Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací a komunikačními strategiemi značek BMW a Mercedes-Benz. Cílem práce je analyzovat marketingové komunikace obou nadnárodních automobilek na českém trhu a rozhodnout, zdali zvolená komunikace těchto značek odpovídá je-jich postavení na českém trhu. V teoretické části je zpracována literární rešerše zaměřená na vy-světlení pojmu marketingové komunikace. Praktická část je potom postavena na představení obou značek, českého trhu s automobily, a dále pak samotné analýze sekundárních dat o reklamním trhu a komunikačních strategií. Součástí práce je také doporučení pro výše jmenované značky, jak na českém trhu nejlépe komunikovat
Anotace v angličtině
This bachelor´s dissertation deals with marketing communication and communication strategies of brands BMW and Mercedes-Benz. The main goal is to analyze marketing communications of both international automobile companies in the Czech market and decide whether the selected commu-nication of these brands is there corresponds position on the Czech market. The theoretical part deals with the literature review focused on explanation of definition marketing communications. The practical part is based on the performance of both brands, the Czech car market, and then with the analysis of secondary data on the advertising market and communications strategies. The work also includes recommendations for both brands to better communicate on the Czech market.
Klíčová slova
marketingová komunikace, marketingový mix, cílová skupina, rozhodovací proces, značka
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací a komunikačními strategiemi značek BMW a Mercedes-Benz. Cílem práce je analyzovat marketingové komunikace obou nadnárodních automobilek na českém trhu a rozhodnout, zdali zvolená komunikace těchto značek odpovídá je-jich postavení na českém trhu. V teoretické části je zpracována literární rešerše zaměřená na vy-světlení pojmu marketingové komunikace. Praktická část je potom postavena na představení obou značek, českého trhu s automobily, a dále pak samotné analýze sekundárních dat o reklamním trhu a komunikačních strategií. Součástí práce je také doporučení pro výše jmenované značky, jak na českém trhu nejlépe komunikovat
Anotace v angličtině
This bachelor´s dissertation deals with marketing communication and communication strategies of brands BMW and Mercedes-Benz. The main goal is to analyze marketing communications of both international automobile companies in the Czech market and decide whether the selected commu-nication of these brands is there corresponds position on the Czech market. The theoretical part deals with the literature review focused on explanation of definition marketing communications. The practical part is based on the performance of both brands, the Czech car market, and then with the analysis of secondary data on the advertising market and communications strategies. The work also includes recommendations for both brands to better communicate on the Czech market.
Klíčová slova
marketingová komunikace, marketingový mix, cílová skupina, rozhodovací proces, značka
1. Zpracujte rešerši literatury a následně zpracujte teoretický základ se zaměřením na marketingové komunikace automobilových značek.
2. Stanovte výzkumné otázky.
3. Pomocí kvalitativního výzkumu zjistěte, jak relevantní byla dřívější marketingová komunikace pro cílovou skupinu.
4. Pomocí kvantitativního výzkumu zjistěte nákupní chování potencionálních cílových skupin.
5. Vypracujte analýzu zjištěných dat a odpovězte na výzkumné otázky.
6. Na základě zjištěných informací vypracujte doporučení pro budoucí marketingovou komunikaci zkoumaných značek.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně zpracujte teoretický základ se zaměřením na marketingové komunikace automobilových značek.
2. Stanovte výzkumné otázky.
3. Pomocí kvalitativního výzkumu zjistěte, jak relevantní byla dřívější marketingová komunikace pro cílovou skupinu.
4. Pomocí kvantitativního výzkumu zjistěte nákupní chování potencionálních cílových skupin.
5. Vypracujte analýzu zjištěných dat a odpovězte na výzkumné otázky.
6. Na základě zjištěných informací vypracujte doporučení pro budoucí marketingovou komunikaci zkoumaných značek.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A., 2003, Brand building budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. 12. vyd. Brno: Computer Press, a. s., 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
FORET, Miroslav a STÁVKOVÁ, Jana, 2003, Marketingový výzkum: Jak poznat své zákazníky. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-0385-8.
KELLER, Kevin Lane, 2007, Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane, 2007, Marketing management. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman a kol., 2006, Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-0966-X.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol., 2011. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A., 2003, Brand building budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. 12. vyd. Brno: Computer Press, a. s., 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
FORET, Miroslav a STÁVKOVÁ, Jana, 2003, Marketingový výzkum: Jak poznat své zákazníky. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-0385-8.
KELLER, Kevin Lane, 2007, Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane, 2007, Marketing management. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman a kol., 2006, Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-0966-X.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol., 2011. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
" Jak vnímáte využití celebrit v segmentu luxusních vozů?
" Zjišťoval jste, jaké procento majitelů luxusní řady BMW nebo MB je fanoušky dané značky na sociálních sítích?
" Čím si vysvětlujete dominanci značek BMW a Mercedes-Benz v segmentu luxusních vozů na českém trhu?
Student připraveně reagoval na zadané dotazy.