Bakalářská práce se zabývá tématem využití prostředků public relations v rámci komunikační strategie Operačního programu Životní prostředí. Teoretická část je zaměřena na shromáždění relevantních informaci souvisejících s vymezením a vysvětlením pojmu z oblasti komunikační strategie, PR cíle, druhy PR, cílové skupiny a media relations. Praktická část obsahuje analýzu využívání analýzu efektivnosti využívání nástrojů PR, mediální analýzu zaměřenou na zjištění mediálního obrazu OPŽP a hloubkové polostrukturované rozhovory s novináři, prostřednictvím kterých se šetří novinářská znalost problematiky operačních programů. Na základě těchto zjištění doporučuje možnosti, jak komunikaci směrem k cílovým skupinám vylepšit.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the topic of the usage od PR tools within the communi-cation strategy of the Operational Program Environment. The theoretical part is focused on gathering relevant information related to defining and explaining terms from the field of communication strategy, PR goals, PR types, target groups and media relations. The practical part includes an analysis of the effectiveness of the use of PR tools, a media analysis aimed at finding a media image of OPE and the deep semi-structured interviews with journalists, which research journalistic knowledge of the operational programs. Based on these obtained results, it recommends ways to improve how to communicate with target groups.
Klíčová slova
Public relations, nástroje PR, media relations, mediální analýza, výzkum mediálních profesionálů, Operační program Životní prostředí.
Klíčová slova v angličtině
Public relations, PR tools, media relations, media analysis, marketing research media pro-fessionals, The Operational Programme Environment
Rozsah průvodní práce
66 s. (77 615)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem využití prostředků public relations v rámci komunikační strategie Operačního programu Životní prostředí. Teoretická část je zaměřena na shromáždění relevantních informaci souvisejících s vymezením a vysvětlením pojmu z oblasti komunikační strategie, PR cíle, druhy PR, cílové skupiny a media relations. Praktická část obsahuje analýzu využívání analýzu efektivnosti využívání nástrojů PR, mediální analýzu zaměřenou na zjištění mediálního obrazu OPŽP a hloubkové polostrukturované rozhovory s novináři, prostřednictvím kterých se šetří novinářská znalost problematiky operačních programů. Na základě těchto zjištění doporučuje možnosti, jak komunikaci směrem k cílovým skupinám vylepšit.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the topic of the usage od PR tools within the communi-cation strategy of the Operational Program Environment. The theoretical part is focused on gathering relevant information related to defining and explaining terms from the field of communication strategy, PR goals, PR types, target groups and media relations. The practical part includes an analysis of the effectiveness of the use of PR tools, a media analysis aimed at finding a media image of OPE and the deep semi-structured interviews with journalists, which research journalistic knowledge of the operational programs. Based on these obtained results, it recommends ways to improve how to communicate with target groups.
Klíčová slova
Public relations, nástroje PR, media relations, mediální analýza, výzkum mediálních profesionálů, Operační program Životní prostředí.
Klíčová slova v angličtině
Public relations, PR tools, media relations, media analysis, marketing research media pro-fessionals, The Operational Programme Environment
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na využití prostředků PR v rámci komunikační strategie, definujte cíl práce
2. Na základě stanovené metodiky práce analyzujte využití PR nástrojů zvoleného programu ve vztahu k veřejnosti
3. Zpracujte mediální analýzu a marketingový průzkum v rámci externí komunikace
4. Na základě výsledků analýzy navrhněte efektivní komunikační strategii zvoleného programu
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na využití prostředků PR v rámci komunikační strategie, definujte cíl práce
2. Na základě stanovené metodiky práce analyzujte využití PR nástrojů zvoleného programu ve vztahu k veřejnosti
3. Zpracujte mediální analýzu a marketingový průzkum v rámci externí komunikace
4. Na základě výsledků analýzy navrhněte efektivní komunikační strategii zvoleného programu
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L, 2003., Public relations řízená komunikace podniku s veřejností. Přeložili Vilém JUNGMANN, Karel KESSNER, Eva NEVRLÁ. Brno : Computer Press. IBSN 80-7226-886-4
DE PELSMACKER, Patrik, Maggie GUENES, Joeri VAN DEN BERGH, 2003. Marketingová komunikace. Přeložila Vlasta ŠAFAŘÍKOVÁ. Praha : Grada. ISBN 80-247-0254-1.
FTOREK, Josef, 2009. Public relations jako ovlivňování médií. 2. aktualizované vydání. Praha : Grada. IBSN 978-80-247-2678-6.
HEJLOVÁ, Denisa, 2015. Public relations. Praha : Grada. IBSN 978-80-247-5022-4.
KOTTLER, Philip, Veronica WONG, John SAUDERS, Gary ARMSTRONG, 2007. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Přeložili Jana LANGEROVÁ, Vladimír NOVÝ. Praha : Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace.Praha: Grada, 2010, ISBN 978-80-247-3622-8.
SVOBODA,Václav, 2006. Public relations moderně a účinně. Praha : Grada. ISBN 80-247-0564-8.
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L, 2003., Public relations řízená komunikace podniku s veřejností. Přeložili Vilém JUNGMANN, Karel KESSNER, Eva NEVRLÁ. Brno : Computer Press. IBSN 80-7226-886-4
DE PELSMACKER, Patrik, Maggie GUENES, Joeri VAN DEN BERGH, 2003. Marketingová komunikace. Přeložila Vlasta ŠAFAŘÍKOVÁ. Praha : Grada. ISBN 80-247-0254-1.
FTOREK, Josef, 2009. Public relations jako ovlivňování médií. 2. aktualizované vydání. Praha : Grada. IBSN 978-80-247-2678-6.
HEJLOVÁ, Denisa, 2015. Public relations. Praha : Grada. IBSN 978-80-247-5022-4.
KOTTLER, Philip, Veronica WONG, John SAUDERS, Gary ARMSTRONG, 2007. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Přeložili Jana LANGEROVÁ, Vladimír NOVÝ. Praha : Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace.Praha: Grada, 2010, ISBN 978-80-247-3622-8.
SVOBODA,Václav, 2006. Public relations moderně a účinně. Praha : Grada. ISBN 80-247-0564-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě: ? Dle tabulky č. 9 na straně 46, ČT24 ve sledovaném roce 2010 nevydalo ani jednu zprávu, ale sesterská ČT1 jich měla 10. Přitom ČT24 je pro popisovanou problematiku vhodné médium. Můžete to vysvětlit? Nemůže být chyba v komunikaci OPŽP (resp. SFŽP) a ČT24? ? Výzkumnou otázku č. 2 (Změnil se počet mediálních výstupů o OPŽP během programového období?) jste zodpověděla pomocí mediální analýzy a tyto změny jste interpretovala z pohledu průběhu realizace projektů tohoto OP v programovém období (2007 začátek, 2010 polovina PO?). Vymyslete, jaké jiné vnější faktory mohou ovlivnit počet zveřejněných příspěvků v jednotlivých letech? ? V kapitole 8.2 Návrhy a doporučení navrhujete, aby SFŽP více využíval spolupráci se specializovanými agenturami (PR, event. ?). Spolupracoval SFŽP v minulosti s nějakou agenturou? A s jakými výsledky?
Studentka připraveně zodpověděla všechny položené dotazy.