Tato bakalářská práce se zabývá efektivitou komunikace webových srovnávačů cen a jejich vnímáním jako alternativy pro vyhledávání zboží.
Po teoretickém uvedení do problematiky on-line nakupování a marketingu následuje vlastní výzkum založený na dotazníkovém šetření 343 respondentů doplněný o další dostupná data. Analýza odpovědí směřuje k zodpovězení 3 výzkumných otázek zda uživatelé upřednostňují srovnávače cen před klasickými vyhledávači, jestli propagace zboží na srov-návačích cen ovlivňuje jejich nákupní rozhodnutí a jaké jsou preferované doplňkové služby a parametry vedoucí k nákupu zboží v internetovém obchodě?
Pro jednoznačné určení, jaký typ webových portálů zákazníci upřednostňují, nebylo dodá-no dostatečné množství informací, nicméně co se týče doplňkových služeb, výzkum potvr-dil jejich vliv na rozhodování o nákupu. Analýza dále přinesla zjištění o sezónních změnách v chování zákazníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines the efficiency of shopping engine communication methods and their perception as an alternative to searching of goods.
After some initial theoretical notes on on-line shopping problematics and marketing, we will focus on the actual research based on a survey completed by 343 respondents, supple-mented by other available data. Analysis of the responses should lead to answering 3 re-search questions whether users prefer shopping engines to classical search engines, whether their shopping decisions are influenced by promotion of the goods in shopping engines and what are the preferred additional services and parameters that lead to complet-ing a purchase in an
e-shop?
There was not enough information to determine exactly which type of web portals custom-ers prefer. However, when it comes to additional service, the research supported its influ-ence on decision making. The analysis further revealed seasonal changes in customer's be-haviour.
Advertising, AdWords, certificate, digital communication, e-commerce, e-shop, effectivity of Internet communication, Google, Google Analytics, Google shopping, Heureka.cz, in-ternet communication, internet marketing, Internet shop, marketing communication, on-line marketing, PPC, sales, Seznam.cz, Shopping engines, Zbozi.cz.
Rozsah průvodní práce
69 s. (79 670 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá efektivitou komunikace webových srovnávačů cen a jejich vnímáním jako alternativy pro vyhledávání zboží.
Po teoretickém uvedení do problematiky on-line nakupování a marketingu následuje vlastní výzkum založený na dotazníkovém šetření 343 respondentů doplněný o další dostupná data. Analýza odpovědí směřuje k zodpovězení 3 výzkumných otázek zda uživatelé upřednostňují srovnávače cen před klasickými vyhledávači, jestli propagace zboží na srov-návačích cen ovlivňuje jejich nákupní rozhodnutí a jaké jsou preferované doplňkové služby a parametry vedoucí k nákupu zboží v internetovém obchodě?
Pro jednoznačné určení, jaký typ webových portálů zákazníci upřednostňují, nebylo dodá-no dostatečné množství informací, nicméně co se týče doplňkových služeb, výzkum potvr-dil jejich vliv na rozhodování o nákupu. Analýza dále přinesla zjištění o sezónních změnách v chování zákazníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines the efficiency of shopping engine communication methods and their perception as an alternative to searching of goods.
After some initial theoretical notes on on-line shopping problematics and marketing, we will focus on the actual research based on a survey completed by 343 respondents, supple-mented by other available data. Analysis of the responses should lead to answering 3 re-search questions whether users prefer shopping engines to classical search engines, whether their shopping decisions are influenced by promotion of the goods in shopping engines and what are the preferred additional services and parameters that lead to complet-ing a purchase in an
e-shop?
There was not enough information to determine exactly which type of web portals custom-ers prefer. However, when it comes to additional service, the research supported its influ-ence on decision making. The analysis further revealed seasonal changes in customer's be-haviour.
Advertising, AdWords, certificate, digital communication, e-commerce, e-shop, effectivity of Internet communication, Google, Google Analytics, Google shopping, Heureka.cz, in-ternet communication, internet marketing, Internet shop, marketing communication, on-line marketing, PPC, sales, Seznam.cz, Shopping engines, Zbozi.cz.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně zpracujte teoretický základ se zaměřením na oblast online propagace srovnávačů cen.
2. V návaznosti na teoretické poznatky a vybrané téma formulujte výzkumné otázky.
3. Zpracujte analýzu online propagace produktů internetových na srovnávačích cen a na jeho základě zjistěte efektivitu.
4. Pomocí kvalitativního výzkumu zjistěte nákupní chování uživatelů srovnávačů cen
5. Analyzujte zjištěné údaje a zodpovězte výzkumné otázky
6. Formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cílů práce
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně zpracujte teoretický základ se zaměřením na oblast online propagace srovnávačů cen.
2. V návaznosti na teoretické poznatky a vybrané téma formulujte výzkumné otázky.
3. Zpracujte analýzu online propagace produktů internetových na srovnávačích cen a na jeho základě zjistěte efektivitu.
4. Pomocí kvalitativního výzkumu zjistěte nákupní chování uživatelů srovnávačů cen
5. Analyzujte zjištěné údaje a zodpovězte výzkumné otázky
6. Formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cílů práce
Seznam doporučené literatury
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. ISBN 978-80-247-2049-4.
PELSMACKER, Patrick De, Maggie GEUENS a Joeri Van den BERG. 2003 Marketingová komunikace. Dotisk 2009-2007. Praha: Grada Publishing, a.s., 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing: sbírka nejužitečnějších informací, postupů a technik. Brno: Computer Press, a.s., 2011, 367 s. 978-80-251-3402-3.
EFRAIM, Turban. Electronic commerce 2008: a managerial perspective. 5. vydání. Harlow: Prentice Hall, 2007, 910 s. ISBN 0132243318.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. 2007. Média a společnost. 2. vyd. Praha: Portál, 207 s. ISBN 978-80-736-7287-4.
KOTLER, Philip a Kevin L. KELLER. 2007. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
Seznam doporučené literatury
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. ISBN 978-80-247-2049-4.
PELSMACKER, Patrick De, Maggie GEUENS a Joeri Van den BERG. 2003 Marketingová komunikace. Dotisk 2009-2007. Praha: Grada Publishing, a.s., 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing: sbírka nejužitečnějších informací, postupů a technik. Brno: Computer Press, a.s., 2011, 367 s. 978-80-251-3402-3.
EFRAIM, Turban. Electronic commerce 2008: a managerial perspective. 5. vydání. Harlow: Prentice Hall, 2007, 910 s. ISBN 0132243318.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. 2007. Média a společnost. 2. vyd. Praha: Portál, 207 s. ISBN 978-80-736-7287-4.
KOTLER, Philip a Kevin L. KELLER. 2007. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
" Píšete, že "srovna?vac?e cen se tedy daji? povaz?ovat za nejvy?znamne?js?i? zdroje trz?eb e-shopu?". Jaký vliv na srovnávače má samotný brand e-shopu? Tj. pokud e-shop nebude budovat brand, budu stále úspěšný na srovnávačích?
" Jaké jsou výhody/nevýhody využívání srovnávačů pro e-shop?
" Podle čeho by měl e-shop vyhodnocovat efektivitu propagace na srovnaváčích?
Student připraveně reagoval na všechny položené dotazy.