Bakalářská práce se zabývá využitím metod dramatické výchovy v mateřské škole. Teore-tická část obsahuje základní pojmy, principy a cíle dramatické výchovy. Popisuje metody využitelné v mateřské škole a důležitost role učitele v tomto edukačním procesu. Praktická část popisuje aplikaci projektu dramatické výchovy s dětmi předškolního věku a přínosu pro ně prostřednictvím projektu realizovaného v mateřské škole.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deal with using of elements of drama education in nursery school. Theore-tical part includes basic concepts, principles and aims of drama education. It describes methods usable in numery school and the importance of teachers in this educational pro-cess. Practical part describes an application of drama education to preschool children and the benefit for them through the project, which was implemented in the numery school.
Klíčová slova
dramatická výchova, metoda, technika, hra, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
drama education, method, technice, game, nursery school
Rozsah průvodní práce
49 s., (62 171 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá využitím metod dramatické výchovy v mateřské škole. Teore-tická část obsahuje základní pojmy, principy a cíle dramatické výchovy. Popisuje metody využitelné v mateřské škole a důležitost role učitele v tomto edukačním procesu. Praktická část popisuje aplikaci projektu dramatické výchovy s dětmi předškolního věku a přínosu pro ně prostřednictvím projektu realizovaného v mateřské škole.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deal with using of elements of drama education in nursery school. Theore-tical part includes basic concepts, principles and aims of drama education. It describes methods usable in numery school and the importance of teachers in this educational pro-cess. Practical part describes an application of drama education to preschool children and the benefit for them through the project, which was implemented in the numery school.
Klíčová slova
dramatická výchova, metoda, technika, hra, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
drama education, method, technice, game, nursery school
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury z oblasti dramatické výchovy v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na analýzu dramatické výchovy v edukačních činnostech v mateřské škole.
Zpracování projektu dramatické výchovy v mateřské škole.
Realizace a ověření projektu dramatické výchovy ve vybrané mateřské škole.
Zpracování edvaluace projektu, doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury z oblasti dramatické výchovy v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na analýzu dramatické výchovy v edukačních činnostech v mateřské škole.
Zpracování projektu dramatické výchovy v mateřské škole.
Realizace a ověření projektu dramatické výchovy ve vybrané mateřské škole.
Zpracování edvaluace projektu, doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
CAMERON, David, Paul SUTTON a Michael ANDERSON. Innovation, technology and converging practices in drama education and applied theatre. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2015, xi, 153. ISBN 978-1-138-80319-0.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1998, 222 s. ISBN 80-7184-756-9.
MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. Praha: Akademie muzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. ISBN 978-80-7331-089-9.
MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. 2., upr. vyd. Praha: NIPOS, 2007, 199 s. ISBN 978-80-7068-207-4.
SVOBODOVÁ, Eva a Hana ŠVEJDOVÁ. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 167 s. ISBN 978-80-262-0020-8.
Seznam doporučené literatury
CAMERON, David, Paul SUTTON a Michael ANDERSON. Innovation, technology and converging practices in drama education and applied theatre. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2015, xi, 153. ISBN 978-1-138-80319-0.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1998, 222 s. ISBN 80-7184-756-9.
MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. Praha: Akademie muzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. ISBN 978-80-7331-089-9.
MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. 2., upr. vyd. Praha: NIPOS, 2007, 199 s. ISBN 978-80-7068-207-4.
SVOBODOVÁ, Eva a Hana ŠVEJDOVÁ. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 167 s. ISBN 978-80-262-0020-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala bakalářskou práci se zaměřením na průběh realizovaného projektu dramatické výchovy. Stručně pojednala o evaluaci projektu včetně reflexe. Vedoucí práce vytkla nepropojenost teoretické a didaktické části, poukázala na nedostatečné využití metod. Oponent práce kladně zhodnotil provázanost témat, na druhou stranu vytýkal didaktické strategie, především využití pouze řízené činnosti v projektu. Na otázky z posudků odpověděla dostatečně.