Cílem této práce je deskripce a analýza hybridizace masových médií (televize, tisku a rozhlasu) popsat tento fenomén, jeho vznik a postupný vývoj z pohledu mediální komunikace. Vzhledem k tomu, že se nejintenzivněji vyvíjí ve spojení s televizí, je v této práci věnován největší prostor právě hybridizaci televize, v rámci které dochází k propojení televizního vysílání a internetové technologie HbbTV. Hlavním cílem je pomocí vlastního výzkumu zodpovědět klíčové otázky: zda-li je hybridizace televizního vysílání přijímána koncovými uživateli (diváky) pozitivně a má tedy potenciál dalšího masového rozvoje ve střednědobém horizontu 5 let.
Anotace v angličtině
The initial goal of this bachelor thesis is description and analysis of mass media hybridization in areas of TV, print and radio broadcast. In detail, the goal is to to describe this phenomenon, its inception and development from the media communication's point of view. This work mainly focus on hybridization of TV media due to the clear evidence of this phenomenon due to lastest break-throug technology of HbbTV. The very goal of this work is to design a research, that shall resolve critical questions whether hybridization of TV is positively perceived by end users, viewers. Hence to answer, whether there is potential for further mass deployment and progress of such technology in next 5 years.
mass media, internet, televison, red button, hbbtv, smart tv, digital marketing
Rozsah průvodní práce
71s. (77988)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je deskripce a analýza hybridizace masových médií (televize, tisku a rozhlasu) popsat tento fenomén, jeho vznik a postupný vývoj z pohledu mediální komunikace. Vzhledem k tomu, že se nejintenzivněji vyvíjí ve spojení s televizí, je v této práci věnován největší prostor právě hybridizaci televize, v rámci které dochází k propojení televizního vysílání a internetové technologie HbbTV. Hlavním cílem je pomocí vlastního výzkumu zodpovědět klíčové otázky: zda-li je hybridizace televizního vysílání přijímána koncovými uživateli (diváky) pozitivně a má tedy potenciál dalšího masového rozvoje ve střednědobém horizontu 5 let.
Anotace v angličtině
The initial goal of this bachelor thesis is description and analysis of mass media hybridization in areas of TV, print and radio broadcast. In detail, the goal is to to describe this phenomenon, its inception and development from the media communication's point of view. This work mainly focus on hybridization of TV media due to the clear evidence of this phenomenon due to lastest break-throug technology of HbbTV. The very goal of this work is to design a research, that shall resolve critical questions whether hybridization of TV is positively perceived by end users, viewers. Hence to answer, whether there is potential for further mass deployment and progress of such technology in next 5 years.
mass media, internet, televison, red button, hbbtv, smart tv, digital marketing
Zásady pro vypracování
1. Vymezte základní pojmy a charakteristiky fenoménu hybridizace masových médií. Popište klíčové vlastnosti hybridních média typů v porovnání s tradičními média typy.
2. V návaznosti na teoretické poznatky a vybrané téma, formulujte výzkumné otázky se zaměřením na oblast hybridní televize.
3. Zpracujte dotazníkové šetření na základě kterého později určíte uživatelské chování a vztah k této technologii.
4. Analyzujte výsledky dotazníkového šetření a relevantně vyhodnoťte výzkumné otázky.
5. Formulujte závěry a zhodnotte dosažení cílu práce
Zásady pro vypracování
1. Vymezte základní pojmy a charakteristiky fenoménu hybridizace masových médií. Popište klíčové vlastnosti hybridních média typů v porovnání s tradičními média typy.
2. V návaznosti na teoretické poznatky a vybrané téma, formulujte výzkumné otázky se zaměřením na oblast hybridní televize.
3. Zpracujte dotazníkové šetření na základě kterého později určíte uživatelské chování a vztah k této technologii.
4. Analyzujte výsledky dotazníkového šetření a relevantně vyhodnoťte výzkumné otázky.
5. Formulujte závěry a zhodnotte dosažení cílu práce
Seznam doporučené literatury
BEDNARÍK, Petr; JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara, 2011. Dejiny ceských médií: o pocátku do soucastnosti. Vydání 1. Praha: Grada Publishing. 448 s. ISBN 978-80-247- 3028-8
JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara, 2015. Masová média. Prepracované vydání
2. Praha: Grada Publishing. 416 s. ISBN 978-80-262-0771-9
KONCELÍK, Jakub; VECERA a Pavel; ORSÁG, Petr, 2010. Dejiny ceských mé- dií 20. Století. Vydání 1. Praha: Portál. 344 s. ISBN: 978-80-7367-698-8
KOLAŠNÍKOVÁ, Hana, 2007. Nová média a hybridizace postmoderního filmu, Brno: Masarykova Univerzita
ŠTOLL, Martin, 2011. Zahájení televizního vysílání. Vydání 1. Praha: Havran. 212s. ISBN: 978-80-87341-06-3
PELSMACKER, Patrick, BERGH,Jeoeri a GEUENS, Maggie, 2003. Marketin- gová komunikace. Vydání 2. Praha: Grada Publishing. 598 s. ISBN 978-80-247- 0254-1
Seznam doporučené literatury
BEDNARÍK, Petr; JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara, 2011. Dejiny ceských médií: o pocátku do soucastnosti. Vydání 1. Praha: Grada Publishing. 448 s. ISBN 978-80-247- 3028-8
JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara, 2015. Masová média. Prepracované vydání
2. Praha: Grada Publishing. 416 s. ISBN 978-80-262-0771-9
KONCELÍK, Jakub; VECERA a Pavel; ORSÁG, Petr, 2010. Dejiny ceských mé- dií 20. Století. Vydání 1. Praha: Portál. 344 s. ISBN: 978-80-7367-698-8
KOLAŠNÍKOVÁ, Hana, 2007. Nová média a hybridizace postmoderního filmu, Brno: Masarykova Univerzita
ŠTOLL, Martin, 2011. Zahájení televizního vysílání. Vydání 1. Praha: Havran. 212s. ISBN: 978-80-87341-06-3
PELSMACKER, Patrick, BERGH,Jeoeri a GEUENS, Maggie, 2003. Marketin- gová komunikace. Vydání 2. Praha: Grada Publishing. 598 s. ISBN 978-80-247- 0254-1
Přílohy volně vložené
flash disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
" S postupující digitalizací života se musí i televizní stanice vyrovnávat s nastupující generací "digital native" uživatelů, kteří se neomezují jen pasivní příjem informací či zábavy, ale přímo spoluvytvářející jejich obsah, např. diskusním příspěvkem na webových stránkách TV pořadu, nebo rovnou umístěním vlastního klipu na youtube. To pro televizi jednoznačně znamená - chce-li uspět i v budoucnu, obstát v nepřetržité interakci s diváky. Mohl byste prosím uvést konkrétní příklad, kdy se s tímto fenoménem televizní stanice vhodně vypořádaly a kdy naopak došlo k neúspěchu?
"Uměl byste prosím uvést, jaké televizní formáty se typicky hodí pro propojení internetu a televize a které naopak vyhovují méně?
"Mohl byste prosím nastínit, jak by měl vypadat mediální mix kampaně s cílem vytvoření povědomí o novém TV pořadu, jenž nese prvky interaktivity?
Student připraveně reagoval na položené dotazy.