Tématem této bakalářské práce je analýza konkurence hypotečních úvěrů pro Raiffeisen banku. Práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část se zabývá definicí, rozdělením a identifikací konkurence. Dále pokračuje analýzou prostředí podniku a SWOT analýzou. Vysvětluje základní pojmy marketingu bankovních služeb a specifikuje úvěry na bydlení. Druhá praktická část v úvodu představuje Raiffeisen banku, dále pokračuje analýzou jejího prostředí. Potom následuje analýza konkurence a identifikace nejsilnějších konkurenčních bank. Pomocí modelačních případů fiktivního klienta jsou porovnány služby jednotlivých bank a vyhodnoceny. Na závěr budou uvedeny návrhy
a doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti banky.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is Competition Analysis of Mortgage Loans for Raiffeisen Bank. The Thesis is divided into two parts. The first theoretical part deals with the definition, the classification and the identification of the competition. The work further analyse of the company and SWOT analysis, explains the basic concepts of marketing
of banking services, it also specifies loans.The second part presents the introduction
of Raiffeisen Bank and proceedes with analyzing its environment which is followed
by a competition analysis and an identification of the strongest competitor banks. Services of individual banks are compared and evaluated, using a fictitious client. In the last part
of the thesis there are proposals and recommendations to improve the competitiveness
of bank.
Klíčová slova
Konkurence, konkurenční výhoda, konkurenceschopnost, SWOT analýza, PEST analýza, hypoteční úvěry
Klíčová slova v angličtině
Competition, Competitive Advantage, Competitiveness, SWOT analysis, PEST Analysis, Mortgage Loans
Rozsah průvodní práce
69
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je analýza konkurence hypotečních úvěrů pro Raiffeisen banku. Práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část se zabývá definicí, rozdělením a identifikací konkurence. Dále pokračuje analýzou prostředí podniku a SWOT analýzou. Vysvětluje základní pojmy marketingu bankovních služeb a specifikuje úvěry na bydlení. Druhá praktická část v úvodu představuje Raiffeisen banku, dále pokračuje analýzou jejího prostředí. Potom následuje analýza konkurence a identifikace nejsilnějších konkurenčních bank. Pomocí modelačních případů fiktivního klienta jsou porovnány služby jednotlivých bank a vyhodnoceny. Na závěr budou uvedeny návrhy
a doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti banky.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is Competition Analysis of Mortgage Loans for Raiffeisen Bank. The Thesis is divided into two parts. The first theoretical part deals with the definition, the classification and the identification of the competition. The work further analyse of the company and SWOT analysis, explains the basic concepts of marketing
of banking services, it also specifies loans.The second part presents the introduction
of Raiffeisen Bank and proceedes with analyzing its environment which is followed
by a competition analysis and an identification of the strongest competitor banks. Services of individual banks are compared and evaluated, using a fictitious client. In the last part
of the thesis there are proposals and recommendations to improve the competitiveness
of bank.
Klíčová slova
Konkurence, konkurenční výhoda, konkurenceschopnost, SWOT analýza, PEST analýza, hypoteční úvěry
Klíčová slova v angličtině
Competition, Competitive Advantage, Competitiveness, SWOT analysis, PEST Analysis, Mortgage Loans
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte literaturu týkající se daného tématu.
II. Praktická část
Charakterizujte banku.
Vypracujte analýzu konkurence.
Navrhněte doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte literaturu týkající se daného tématu.
II. Praktická část
Charakterizujte banku.
Vypracujte analýzu konkurence.
Navrhněte doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8.
KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Podnikový marketing (Jak získat a udržet zákazníka). 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2004. ISBN 80-86754-31-6.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2545-2.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
PORTER, Michael E. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. New York: Free Press. 2004. ISBN 0-7432-6088-0.
VAVRA, Oldřich a kol. Praktické marketingové aplikace. 1. vyd. Praha: Oeconomica 2007. ISBN 978-80-245-1307-2.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8.
KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Podnikový marketing (Jak získat a udržet zákazníka). 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2004. ISBN 80-86754-31-6.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2545-2.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
PORTER, Michael E. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. New York: Free Press. 2004. ISBN 0-7432-6088-0.
VAVRA, Oldřich a kol. Praktické marketingové aplikace. 1. vyd. Praha: Oeconomica 2007. ISBN 978-80-245-1307-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 50 b.
Oponent BP: 58 b.
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
1. Co je podle Vás konkurenční výhodou Raiffeisen banky? (odpověděla zcela)
2. Kterou banku pro hypoteční úvěr byste si zvolila Vy osobně? (odpověděla zcela)
Ing. Hana Brišová:
1. Jaká doporučení vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti hypoték za účelem pořízení bytu byste navrhla bance? (odpověděla zcela)