Obsahem této diplomové práce je přiblížení potřeby podpořit v mnoha profesních organizacích současnou legislativu etickými pravidly sdruženými do tak zvaných etických kodexů, jak je tomu například u Etického kodexu reklamy a Etického kodexu České televize, které jsou v této práci srovnány.
Nutnost stanovit si pravidla mimo rámec zákonných předpisů si vyžádala praxe i u komunálních médií, určených pro malý okruh čtenářů a proto je zde i mimo jiné učiněn pokus o formulaci návrhu znění Etického kodexu rosického zpravodaje ROSA.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the need to support the current legislation in many professional organizations with ethical rules united in so-called ethical codes such as the Advertisement Ethical Code or the Czech Television Ethical Code which are compared in the thesis.
The need to define rules above the framework of legal regulations also exists in municipal media meant for a small circle of readers. That is why, the thesis tries, among other things, to formulate a draft of ethical code for the Rosice town bulletin ROSA.
Klíčová slova
Etika,etický kodex,etika novinářská, etika informační, právo na informace, ochrana soukromí, svoboda projevu, novinář, etický kodex novináře, Etický kodex reklamy, Rada pro reklamu, reklama, Etický kodex České televize, komunální médium, Rosický zpravodaj ROSA.
Klíčová slova v angličtině
Ethics, ethical code, journalistic ethics, right to information, protection of privacy, freedom of expression, journalist, Journalist's Ethical Code, Advertisement Ethical Code, Czech Television Ethical Code, Advertisement Council, advertisement, municipal medium, Rosice town bulletin ROSA.
Rozsah průvodní práce
60 s, 20 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Obsahem této diplomové práce je přiblížení potřeby podpořit v mnoha profesních organizacích současnou legislativu etickými pravidly sdruženými do tak zvaných etických kodexů, jak je tomu například u Etického kodexu reklamy a Etického kodexu České televize, které jsou v této práci srovnány.
Nutnost stanovit si pravidla mimo rámec zákonných předpisů si vyžádala praxe i u komunálních médií, určených pro malý okruh čtenářů a proto je zde i mimo jiné učiněn pokus o formulaci návrhu znění Etického kodexu rosického zpravodaje ROSA.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the need to support the current legislation in many professional organizations with ethical rules united in so-called ethical codes such as the Advertisement Ethical Code or the Czech Television Ethical Code which are compared in the thesis.
The need to define rules above the framework of legal regulations also exists in municipal media meant for a small circle of readers. That is why, the thesis tries, among other things, to formulate a draft of ethical code for the Rosice town bulletin ROSA.
Klíčová slova
Etika,etický kodex,etika novinářská, etika informační, právo na informace, ochrana soukromí, svoboda projevu, novinář, etický kodex novináře, Etický kodex reklamy, Rada pro reklamu, reklama, Etický kodex České televize, komunální médium, Rosický zpravodaj ROSA.
Klíčová slova v angličtině
Ethics, ethical code, journalistic ethics, right to information, protection of privacy, freedom of expression, journalist, Journalist's Ethical Code, Advertisement Ethical Code, Czech Television Ethical Code, Advertisement Council, advertisement, municipal medium, Rosice town bulletin ROSA.
Zásady pro vypracování
1. Vysvětlete pojem mediální etika.
2. Zabývejte se podrobně pojmem novinářská etika v návaznosti na kodex Syndikátu novinářů ČR, případně etický kodex vybraného periodika.
3. Rozeberte kodex reklamy a porovnejte s platným etickým kodexem ČT.
4. Prostudované aplikujte na konkrétní stav komunálního media ROSA.
5. Pokuste se zobecnit citované do etického kodexu komunálního tiskového média (v tomto případu ROSA).
Zásady pro vypracování
1. Vysvětlete pojem mediální etika.
2. Zabývejte se podrobně pojmem novinářská etika v návaznosti na kodex Syndikátu novinářů ČR, případně etický kodex vybraného periodika.
3. Rozeberte kodex reklamy a porovnejte s platným etickým kodexem ČT.
4. Prostudované aplikujte na konkrétní stav komunálního media ROSA.
5. Pokuste se zobecnit citované do etického kodexu komunálního tiskového média (v tomto případu ROSA).
Seznam doporučené literatury
K problematice tzv. mediální etiky (Sborník VA Brno) 2003
Ivan Drábek: Úvod do etiky
Jiří Bláha - Zdeněk Dytrt: Manažerská etika (příprava kodexů)
Zdeněk Vybíral: Lži, polopravdy a pravda v lidské lkomunikaci
Jan Činčera: Informační etika - sborník programu Tempus
Etický kodex reklamy - www. Asociace reklamy
Etický kodex ČT - www. ČT.cz
Seznam doporučené literatury
K problematice tzv. mediální etiky (Sborník VA Brno) 2003
Ivan Drábek: Úvod do etiky
Jiří Bláha - Zdeněk Dytrt: Manažerská etika (příprava kodexů)
Zdeněk Vybíral: Lži, polopravdy a pravda v lidské lkomunikaci
Jan Činčera: Informační etika - sborník programu Tempus
Etický kodex reklamy - www. Asociace reklamy
Etický kodex ČT - www. ČT.cz