Cílem diplomové práce je příprava a charakterizace polymerních směsí s obsahem boritanu zinečnatého a dalšími minerálními retardéry hoření. Hlavní náplní praktické části je kompoundace boritanu zinečnatého do polypropylenu, dále pak v kombinaci s hydroxidem hořečnatým nebo Ultracarbem zlepšující retardační vlastnosti směsí. Charakterizovány jsou mechanické a retardační vlastnosti polymerních směsí.
Anotace v angličtině
The aim of master thesis is preparation and characterisation polymer blends. The polymer blends contain zinc borate and another mineral flame retardant. The main content of the practical part is compoundation of flame retardants to polypropylene, characterization mechanical and retardation properties of polymer blends.
Cílem diplomové práce je příprava a charakterizace polymerních směsí s obsahem boritanu zinečnatého a dalšími minerálními retardéry hoření. Hlavní náplní praktické části je kompoundace boritanu zinečnatého do polypropylenu, dále pak v kombinaci s hydroxidem hořečnatým nebo Ultracarbem zlepšující retardační vlastnosti směsí. Charakterizovány jsou mechanické a retardační vlastnosti polymerních směsí.
Anotace v angličtině
The aim of master thesis is preparation and characterisation polymer blends. The polymer blends contain zinc borate and another mineral flame retardant. The main content of the practical part is compoundation of flame retardants to polypropylene, characterization mechanical and retardation properties of polymer blends.
Cílem diplomové práce je příprava a charakterizace polymerních směsí s obsahem boritanu zinečnatého. Hlavní náplní praktické části je kompoundace boritanu zinečnatého do polypropylenu, dále pak v kombinaci s hydroxidem hořečnatým nebo hlinitým, oxidem antimonitým a dalšími látkami zlepšující retardační vlastnosti směsí. Charakterizován bude retardační systém dostupnými technikami a mechanické a retardační vlastnosti směsí.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je příprava a charakterizace polymerních směsí s obsahem boritanu zinečnatého. Hlavní náplní praktické části je kompoundace boritanu zinečnatého do polypropylenu, dále pak v kombinaci s hydroxidem hořečnatým nebo hlinitým, oxidem antimonitým a dalšími látkami zlepšující retardační vlastnosti směsí. Charakterizován bude retardační systém dostupnými technikami a mechanické a retardační vlastnosti směsí.
Seznam doporučené literatury
1. DROBNY, J., G. Handbook of thermoplastic elastomers. Second Edition. Amsterdam: ELSEVIER, 2014. ISBN 9780323221368 2
2. TOLINSKI, M. Additives for polyolefins: getting the most out of polypropylene, polyethylene and TPO. Second edition. Kidlington, Oxford, UK: Elsevier, William Andrew is an imprint of Elsevier, 2015. ISBN 9780323358842
3. MORGAN, A., B., Wilkie Ch.,A. The Non-halogenated Flame Retardant Handbook. John Wiley & Sons, 2014, 400. ISBN9781118939208
Seznam doporučené literatury
1. DROBNY, J., G. Handbook of thermoplastic elastomers. Second Edition. Amsterdam: ELSEVIER, 2014. ISBN 9780323221368 2
2. TOLINSKI, M. Additives for polyolefins: getting the most out of polypropylene, polyethylene and TPO. Second edition. Kidlington, Oxford, UK: Elsevier, William Andrew is an imprint of Elsevier, 2015. ISBN 9780323358842
3. MORGAN, A., B., Wilkie Ch.,A. The Non-halogenated Flame Retardant Handbook. John Wiley & Sons, 2014, 400. ISBN9781118939208
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila komisi výsledky své diplomové práce. Poté byla komise seznámena s posudky a hodnocením vedoucího a oponenta (hodnocení vedoucího: B - velmi dobře, hodnocení oponenta: D - uspokojivě). Studentka pak zcela zodpověděla dotazy oponenta, a následně byly ostatními členy komise položeny následující otázky:
Doc. Dr. Ing. Vladimír Pavlínek: Proč bylo k hodnocení změny mechanických vlastností zvoleno právě napětí na mezi kluzu? Studentka otázku zodpověděla částečně.
Ing. Alena Kalendová, Ph.D.: Jaký byl důvod využití materiálů Magnifin a Ultracarb jako FR? Studentka otázku zodpověděla částečně.