Tato bakalářská práce je zaměřena na použití pohádkových bytostí a motivů v současné reklamě. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, zda jsou pohádkové bytosti ve vybraných reklamách využity adekvátním způsobem. Dílčím cílem je zjistit, zda si respondenti spojí pohádkové bytosti s nějakými vlastnostmi. Teoretická část poskytuje náhled do světa pohádky, důležitosti emocí, teorie reklamy a závažnosti sociální reklamy. Další část definuje hlavní cíle, dílčí cíle, výzkumné otázky a výzkumné metody. Praktická část se zabývá analýzou vybraných reklam obsahující pohádkové bytosti. Další část se věnuje analýze dat získaných ze standardizovaného individuálního rozhovoru.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis "The Fairy Tale Creatures in Selected Advertisements" is focused on using fairy tale creatures and motive in contemporary advertising. The main purpose of the bachelor thesis is to find out fairy tale creatures in selected advertisements are used appropriately. The partial goal is to find out whether respondents can associate a certain fairy tale creatures with some characteristic properties. The theoretical part provides an insight into the fairy tale world, the importance of emotions, theory of advertising and importance of social advertising. The next part defines the main and partial goals of this work, research questions and research methods. The practical part deals with the analysis selected advertisements with fairy tale creatures. The next
Klíčová slova
emoce, pohádka, pohádková bytost, reklama, sociální reklama
Klíčová slova v angličtině
emotion, fairy tale, fairy tale creatures, advertising, social advertising
Rozsah průvodní práce
72 s. (120 174 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na použití pohádkových bytostí a motivů v současné reklamě. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, zda jsou pohádkové bytosti ve vybraných reklamách využity adekvátním způsobem. Dílčím cílem je zjistit, zda si respondenti spojí pohádkové bytosti s nějakými vlastnostmi. Teoretická část poskytuje náhled do světa pohádky, důležitosti emocí, teorie reklamy a závažnosti sociální reklamy. Další část definuje hlavní cíle, dílčí cíle, výzkumné otázky a výzkumné metody. Praktická část se zabývá analýzou vybraných reklam obsahující pohádkové bytosti. Další část se věnuje analýze dat získaných ze standardizovaného individuálního rozhovoru.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis "The Fairy Tale Creatures in Selected Advertisements" is focused on using fairy tale creatures and motive in contemporary advertising. The main purpose of the bachelor thesis is to find out fairy tale creatures in selected advertisements are used appropriately. The partial goal is to find out whether respondents can associate a certain fairy tale creatures with some characteristic properties. The theoretical part provides an insight into the fairy tale world, the importance of emotions, theory of advertising and importance of social advertising. The next part defines the main and partial goals of this work, research questions and research methods. The practical part deals with the analysis selected advertisements with fairy tale creatures. The next
Klíčová slova
emoce, pohádka, pohádková bytost, reklama, sociální reklama
Klíčová slova v angličtině
emotion, fairy tale, fairy tale creatures, advertising, social advertising
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury zaměřenou na reklamu a vybrané pohádkové bytosti.
2. Stanovte hlavní cíl, dílčí cíle, výzkumné otázky a výzkumné metody práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkum formou strukturovaného rozhovoru za účelem zjištění postoje respondentů k pohádkovým bytostem v reklamě.
4. Na základě výsledků výzkumu navrhněte doporučení o adekvátnosti využívání vybraných pohádkových bytostí v reklamě.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury zaměřenou na reklamu a vybrané pohádkové bytosti.
2. Stanovte hlavní cíl, dílčí cíle, výzkumné otázky a výzkumné metody práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkum formou strukturovaného rozhovoru za účelem zjištění postoje respondentů k pohádkovým bytostem v reklamě.
4. Na základě výsledků výzkumu navrhněte doporučení o adekvátnosti využívání vybraných pohádkových bytostí v reklamě.
Seznam doporučené literatury
BETTELHEIM, Bruno. Za tajemstvím pohádek: proč a jak je číst v dnešní době. Praha: Lidové noviny, 2000. 335 s. ISBN 80-7106-290-1.
FRANZ, Marie-Louise von. Psychologický výklad pohádek: smysl pohádkových vyprávění podle jungovské archetypové psychologie. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011, 182 s. Spektrum. ISBN 978-80-7367-894-4.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 978-80-904273-3-4.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 294 s. Expert. ISBN 978-80-247-2196-5
Seznam doporučené literatury
BETTELHEIM, Bruno. Za tajemstvím pohádek: proč a jak je číst v dnešní době. Praha: Lidové noviny, 2000. 335 s. ISBN 80-7106-290-1.
FRANZ, Marie-Louise von. Psychologický výklad pohádek: smysl pohádkových vyprávění podle jungovské archetypové psychologie. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011, 182 s. Spektrum. ISBN 978-80-7367-894-4.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 978-80-904273-3-4.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 294 s. Expert. ISBN 978-80-247-2196-5
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Jaké cíle má naplnit plošná komunikace značky? Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jak lze hodnotit z pozice "vlastníka značky" výsledek Vašeho šetření pro produkt laptop? Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Jak byste vyjádřila alternativně a podrobněji, že reklama dotazovanou osobu "zasáhla"? Studentka plně odpověděla na položenou otázku.