Tato bakalářská práce je zaměřena na sociální reklamu v oblasti problematiky palmového oleje. Teoretická část vysvětluje základní pojmy z oblasti sociálního marketingu, sociální reklamy, reklamního spotu a zabývá se také problematikou spojenou s produkcí palmového oleje. V praktické části se práce věnuje současnému stavu problematiky v České republice, popisu reklamních spotů a organizacím, které stojí za jejich vznikem. Poslední část je věnována vyhodnocení kvalitativního výzkumu, který zkoumá význam emocí v sociální reklamě zaměřené na problematiku palmového oleje.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on social advertising in palm oil issue. The theoretical part explains fundamental terms such as social marketing, social advertising, advertising spot and also deals with palm oil production issue. In the practical part the thesis deals with the current state of the issue in the Czech Republic, with description of advertising spots and with organizations that stand behind them. The last part is devoted to the evaluation of qualitative research, which is focused on the importance of emotions in social advertising focused on palm oil issues.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, palmový olej, reklamní spot, emoce
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, palm oil, advertising spot, emotions
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na sociální reklamu v oblasti problematiky palmového oleje. Teoretická část vysvětluje základní pojmy z oblasti sociálního marketingu, sociální reklamy, reklamního spotu a zabývá se také problematikou spojenou s produkcí palmového oleje. V praktické části se práce věnuje současnému stavu problematiky v České republice, popisu reklamních spotů a organizacím, které stojí za jejich vznikem. Poslední část je věnována vyhodnocení kvalitativního výzkumu, který zkoumá význam emocí v sociální reklamě zaměřené na problematiku palmového oleje.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on social advertising in palm oil issue. The theoretical part explains fundamental terms such as social marketing, social advertising, advertising spot and also deals with palm oil production issue. In the practical part the thesis deals with the current state of the issue in the Czech Republic, with description of advertising spots and with organizations that stand behind them. The last part is devoted to the evaluation of qualitative research, which is focused on the importance of emotions in social advertising focused on palm oil issues.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, palmový olej, reklamní spot, emoce
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, palm oil, advertising spot, emotions
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o sociálním marketingu, sociální reklamě, palmovém oleji a ochraně přírody.
2. Formulujte cíl, metodu a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativní šetření reklamních spotů týkajících seproblematiky palmového oleje.
4. Formulujte závěry, návrhy a doporučení k tvorbě sociální reklamy s problematikou palmového oleje.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o sociálním marketingu, sociální reklamě, palmovém oleji a ochraně přírody.
2. Formulujte cíl, metodu a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativní šetření reklamních spotů týkajících seproblematiky palmového oleje.
4. Formulujte závěry, návrhy a doporučení k tvorbě sociální reklamy s problematikou palmového oleje.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4.
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
LEE, Nancy a Philip KOTLER, c2011. Social marketing: influencing behaviors for good. 4th ed. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications. ISBN 978-1-4129-8149-1.
ZAMAZALOVÁ, Marcela, 2010. Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, xxiv, 499 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-115-4.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4.
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
LEE, Nancy a Philip KOTLER, c2011. Social marketing: influencing behaviors for good. 4th ed. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications. ISBN 978-1-4129-8149-1.
ZAMAZALOVÁ, Marcela, 2010. Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, xxiv, 499 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-115-4.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - dr. Šikl Burešová):
1. Sociální reklama bývá cíleně postavena na emocích, aby byl její efekt co nejsilnější a uživatele, který bývá zahlcen množstvím informací na sociálních sítích, zaujal. Uměla byste navrhnout další možné prvky komunikace mimo sociální sítě, kterými byste podpořila efekt šíření povědomí k tématu problematiky palmového oleje?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Vnímáte, že by organizace, jako např. Greenpeace, měly kromě upozornění na nějaké významné téma přispět i návrhem na zlepšení situace, nebo je jejich primárním cílem spíše výzva a osvěta?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Etika v sociální reklamě je velkým a samostatným tématem. Jak vnímáte emočně vypjaté spoty organizací, o kterých se v práci zmiňujete?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.