Bakalářská práce se zabývá tvorbou přírodovědného kroužku pro děti ve věku pěti a šesti let. V teoretické části se tato bakalářská práce zabývá pojmy volný čas a přírodovědné aktivity v mateřské škole. Jedná se o práci aplikačního typu, a proto je v praktické části bakalářské práce navržen a vyhodnocen projekt přírodovědného kroužku a z tohoto hodnocení jsou zde uvedena doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the creation of a natural science club for children aged five and six years. In the theoretical part, this thesis deals with and describes the concepts leisure time and natural science activities in kindergarten. This is an application-type work and therefore in the practical part of the bachelor's thesis is designed and evaluated the project of the science club and from this evaluation there are recommendations for practice.
Klíčová slova
zájmová činnost v mateřské škole,
přírodovědné aktivity
Klíčová slova v angličtině
leisure activities in kindergarden,
science activities
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tvorbou přírodovědného kroužku pro děti ve věku pěti a šesti let. V teoretické části se tato bakalářská práce zabývá pojmy volný čas a přírodovědné aktivity v mateřské škole. Jedná se o práci aplikačního typu, a proto je v praktické části bakalářské práce navržen a vyhodnocen projekt přírodovědného kroužku a z tohoto hodnocení jsou zde uvedena doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the creation of a natural science club for children aged five and six years. In the theoretical part, this thesis deals with and describes the concepts leisure time and natural science activities in kindergarten. This is an application-type work and therefore in the practical part of the bachelor's thesis is designed and evaluated the project of the science club and from this evaluation there are recommendations for practice.
Klíčová slova
zájmová činnost v mateřské škole,
přírodovědné aktivity
Klíčová slova v angličtině
leisure activities in kindergarden,
science activities
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vývojové psychologie, volnočasových aktivit a přírodovědného rozvíjení dětí předškolního věku
Příprava projektu
Realizace a evaluace projektu
Prezentace výsledků a shrnutí projektu, doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vývojové psychologie, volnočasových aktivit a přírodovědného rozvíjení dětí předškolního věku
Příprava projektu
Realizace a evaluace projektu
Prezentace výsledků a shrnutí projektu, doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
KNOTOVÁ, Dana. Pedagogické dimenze volného času. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-223-9.
MAREŠ, Svatopluk, Petra CEMERKOVÁ GOLOVÁ a Eva BURDOVÁ. Dobrodružství v zahradě: [praktické náměty na rozvoj čtenářské, matematické, přírodovědné a sociální gramotnosti na 1. stupni ZŠ. Praha: Raabe, c2014. Dobrá škola. Rozvoj čtenářské, matematické, přírodovědné a sociální gramotnosti na 1. stupni ZŠ. ISBN 978-80-7496-099-4.
ROCHOVSKÁ, Ivana a Dagmar KRUPOVÁ. Vědci v mateřské škole: aktivity pro malé badatele. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0818-1.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. Metodika. ISBN 978-80-251-1829-0. Dostupné také z: http://toc.nkp.cz/NKC/200802/contents/nkc20081785694_1.pdf
MACENAUEROVÁ, Jitka. Přírodovědné hry. Olomouc: Rubico, 2012. Hrátky. ISBN 978-80-7346-147-8.
Seznam doporučené literatury
KNOTOVÁ, Dana. Pedagogické dimenze volného času. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-223-9.
MAREŠ, Svatopluk, Petra CEMERKOVÁ GOLOVÁ a Eva BURDOVÁ. Dobrodružství v zahradě: [praktické náměty na rozvoj čtenářské, matematické, přírodovědné a sociální gramotnosti na 1. stupni ZŠ. Praha: Raabe, c2014. Dobrá škola. Rozvoj čtenářské, matematické, přírodovědné a sociální gramotnosti na 1. stupni ZŠ. ISBN 978-80-7496-099-4.
ROCHOVSKÁ, Ivana a Dagmar KRUPOVÁ. Vědci v mateřské škole: aktivity pro malé badatele. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0818-1.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. Metodika. ISBN 978-80-251-1829-0. Dostupné také z: http://toc.nkp.cz/NKC/200802/contents/nkc20081785694_1.pdf
MACENAUEROVÁ, Jitka. Přírodovědné hry. Olomouc: Rubico, 2012. Hrátky. ISBN 978-80-7346-147-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci. Vedoucí práce i oponent práce vytkli neukotvení základních pojmů. Komise vedla se studentkou diskusi ke klíčovým teoretickým i didaktickým pojmům práce. Studentka částečně zodpověděla na otázky komise.