Bakalářská práce se zabývá geografickou segmentací návštěvníků Aquaparku Uherské Hradiště v období letní sezóny. Základem pro práci je definování cestovního ruchu a možností ovlivnění chování potenciálních návštěvníků zařízení. Marketing cestovního ruchu je marketingem služeb. Služby mají charakteristický marketingový mix. Pomocí segmentace se přizpůsobují marketingové aktivity organizace jednotlivým skupinám zákazníků, tzv. segmentům trhu tak, aby mohly být tyto skupiny co nejlépe obslouženy. Při segmentaci se trh dělí podle určitého hlediska do homogenních skupin zákazníků, které jsou charakteristické svými potřebami a nákupním chováním - získá tak optimální portfolio svých zákazníků. Organizace by si měla zvolit pouze ty segmenty trhu, které je dlouhodobě schopna v souladu se svou strategií efektivně obsluhovat a dosahovat při tom dostatečného zisku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with geographic segmentation of visitors of the Aquapark Uher-ské Hradiště during the summer season. The basis of the work is the definition of tourism and options influencing the behaviour of potential visitors of the Aquapark company. Tou-rist marketing is closely related to the marketing of services. These services have a specifik marketing mix. Thus the company has to adapt its marketing activities and stra-tegies not only to cater for the individual customers groups in order to provide excellent services for all. In such a segmentation, the market is divided into homogeneous groups of customers, which are characterized by their needs and buying behaviour. The company aims for getting the optimal portfolio of its customers. The company should choose only such segments of the market which can be served efficiently as part of a long term company strategy to achieve a sufficient profit.
Tourism, Segmentation, Geography, Visitors, Zip Code, SWOT Analysis
Rozsah průvodní práce
64 s. (88 534 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá geografickou segmentací návštěvníků Aquaparku Uherské Hradiště v období letní sezóny. Základem pro práci je definování cestovního ruchu a možností ovlivnění chování potenciálních návštěvníků zařízení. Marketing cestovního ruchu je marketingem služeb. Služby mají charakteristický marketingový mix. Pomocí segmentace se přizpůsobují marketingové aktivity organizace jednotlivým skupinám zákazníků, tzv. segmentům trhu tak, aby mohly být tyto skupiny co nejlépe obslouženy. Při segmentaci se trh dělí podle určitého hlediska do homogenních skupin zákazníků, které jsou charakteristické svými potřebami a nákupním chováním - získá tak optimální portfolio svých zákazníků. Organizace by si měla zvolit pouze ty segmenty trhu, které je dlouhodobě schopna v souladu se svou strategií efektivně obsluhovat a dosahovat při tom dostatečného zisku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with geographic segmentation of visitors of the Aquapark Uher-ské Hradiště during the summer season. The basis of the work is the definition of tourism and options influencing the behaviour of potential visitors of the Aquapark company. Tou-rist marketing is closely related to the marketing of services. These services have a specifik marketing mix. Thus the company has to adapt its marketing activities and stra-tegies not only to cater for the individual customers groups in order to provide excellent services for all. In such a segmentation, the market is divided into homogeneous groups of customers, which are characterized by their needs and buying behaviour. The company aims for getting the optimal portfolio of its customers. The company should choose only such segments of the market which can be served efficiently as part of a long term company strategy to achieve a sufficient profit.
Tourism, Segmentation, Geography, Visitors, Zip Code, SWOT Analysis
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu cestovního ruchu, charakteristice služeb volného času a specifikách jeho cílových skupin (návštěvníků). Na základě zjištěných teoretických poznatků formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu návštěvnosti Aquaparku Uherské Hradiště. Vymezte jednotlivé cílové skupiny z pohledu geografické segmentace. Formou marketingového průzkumu zjistěte jejich informační potřeby.
3. Na základě výsledků analýz zhodnoťte a naznačte, jakým způsobem by bylo možné jejich závěry využít při plánování budoucích marketingových aktivit.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu cestovního ruchu, charakteristice služeb volného času a specifikách jeho cílových skupin (návštěvníků). Na základě zjištěných teoretických poznatků formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu návštěvnosti Aquaparku Uherské Hradiště. Vymezte jednotlivé cílové skupiny z pohledu geografické segmentace. Formou marketingového průzkumu zjistěte jejich informační potřeby.
3. Na základě výsledků analýz zhodnoťte a naznačte, jakým způsobem by bylo možné jejich závěry využít při plánování budoucích marketingových aktivit.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. 2009. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada, 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3
KOTLER, Philip, Gary ARMSTRONG. 2007. Marketing. Praha: Grada, 856 s. ISBN 80-247-0513-3
KOZEL, Roman. 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 280 s. ISBN 978-80-247-6978-3
ORIEŠKA, Ján. 1999. Technika služeb cestovního ruchu. Praha: Idea Servis, 244 s. ISBN 80-85970-27-9
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2008. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha: Grada, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. 2009. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada, 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3
KOTLER, Philip, Gary ARMSTRONG. 2007. Marketing. Praha: Grada, 856 s. ISBN 80-247-0513-3
KOZEL, Roman. 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 280 s. ISBN 978-80-247-6978-3
ORIEŠKA, Ján. 1999. Technika služeb cestovního ruchu. Praha: Idea Servis, 244 s. ISBN 80-85970-27-9
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2008. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha: Grada, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
S oporou které metody jste usuzovala, že identifikovaný interní faktor má být zařazen mezi slabé anebo silné stránky?
Které slabé stránky byly nebo mohou být vedením společnosti shledány jako kritické a vyžadující řešení v krátkodobém horizontu?
Jak konkrétně může vedení Aquaparku využít Instagram a Twitter ke zvýšení návštěvnosti v letním období?
Studentka odpověděla na všechny položené dotazy.