Cílem bakalářské práce je zjistit preference zadavatelů reklamy ohledně mužského či ženského hlasu v rozhlasových reklamních spotech. Ke zjištění aktuálního stavu bude provedena analýza komerčního vysílání nejposlouchanějšího rádia na jižní Moravě, kterým je Rádio Krokodýl, a to na základě komparace počtu odvysílaných reklamních spotů v měsících leden a prosinec, kdy je vysílání reklamy nejméně frekventované, respektive nejfrekventovanější. Pro praktickou část bude využito teoretické báze, jejíž orientace směřuje prioritně do oblasti rozhlasu a rozhlasové reklamy.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to determine the preferences of advertisers regarding male or female voice in radio commercials. To assess the current situation of commercial broadcasting in the most popular radio in South Moravia, which is Radio Crocodile, an analysis will be carried out. It will be based on a comparison of the number of commercials aired in January and December, when the advertising is the least frequent, respectively the busiest. For the practical part a theoretical base is used, giving priority to the orientation in the area of radio and radio advertising.
Radio, advertising, commercial spot, audience share, male voice, female voice, frequency of repetition
Rozsah průvodní práce
72s.(75 493 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zjistit preference zadavatelů reklamy ohledně mužského či ženského hlasu v rozhlasových reklamních spotech. Ke zjištění aktuálního stavu bude provedena analýza komerčního vysílání nejposlouchanějšího rádia na jižní Moravě, kterým je Rádio Krokodýl, a to na základě komparace počtu odvysílaných reklamních spotů v měsících leden a prosinec, kdy je vysílání reklamy nejméně frekventované, respektive nejfrekventovanější. Pro praktickou část bude využito teoretické báze, jejíž orientace směřuje prioritně do oblasti rozhlasu a rozhlasové reklamy.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to determine the preferences of advertisers regarding male or female voice in radio commercials. To assess the current situation of commercial broadcasting in the most popular radio in South Moravia, which is Radio Crocodile, an analysis will be carried out. It will be based on a comparison of the number of commercials aired in January and December, when the advertising is the least frequent, respectively the busiest. For the practical part a theoretical base is used, giving priority to the orientation in the area of radio and radio advertising.
Radio, advertising, commercial spot, audience share, male voice, female voice, frequency of repetition
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o charakteristice rozhlasu v systému marketingových komunikací s orientací na roli rozhlasové reklamy.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíl práce. Stanovte teoretická východiska pro realizaci výzkumného šetření a nastavte výzkumné otázky.
3. Zpracujte analýzu využívání mužského a ženského hlasu v rozhlasové reklamě. Na základě výsledků formulujte závěry a případná doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o charakteristice rozhlasu v systému marketingových komunikací s orientací na roli rozhlasové reklamy.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíl práce. Stanovte teoretická východiska pro realizaci výzkumného šetření a nastavte výzkumné otázky.
3. Zpracujte analýzu využívání mužského a ženského hlasu v rozhlasové reklamě. Na základě výsledků formulujte závěry a případná doporučení.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim (ed.). Žena a muž v marketingové komunikaci. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2010, 260 s. Protipóly marketingové komunikace. ISBN 978-80-904273-4-1.
GÖTTLICHOVÁ, Marcela. Rozhlasová reklama a její recipienti. 1. vydání. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2014, 192 stran. ISBN 978-80-87500-59-0.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-x.
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 3., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008, 220 s. Manažer. ISBN 978-80-247-2452-2.
POSTLER Milan. Média v reklamě: televize, rozhlas, tisk. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2003. ISBN 978-80-245-0629-6
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim (ed.). Žena a muž v marketingové komunikaci. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2010, 260 s. Protipóly marketingové komunikace. ISBN 978-80-904273-4-1.
GÖTTLICHOVÁ, Marcela. Rozhlasová reklama a její recipienti. 1. vydání. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2014, 192 stran. ISBN 978-80-87500-59-0.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-x.
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 3., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008, 220 s. Manažer. ISBN 978-80-247-2452-2.
POSTLER Milan. Média v reklamě: televize, rozhlas, tisk. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2003. ISBN 978-80-245-0629-6
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1.Proč v Radiu Krokodýl nepracuje kreativec, který po celou dobu tvorby spotu komunikuje se zadavatelem a výrobu spotu hlídá?
2. Jaká doporučení byste dal zadavatelům reklamy na základě výsledků vaší práce?
3. V současnosti je poptávka po boření genderových stereotypů, drogistické zboží např. často nabízí muž. Reaguje Radio Krokodýl na tyto podněty při práci se svými klienty?
Předseda komise vytknul - špatné konstruování celého problému práce z nějž vycházi špatné výsledky.