Bakalářská práce se zabývá dětskými otázkami mezi vrstevníky, které si vzájemně pokládají během hry v mateřské škole, konkrétně během volné hry a to z důvodu větší spontaneity a otevřenosti dětí. Záměrem této práce je také zjistit, jak na tyto otázky děti reagují a vzhledem k tomu, že otázky jsou součástí komunikačních interakcí, zabývá se tato práce i tím, jak mezi dětmi probíhá komunikace a jak ovlivňuje průběh hry.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with children's questions among peers who consider each other during kindergarten play, namely during free games, because of the spontaneity and open-ness of children. The aim of this work is also to find out how children respond to these questions and because the questions are part of communication interactions, this work also deals with how children interact and how they influence the course of the game.
Bakalářská práce se zabývá dětskými otázkami mezi vrstevníky, které si vzájemně pokládají během hry v mateřské škole, konkrétně během volné hry a to z důvodu větší spontaneity a otevřenosti dětí. Záměrem této práce je také zjistit, jak na tyto otázky děti reagují a vzhledem k tomu, že otázky jsou součástí komunikačních interakcí, zabývá se tato práce i tím, jak mezi dětmi probíhá komunikace a jak ovlivňuje průběh hry.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with children's questions among peers who consider each other during kindergarten play, namely during free games, because of the spontaneity and open-ness of children. The aim of this work is also to find out how children respond to these questions and because the questions are part of communication interactions, this work also deals with how children interact and how they influence the course of the game.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti komunikace dětí předškolního věku.
Vymezení pojmů a teoretických východisek se zaměřením na kladení vrstevnických otázek dětí během hry v mateřské škole.
Příprava výzkumného projektu, stanovení cílů výzkumu.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím pozorování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Prezentace získaných výsledků výzkumu a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti komunikace dětí předškolního věku.
Vymezení pojmů a teoretických východisek se zaměřením na kladení vrstevnických otázek dětí během hry v mateřské škole.
Příprava výzkumného projektu, stanovení cílů výzkumu.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím pozorování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Prezentace získaných výsledků výzkumu a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4454-8.
DOWLING, Marion. Young children's personal, social and emotional development. 4th edition. Los Angeles: SAGE, 2014. ISBN 9781446285893.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0852-3.
PRŮCHA, Jan. Dětská řeč a komunikace: poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3603-7.
ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Průvodce dětským světem. Praha: Grada, 2008. Pro rodiče. ISBN 978-80-247-1907-8.
Seznam doporučené literatury
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4454-8.
DOWLING, Marion. Young children's personal, social and emotional development. 4th edition. Los Angeles: SAGE, 2014. ISBN 9781446285893.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0852-3.
PRŮCHA, Jan. Dětská řeč a komunikace: poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3603-7.
ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Průvodce dětským světem. Praha: Grada, 2008. Pro rodiče. ISBN 978-80-247-1907-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Vedoucí práce se vyjádřil k tématu práce. Měl výhrady k teoretické i empirické části práce. Položil otázky týkající se realizace výzkumu. Na tyto otázky studentka odpověděla nepřesně. Oponent práce se vyjádřil k teoretické i empirické části práce. Zejména poukázal na nevhodnou formulaci cílů a nesourodost pojmů. Položil otázku týkající se formulace zjištěných výsledků výzkumu v empirické části práce. Druhá otázka se orientovala na vymezení pojmů společná hra a volná hra. Na obě otázky studentka dokázala odpovědět s nedostatky.