Dětský svět je křehké místo, které následně ovlivňuje celý život člověka. Tato bakalářská práce pojednává o tom, jak je život předškolního dítěte protkán vlivem médií a reklamou. V teoretické části se zabývá dítětem samotným, škodlivostí médií a formami komunikace s dětským "zákazníkem". Obsahem praktické části se formou analýzy nahlíží do života a chování dětí a snaží se objasnit, jak vnímají reklamu a do jaké míry média a reklama samotná zasahují do jejich světa.
Anotace v angličtině
Children's world is a fragile place that subsequently affects the entire human life. This bachelor thesis deals with how the life of a pre-school child interferes with the influence of media and advertising. The theoretical part is focused on the child itself, the harmfulness of the media and the forms of communication with the child as a customer. The content of the practical part explores the life and behaviour of children in the form of analysis and tries to explain how they perceive advertising and the extent to which media and advertising are taking part in their world.
Klíčová slova
reklama, dítě předškolního věku, vnímání, persvaze, média, konzumerismus
Dětský svět je křehké místo, které následně ovlivňuje celý život člověka. Tato bakalářská práce pojednává o tom, jak je život předškolního dítěte protkán vlivem médií a reklamou. V teoretické části se zabývá dítětem samotným, škodlivostí médií a formami komunikace s dětským "zákazníkem". Obsahem praktické části se formou analýzy nahlíží do života a chování dětí a snaží se objasnit, jak vnímají reklamu a do jaké míry média a reklama samotná zasahují do jejich světa.
Anotace v angličtině
Children's world is a fragile place that subsequently affects the entire human life. This bachelor thesis deals with how the life of a pre-school child interferes with the influence of media and advertising. The theoretical part is focused on the child itself, the harmfulness of the media and the forms of communication with the child as a customer. The content of the practical part explores the life and behaviour of children in the form of analysis and tries to explain how they perceive advertising and the extent to which media and advertising are taking part in their world.
Klíčová slova
reklama, dítě předškolního věku, vnímání, persvaze, média, konzumerismus
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska k využití k danému tématu.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Navrhněte a definujte výzkumný soubor.
4. Analyzujte a interpretujte výsledky výzkumu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska k využití k danému tématu.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Navrhněte a definujte výzkumný soubor.
4. Analyzujte a interpretujte výsledky výzkumu.
Seznam doporučené literatury
ČAČKA, Otto. Psychologie dítěte. 3. dopl. vyd. Tišnov: SURSUM, 1997, 156 s. ISBN 80-85799-03-0.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
PAVLŮ, Dušan. Marketingové komunikace a jejich nové formy. Praha: Professional Publishing, 2009, 199 s. ISBN 978-80-7318-830-6.
SLOBODA, Zdeněk. Mediální výchova v rodině: postoje, nástroje, výzvy. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 246 stran. ISBN 978-80-244-4496-3.
SUCHÝ, Jaroslav. Biologie dítěte pro pedagogické fakulty. 3., nezm. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1979, 190 s. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství).
VAVŘIČKOVÁ, Alena. Děti a reklama. 1. vyd. Liberec: Bor, 2010, 106 s. Jazyky a texty. ISBN 978-80-86807-44-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Růžena KOMÁRKOVÁ. Psychologie reklamy. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2002, 264 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0402-1.
Seznam doporučené literatury
ČAČKA, Otto. Psychologie dítěte. 3. dopl. vyd. Tišnov: SURSUM, 1997, 156 s. ISBN 80-85799-03-0.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
PAVLŮ, Dušan. Marketingové komunikace a jejich nové formy. Praha: Professional Publishing, 2009, 199 s. ISBN 978-80-7318-830-6.
SLOBODA, Zdeněk. Mediální výchova v rodině: postoje, nástroje, výzvy. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 246 stran. ISBN 978-80-244-4496-3.
SUCHÝ, Jaroslav. Biologie dítěte pro pedagogické fakulty. 3., nezm. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1979, 190 s. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství).
VAVŘIČKOVÁ, Alena. Děti a reklama. 1. vyd. Liberec: Bor, 2010, 106 s. Jazyky a texty. ISBN 978-80-86807-44-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Růžena KOMÁRKOVÁ. Psychologie reklamy. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2002, 264 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0402-1.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byla položena tato otázky (oponent - dr. Navrátilová):
1. V podkapitole 3.4.1. k regulaci reklamy je největší prostor věnován již 7 let neaktuální Směrnici z r. 1989 Televize bez hranic. Která směrnice (od r. 2010) je pro audiovizuální produkci platná dnes a kterým zákonem byla implementována do české mediální legislativy? Jaká doporučení jsou zde uvedena pro ochranu dětského spotřebitele?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.