Cílem bakalářské práce je udělat analýzu konkurenčního prostředí firmy XY.
Teoretická část bakalářské práce se zabývá základními pojmy ohledně konkurence, SWOT analýzy a Porterově analýze pěti konkurenčních sil.
Praktická část bakalářské práce se bude zabývat analýzou konkurenčního prostředí firmy. Dále se bude zabývat maloobchodními konkurenty, největšími velkoobchodními konkurenty a největšími e-shopy. Dále bude provedena SWOT analýza a Porterova analýza pěti konkurenčních sil. V další kapitole budou provedeny dvě sondy zákazníků.
V závěru práce budou uvedeny výsledky a návrhy na zlepšení konkurenceschopnosti firmy XY.
Anotace v angličtině
The objective of the bachelor thesis is analysis of competitive environment of the company XY.
The theoretical part deals with basic concepts of competition, the SWOT analysis and Porter's five forces analysis.
The pracical part deals with analysis of competitive environment of the company. Further there will deal with retail competitors, the biggest wholesale competitors and the biggest e-shops. Further will be done SWOT analysis and Porter's five forces analysis. In the next charter will be done two surveys.
At the end my thesis are introduced the results and suggestions for improving the competitiveness of the company.
Klíčová slova
Konkurence, SWOT analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, sonda,
Klíčová slova v angličtině
Competition, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, survey.
Rozsah průvodní práce
78s. (91 435 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je udělat analýzu konkurenčního prostředí firmy XY.
Teoretická část bakalářské práce se zabývá základními pojmy ohledně konkurence, SWOT analýzy a Porterově analýze pěti konkurenčních sil.
Praktická část bakalářské práce se bude zabývat analýzou konkurenčního prostředí firmy. Dále se bude zabývat maloobchodními konkurenty, největšími velkoobchodními konkurenty a největšími e-shopy. Dále bude provedena SWOT analýza a Porterova analýza pěti konkurenčních sil. V další kapitole budou provedeny dvě sondy zákazníků.
V závěru práce budou uvedeny výsledky a návrhy na zlepšení konkurenceschopnosti firmy XY.
Anotace v angličtině
The objective of the bachelor thesis is analysis of competitive environment of the company XY.
The theoretical part deals with basic concepts of competition, the SWOT analysis and Porter's five forces analysis.
The pracical part deals with analysis of competitive environment of the company. Further there will deal with retail competitors, the biggest wholesale competitors and the biggest e-shops. Further will be done SWOT analysis and Porter's five forces analysis. In the next charter will be done two surveys.
At the end my thesis are introduced the results and suggestions for improving the competitiveness of the company.
Klíčová slova
Konkurence, SWOT analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, sonda,
Klíčová slova v angličtině
Competition, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, survey.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se analýzy konkurenčního prostředí.
II. Praktická část
Proveďte analýzu významných konkurentů v ČR.
Popište a srovnejte konkurenty z různých hledisek.
Navrhněte řešení na zlepšení konkurenceschopnosti firmy XY.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se analýzy konkurenčního prostředí.
II. Praktická část
Proveďte analýzu významných konkurentů v ČR.
Popište a srovnejte konkurenty z různých hledisek.
Navrhněte řešení na zlepšení konkurenceschopnosti firmy XY.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DAVID L. KURTZ a LOUIS E. BOONE, 2006. Principles of marketing. 12. ed., internat. student ed. Mason, Ohio: South-Western. ISBN 9780324323795.
FORET, Miroslav, Petr PROCHÁZKA a Tomáš URBÁNEK, 2005. Marketing: základy a principy. 2. vyd. Brno: Computer Press. ISBN 80-251-0790-6.
LOŠŤÁKOVÁ, Hana, 2005. B-to-B marketing: strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. 1. vyd. Praha: Professional Publishing. ISBN 80-86419-94-0.
MALÝ, Václav, 2008. Marketingový výzkum: teorie a praxe. 2. vyd. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1326-3.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 80-86898-48-2.
Seznam doporučené literatury
DAVID L. KURTZ a LOUIS E. BOONE, 2006. Principles of marketing. 12. ed., internat. student ed. Mason, Ohio: South-Western. ISBN 9780324323795.
FORET, Miroslav, Petr PROCHÁZKA a Tomáš URBÁNEK, 2005. Marketing: základy a principy. 2. vyd. Brno: Computer Press. ISBN 80-251-0790-6.
LOŠŤÁKOVÁ, Hana, 2005. B-to-B marketing: strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. 1. vyd. Praha: Professional Publishing. ISBN 80-86419-94-0.
MALÝ, Václav, 2008. Marketingový výzkum: teorie a praxe. 2. vyd. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1326-3.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 80-86898-48-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 39 b.
Oponent BP: 39 b.
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
1. Jakým způsobem byla distribuována anketa mezi respondenty? (odpověděl zcela)
2. Firma nevyužívá žádný účetní software? (odpověděl zcela)
3. Doplňte finanční náklady na Vámi navrhovaná zlepšení. (odpověděl zcela)
4. Navrhujete rozšířit možnosti dopravy i platební metody. Bude to mít vliv na zvýšení nákladů pro firmu? (odpověděl zcela)
Ing. Hana Brišová:
1. Které faktory jsou součástí vnitřního a vnějšího prostředí společnosti? (odpověděl zcela)
2. Jak byly provedeny sondy týkající se e-shopu a maloobchodu? Proč nebyla sonda realizována i pro velkoobchod? (odpověděl zcela)