Bakalářská práce se zaměřuje na popis a rozbor vývoje historických skutečností v oblasti reklamního plakátu. Práce bude primárně třídit a zpracovávat klíčové aspekty dané proble-matiky. Bude analyzovat oblast umění a reklamy. Zaměří se na zpracování vývojové linie reklamního plakátu, a to v kontinuitě s tvorbou Alfonse Muchy, jako významného předsta-vitele uměleckého směru secese. Práce se orientuje na umění v reklamní tvorbě, konkrétně reklamní plakát, který odráží společenský život daného období ve spojitosti s dnešním poje-tím reklamního plakátu.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis focuses on description and detailed investigation of historical back-ground of the advertising posters. The thesis classifies and elaborate on key aspects of the given topic. Another major part of the thesis is analysis of art and the advertisement which are a crucial elements of examined topic. Moreover, the thesis will closely examine the line of development of the advertising posters in connection with the Alfons Mucha, an im-portant representative of the Art Nouveau style. The present paper also concentrates on the art as the part of advertising creations, more precisely, on advertising posters which reflect-ed a social life in the aforementioned Art Nouveau period in comparison with today´s ap-proach to advertising poster.
Klíčová slova
umění, reklama, secese, Alfons Mucha, reklamní plakáty, reklamní tvorba, eye tracking, oční kamera, média
Klíčová slova v angličtině
art, advertising, Art Nouveau, Alfons Mucha, advertising poster, advertising creation, eye tracking, media
Rozsah průvodní práce
59 s. (87 024 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na popis a rozbor vývoje historických skutečností v oblasti reklamního plakátu. Práce bude primárně třídit a zpracovávat klíčové aspekty dané proble-matiky. Bude analyzovat oblast umění a reklamy. Zaměří se na zpracování vývojové linie reklamního plakátu, a to v kontinuitě s tvorbou Alfonse Muchy, jako významného předsta-vitele uměleckého směru secese. Práce se orientuje na umění v reklamní tvorbě, konkrétně reklamní plakát, který odráží společenský život daného období ve spojitosti s dnešním poje-tím reklamního plakátu.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis focuses on description and detailed investigation of historical back-ground of the advertising posters. The thesis classifies and elaborate on key aspects of the given topic. Another major part of the thesis is analysis of art and the advertisement which are a crucial elements of examined topic. Moreover, the thesis will closely examine the line of development of the advertising posters in connection with the Alfons Mucha, an im-portant representative of the Art Nouveau style. The present paper also concentrates on the art as the part of advertising creations, more precisely, on advertising posters which reflect-ed a social life in the aforementioned Art Nouveau period in comparison with today´s ap-proach to advertising poster.
Klíčová slova
umění, reklama, secese, Alfons Mucha, reklamní plakáty, reklamní tvorba, eye tracking, oční kamera, média
Klíčová slova v angličtině
art, advertising, Art Nouveau, Alfons Mucha, advertising poster, advertising creation, eye tracking, media
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury s orientací na oblast kultury primárně se zaměřením na oblast umění, dále věnujte pozornost oblasti reklamy, konkrétně se zaměřením na specifika reklamního plakátu a vytvořte teoretickou bázi k bakalářské práci.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, cíl a metodiku práce.
3. Zpracujte vývojovou linii reklamního plakátu, analyzujte význam reklamního plakátu v období secese v kontinuitě s osobností Alfonse Muchy v odrazu společenského života daného období. Proveďte konfrontaci současné percepce umění v reklamní tvorbě období secese.
4. Na základě výsledků zjištěných skutečností zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěr práce s případnými doporučeními ke studovaného problému.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury s orientací na oblast kultury primárně se zaměřením na oblast umění, dále věnujte pozornost oblasti reklamy, konkrétně se zaměřením na specifika reklamního plakátu a vytvořte teoretickou bázi k bakalářské práci.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, cíl a metodiku práce.
3. Zpracujte vývojovou linii reklamního plakátu, analyzujte význam reklamního plakátu v období secese v kontinuitě s osobností Alfonse Muchy v odrazu společenského života daného období. Proveďte konfrontaci současné percepce umění v reklamní tvorbě období secese.
4. Na základě výsledků zjištěných skutečností zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěr práce s případnými doporučeními ke studovaného problému.
Seznam doporučené literatury
FREELAND, Cynthia. (2003) Art Theory. Vydavatelství: Oxford University Press, 184 s. ISBN: 9780192804631.
MANGUEL, Alberto. (2008) Čtení obrazů. O čem přemýšlíme, když se díváme na umění. Nakladatelství: HOST. 450 s. ISBN 978-80-7294-274-9.
PINCAS, Stéphane, LOISEAU Marc. (2009) Dějiny reklamy. Vyd. 1. Vydavatelství: Slovart CZ. 336 s. ISBN 978-80-7391-266-6.
KROUTVOR, Josef (1991) Poselství ulice. Vyd. 1. Praha, Vydavatelství: COMET,161 s.
WITTLICH, Petr (1987) Umění a život doba secese. Vyd. 1. Praha, Vydavatelství: Artia, 207 s
VOŠAHLÍKOVÁ, Pavla. Zlaté časy české reklamy. (1999) Vyd. 1. Praha: Karolinum. 230 s. ISBN 80-718-4715-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka. (2012) Psychologie reklamy. 4. rozšířené a aktualizované vyd. Praha: Grada. 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
FREELAND, Cynthia. (2003) Art Theory. Vydavatelství: Oxford University Press, 184 s. ISBN: 9780192804631.
MANGUEL, Alberto. (2008) Čtení obrazů. O čem přemýšlíme, když se díváme na umění. Nakladatelství: HOST. 450 s. ISBN 978-80-7294-274-9.
PINCAS, Stéphane, LOISEAU Marc. (2009) Dějiny reklamy. Vyd. 1. Vydavatelství: Slovart CZ. 336 s. ISBN 978-80-7391-266-6.
KROUTVOR, Josef (1991) Poselství ulice. Vyd. 1. Praha, Vydavatelství: COMET,161 s.
WITTLICH, Petr (1987) Umění a život doba secese. Vyd. 1. Praha, Vydavatelství: Artia, 207 s
VOŠAHLÍKOVÁ, Pavla. Zlaté časy české reklamy. (1999) Vyd. 1. Praha: Karolinum. 230 s. ISBN 80-718-4715-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka. (2012) Psychologie reklamy. 4. rozšířené a aktualizované vyd. Praha: Grada. 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Je převažující chápání ukázek plakátů nikoli jako produktové reklamy, ale jako umění dáno tím, že Muchovy plakáty jsou známé široké veřejnosti právě jako součást umělecké tvorby? Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Daly by se v současné době najít příklady podobně silně umělecky působící reklamní tvorby, například i v umělecké fotografii? Studentka plně odpověděla na položenou otázku.