V předkládané bakalářské práci je zpracována situační analýza marketingové strategie malého muzea a to v teoretické i praktické rovině. Teoretická část se opírá o studium literatury o marketingu neziskových organizací, zejména muzeí. Praktickou část tvoří analýza současné situace včetně SWOT analýzy, další část doporučuje marketingovou strategii vhodnou pro malé muzeum.
Anotace v angličtině
The main subject of this bachelor thesis is the processing of the marketing situation analysis of the small museum, the analysis was processed in the theoretical and also in the practical way. The theoretical part is based on the studying of the literature about marketing of non-profit institutions and museums. The practical part is comprised of the analysis of the current situation including the SWOT analysis, another part recommends the marketing strategy which is suitable for the small museum.
Klíčová slova
marketing, marketingový mix, muzeum, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing mix, museum, swot analysis
Rozsah průvodní práce
77 s. (97 659 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V předkládané bakalářské práci je zpracována situační analýza marketingové strategie malého muzea a to v teoretické i praktické rovině. Teoretická část se opírá o studium literatury o marketingu neziskových organizací, zejména muzeí. Praktickou část tvoří analýza současné situace včetně SWOT analýzy, další část doporučuje marketingovou strategii vhodnou pro malé muzeum.
Anotace v angličtině
The main subject of this bachelor thesis is the processing of the marketing situation analysis of the small museum, the analysis was processed in the theoretical and also in the practical way. The theoretical part is based on the studying of the literature about marketing of non-profit institutions and museums. The practical part is comprised of the analysis of the current situation including the SWOT analysis, another part recommends the marketing strategy which is suitable for the small museum.
Klíčová slova
marketing, marketingový mix, muzeum, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing mix, museum, swot analysis
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o teorii marketingu muzea.
2. Stanovte cíle bakalářské práce. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumnou otázku a cíl práce.
3. Zanalyzujte zkoumané subjekty z hlediska vnějšího, vnitřního prostředí, zřizovatele, marketingové komunikace.
4. Na základě výsledků analýzy představte nástin nastavení marketingové komunikaci muzea. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat případná komunikační strategie muzea.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o teorii marketingu muzea.
2. Stanovte cíle bakalářské práce. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumnou otázku a cíl práce.
3. Zanalyzujte zkoumané subjekty z hlediska vnějšího, vnitřního prostředí, zřizovatele, marketingové komunikace.
4. Na základě výsledků analýzy představte nástin nastavení marketingové komunikaci muzea. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat případná komunikační strategie muzea.
Seznam doporučené literatury
KESNER, Ladislav, 2005. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 80-247-1104-4.
HENDL, Jan, 2008. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-485-4.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
BURIÁNKOVÁ, Michaela, Anna KOMÁRKOVÁ a František ŠEBEK (eds.). 2010. Úvod do muzejní praxe: učební texty základního kurzu Školy muzejní propedeutiky Asociace muzeí a galerií České republiky. Praha: Asociace muzeí a galerií České republiky. ISBN 978-80-86611-40-2.
BUKAČOVÁ, Jana, Anna KOMÁRKOVÁ a František ŠEBEK (eds.). 2014. Muzejní výstavnictví: učební texty nástavbového kurzu Školy muzejní propedeutiky Asociace muzeí a galerií České republiky. Praha: Asociace muzeí a galerií České republiky. ISBN 978-80-86611-62-4.
Seznam doporučené literatury
KESNER, Ladislav, 2005. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 80-247-1104-4.
HENDL, Jan, 2008. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-485-4.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
BURIÁNKOVÁ, Michaela, Anna KOMÁRKOVÁ a František ŠEBEK (eds.). 2010. Úvod do muzejní praxe: učební texty základního kurzu Školy muzejní propedeutiky Asociace muzeí a galerií České republiky. Praha: Asociace muzeí a galerií České republiky. ISBN 978-80-86611-40-2.
BUKAČOVÁ, Jana, Anna KOMÁRKOVÁ a František ŠEBEK (eds.). 2014. Muzejní výstavnictví: učební texty nástavbového kurzu Školy muzejní propedeutiky Asociace muzeí a galerií České republiky. Praha: Asociace muzeí a galerií České republiky. ISBN 978-80-86611-62-4.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
ŽENA
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky:
V závěru práce autorka naznačuje, že nově budované muzeum bude mít určité unikátní zaměření expozice, které ani rámcově nechce zmínit. Pokud by alespoň naznačila u obhajoby, přinesla by možná klíč k pochopení výběru pozorovaných muzeí.
Jaká jsou skutečně konkurenční muzea na úrovni regionu?
Jaká jsou konkurenční muzea ve vztahu k charakteru unikátnosti muzea?