Předmětem bakalářské práce je analyzovat marketingovou komunikaci značek na trhu telekomunikačních společností. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází z odborné literatury a představuje úvod obsahující relevantní informace ke značce, celebrity marketingu a marketingové komunikaci. V praktické části je provedena analýza vybraných kampaní operátorů na základě rešerše dostupných zdrojů a výsledků kvalitativního průzkumu formou skupinového rozhovoru. V závěru práce je na základě zjištěných dat a teoretickém základu uveden návrh pro zlepšení efektivity celebrity marketingu značek operátorů.
Anotace v angličtině
The subject of my bachelor thesis is to analyze marketing communication of brands which are in the telecommunicaton companies market. This thesis is divided into two parts theoretical and practical one. The theoretical part is based on professional literature and introduces the basic topics such as brand, celebrity marketing and marketing communications. The practical part contains an analysis of certain campaigns from telecommunication companies. The analysis is based on available sources and qualitative research that was conducted through a group interview. At the end of the thesis, based on the researched data and the theoretical part, is a proposal for improving the effectiveness of celebrity marketing of telecommunication companies.
Klíčová slova
celebrity marketing, značka, marketingové komunikace, telekomunikační společnost, focus group
Klíčová slova v angličtině
celebrity marketing, brand, marketing communications, telecommunication company, focus group
Rozsah průvodní práce
92
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce je analyzovat marketingovou komunikaci značek na trhu telekomunikačních společností. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází z odborné literatury a představuje úvod obsahující relevantní informace ke značce, celebrity marketingu a marketingové komunikaci. V praktické části je provedena analýza vybraných kampaní operátorů na základě rešerše dostupných zdrojů a výsledků kvalitativního průzkumu formou skupinového rozhovoru. V závěru práce je na základě zjištěných dat a teoretickém základu uveden návrh pro zlepšení efektivity celebrity marketingu značek operátorů.
Anotace v angličtině
The subject of my bachelor thesis is to analyze marketing communication of brands which are in the telecommunicaton companies market. This thesis is divided into two parts theoretical and practical one. The theoretical part is based on professional literature and introduces the basic topics such as brand, celebrity marketing and marketing communications. The practical part contains an analysis of certain campaigns from telecommunication companies. The analysis is based on available sources and qualitative research that was conducted through a group interview. At the end of the thesis, based on the researched data and the theoretical part, is a proposal for improving the effectiveness of celebrity marketing of telecommunication companies.
Klíčová slova
celebrity marketing, značka, marketingové komunikace, telekomunikační společnost, focus group
Klíčová slova v angličtině
celebrity marketing, brand, marketing communications, telecommunication company, focus group
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury se zaměřením na značky, celebrity a jejich vzájemné propojení
2. Formulujte pracovní hypotézy a cíle práce
3. Zpracujte analýzu vybraných značek propojených s celebritami z pohledů archetypů hodnoty značek vs. Image celebrit. Definujte klady a zápory partnerství dané značky a zvolené celebrity.
4. Formulujte závěry a návrhy pro koncept celebrity marketingu
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury se zaměřením na značky, celebrity a jejich vzájemné propojení
2. Formulujte pracovní hypotézy a cíle práce
3. Zpracujte analýzu vybraných značek propojených s celebritami z pohledů archetypů hodnoty značek vs. Image celebrit. Definujte klady a zápory partnerství dané značky a zvolené celebrity.
4. Formulujte závěry a návrhy pro koncept celebrity marketingu
Seznam doporučené literatury
CLOW E. Kenneth a Donald BAACK, 2008. Reklama, Propagace a marketingová komunikace. 1. vydání. Brno: Computer Press, 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KELLER, Kevin Lane, 2007. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip, 2007. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
MARK, Margaret a Carol S. PEARSON, 2012. Hrdina nebo psanec. 1. vydání. Brno: BizBooks, 352 s. ISBN 978-80-265-0027-8.
PRINGLE, Hamish, 2004. Celebrity sells. Vyd. 1. United Kingdom: Wiley, 311 s. ISBN 0-470-86850-3.
TURNER, Graeme, 2004. Understanding Celebrity. Sage, 148 s. ISBN 978-0-7619-4168-2.
Seznam doporučené literatury
CLOW E. Kenneth a Donald BAACK, 2008. Reklama, Propagace a marketingová komunikace. 1. vydání. Brno: Computer Press, 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KELLER, Kevin Lane, 2007. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip, 2007. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
MARK, Margaret a Carol S. PEARSON, 2012. Hrdina nebo psanec. 1. vydání. Brno: BizBooks, 352 s. ISBN 978-80-265-0027-8.
PRINGLE, Hamish, 2004. Celebrity sells. Vyd. 1. United Kingdom: Wiley, 311 s. ISBN 0-470-86850-3.
TURNER, Graeme, 2004. Understanding Celebrity. Sage, 148 s. ISBN 978-0-7619-4168-2.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Jaké marketingové či komunikační cíle operátorské značky ve skutečnosti sledují, když využívají celebrity v komunikaci? Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Opravdu je nutné, aby značka 02 využívala celebritu v komunikaci? Není to naopak správná cesta? Zkuste říct svůj názor. Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Jaká cílová skupina (zkuste ji popsat) je nejsnáze polapitelná celebrity marketingem? Opravdu je to CS s největší kupní silou? Student plně odpověděl na položenou otázku.