V práci nejprve položíme teoretické poznatky o učitelce mateřské školy a spolupráci s rodiči, na které budeme navazovat v praktické části. Výzkum se zaměřuje na očekávání rodičů od učitelek v mateřské škole a byl realizován pomocí interview s rodiči. Rodiče popsali svá očekávání ohledně vzájemné komunikace, vztahu s učitelkou, vztahu učitelky a dítěte. Domníváme se, že zjištěná data se budou zabývat typy komunikace, jejich častostí, osobností učitelky a přípravou na zápis do základní školy.
Anotace v angličtině
At first we will lay the theoretical knowledge foundations of nursery school teachers and the cooperation with parents, in which we will continue in the practical part. The research focuses on the expectations of parents from teachers in nursery schools and was realized by means of interviews with parents. The parents have described their expectations of mutual communication, the relationship with a teacher, and the relationship between a teacher and a child. We assume that the data discovered will address the types of communication, their frequency, the personality of the teacher and the preparation for enrolment in an elementary school.
Klíčová slova
očekávání, učitelka mateřské školy, profesní kompetence učitele
Klíčová slova v angličtině
expectations, kindergarten teacher, professional authority of a teacher
Rozsah průvodní práce
43 s. (59 942 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V práci nejprve položíme teoretické poznatky o učitelce mateřské školy a spolupráci s rodiči, na které budeme navazovat v praktické části. Výzkum se zaměřuje na očekávání rodičů od učitelek v mateřské škole a byl realizován pomocí interview s rodiči. Rodiče popsali svá očekávání ohledně vzájemné komunikace, vztahu s učitelkou, vztahu učitelky a dítěte. Domníváme se, že zjištěná data se budou zabývat typy komunikace, jejich častostí, osobností učitelky a přípravou na zápis do základní školy.
Anotace v angličtině
At first we will lay the theoretical knowledge foundations of nursery school teachers and the cooperation with parents, in which we will continue in the practical part. The research focuses on the expectations of parents from teachers in nursery schools and was realized by means of interviews with parents. The parents have described their expectations of mutual communication, the relationship with a teacher, and the relationship between a teacher and a child. We assume that the data discovered will address the types of communication, their frequency, the personality of the teacher and the preparation for enrolment in an elementary school.
Klíčová slova
očekávání, učitelka mateřské školy, profesní kompetence učitele
Klíčová slova v angličtině
expectations, kindergarten teacher, professional authority of a teacher
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o rolích učitelky v mateřské škole.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím metody rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o rolích učitelky v mateřské škole.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím metody rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1568-1.
LAŽOVÁ, Ladislava. Mateřská škola komunikuje s rodiči: výměna informací, řešení problémů. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-802-6203-780.
MAHMOOD, Sehba. First-Year Preschool and Kindergarten Teachers: Challenges of Working with Parents. School Community Journal. 2013, vol. 23, no. 2 s. 55-86. ISSN 1059-308X.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5107-8.
SYSLOVÁ, Zora. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4309-7.
Seznam doporučené literatury
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1568-1.
LAŽOVÁ, Ladislava. Mateřská škola komunikuje s rodiči: výměna informací, řešení problémů. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-802-6203-780.
MAHMOOD, Sehba. First-Year Preschool and Kindergarten Teachers: Challenges of Working with Parents. School Community Journal. 2013, vol. 23, no. 2 s. 55-86. ISSN 1059-308X.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5107-8.
SYSLOVÁ, Zora. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4309-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka adekvátně představila svou bakalářskou práci. Vedoucí práce se vyjádřil k procesu tvorby práce. Položil otázky týkající se subjektivního názoru studentky v souvislosti s tématem práce. Na tyto otázky studentka adekvátně reagovala. Oponent práce se vyjádřil k terminologickému vymezení pojmu očekávání. Položil otázku týkající se vytvořených kategorií ve výzkumné části práce. Druhá otázka se orientovala na přístupy učitelů v konfliktních situacích. Na obě otázky studentka dokázala odpovědět s nedostatky. Proběhla diskuse k pojmu očekávání, který je v práci ztěžejní.