Bakalářská práce má výzkumný charakter, je zaměřena na využívání hudebních nástrojů učitelkami mateřských škol v praxi. Jejím cílem je zjistit, jakým způsobem učitelky mateř-ských škol využívají hudební nástroje v edukačním procesu mateřské školy. Teoretická část seznamuje čtenáře s výčtem nejčastěji využívaných hudebních nástrojů a kompetencemi učitelky mateřské školy. Dále klasifikuje hudební schopnosti a dovednosti a snaží se vyme-zit rozdíly mezi nimi. Praktická část je předložena kvantitativním výzkumem, který je za-měřen na zjištění, jaké hudební nástroje jsou v mateřské škole nejčastěji využívány a jakým způsobem. Dále zjišťuje, jaké názory mají učitelky mateřských škol na tuto problematiku. Výzkumná metoda je dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis has a research character, it is focused on the use of musical instruments by nursery teachers in practice. Its aim is to find out how nursery teachers use musical in-struments in the nursery school process. The theoretical part introduces the reader to the list of the most frequently used musical instruments and the competences of the nursery tea-cher. It further classifies musical skills and skills and tries to identify the differences between them. The practical part is presented by quantitative research, which is focused on finding out which musical instruments are most frequently used in kindergarten and in what way. It also examines the views of nursery school teachers on this issue. The research method is a questionnaire survey.
Klíčová slova
hudební schopnosti, hudební dovednosti
Klíčová slova v angličtině
musical abilities, musical skills
Rozsah průvodní práce
72 s. (61 130 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce má výzkumný charakter, je zaměřena na využívání hudebních nástrojů učitelkami mateřských škol v praxi. Jejím cílem je zjistit, jakým způsobem učitelky mateř-ských škol využívají hudební nástroje v edukačním procesu mateřské školy. Teoretická část seznamuje čtenáře s výčtem nejčastěji využívaných hudebních nástrojů a kompetencemi učitelky mateřské školy. Dále klasifikuje hudební schopnosti a dovednosti a snaží se vyme-zit rozdíly mezi nimi. Praktická část je předložena kvantitativním výzkumem, který je za-měřen na zjištění, jaké hudební nástroje jsou v mateřské škole nejčastěji využívány a jakým způsobem. Dále zjišťuje, jaké názory mají učitelky mateřských škol na tuto problematiku. Výzkumná metoda je dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis has a research character, it is focused on the use of musical instruments by nursery teachers in practice. Its aim is to find out how nursery teachers use musical in-struments in the nursery school process. The theoretical part introduces the reader to the list of the most frequently used musical instruments and the competences of the nursery tea-cher. It further classifies musical skills and skills and tries to identify the differences between them. The practical part is presented by quantitative research, which is focused on finding out which musical instruments are most frequently used in kindergarten and in what way. It also examines the views of nursery school teachers on this issue. The research method is a questionnaire survey.
Klíčová slova
hudební schopnosti, hudební dovednosti
Klíčová slova v angličtině
musical abilities, musical skills
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti hudební výchovy.
Vymezení pojmů a teoretických východisek o hudebních formách, metodách a pomůckách v mateřských školách.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení výzkumného problému, cílů výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti hudební výchovy.
Vymezení pojmů a teoretických východisek o hudebních formách, metodách a pomůckách v mateřských školách.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení výzkumného problému, cílů výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BEATY, Janice J. Skills for preschool teachers. Tenth edition. Boston: Pearson, 2017, xxiv, 403. ISBN 978-0-13-376634-9.
BEN-TOVIM, Atarah a Douglas BOYD. Hudební nástroj a naše dítě. Praha: Portál, 2007, 131 s. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-206-5.
LIŠKOVÁ, Marie. Hudební činnosti v předškolním vzdělávání. Vyd. 2. Praha: Raabe, 2006, 165 s. ISBN 978-80-87553-65-7.
HOLAS, Milan. 2004. Hudební pedagogika. Vyd.1. Praha: Nakladatelství AMU. 80 s. ISBN 978-80-7331-018-X.
SEDLÁK, František a Hana VÁŇOVÁ. Hudební psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Karolinum, 2013, 406 s. ISBN 978-80-246-2060-2.
Seznam doporučené literatury
BEATY, Janice J. Skills for preschool teachers. Tenth edition. Boston: Pearson, 2017, xxiv, 403. ISBN 978-0-13-376634-9.
BEN-TOVIM, Atarah a Douglas BOYD. Hudební nástroj a naše dítě. Praha: Portál, 2007, 131 s. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-206-5.
LIŠKOVÁ, Marie. Hudební činnosti v předškolním vzdělávání. Vyd. 2. Praha: Raabe, 2006, 165 s. ISBN 978-80-87553-65-7.
HOLAS, Milan. 2004. Hudební pedagogika. Vyd.1. Praha: Nakladatelství AMU. 80 s. ISBN 978-80-7331-018-X.
SEDLÁK, František a Hana VÁŇOVÁ. Hudební psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Karolinum, 2013, 406 s. ISBN 978-80-246-2060-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila adekvátně svou bakalářskou práci. Vedoucí práce se vyjádřila k nedostatkům ve formální úpravě práce a k empirické části. Na otázky vedoucího studentka dokázala odpovědet s nedostatky. Oponent práce se vyjádřil zejména k empirické části práce, kde shledal nesrovnalosti. Na otázky oponenta práce odpověděla studentky s nedostatky.