07-7
Němec P. Public relations: komunikace v konfliktních a krizových situacích. 1. vyd. Praha, Management Press 1999. Počet stran 125. ISBN 80-85943-66-2
Svoboda V. Public relations moderně a účinně. 1. vyd. Praha, Grada Publishing, a. s. 2006. Počet stran 240. ISBN 80-247-0564-8
Seznam doporučené literatury
Bačuvčík R. Marketing neziskového sektoru. 1. vyd. Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2006. Počet stran 156. ISBN 80-7318-436-2
Čepelka O. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. 1. vyd. Liberec, Nadace Omega 1997. Počet stran 243. ISBN 80-902376-0-6
Hannagan T. J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha, Management Press 1996. Počet stran 205. ISBN 80-85943-07-7
Němec P. Public relations: komunikace v konfliktních a krizových situacích. 1. vyd. Praha, Management Press 1999. Počet stran 125. ISBN 80-85943-66-2
Svoboda V. Public relations moderně a účinně. 1. vyd. Praha, Grada Publishing, a. s. 2006. Počet stran 240. ISBN 80-247-0564-8