Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu věrnostního programu na budování image značky, konkrétně u lékárenské značky Dr. Max. Dále zjišťuje, jak jsou zákazníci s věrnostním programem spokojeni a jaké jsou důvody přihlášení či nepřihlášení se do věr-nostního programu Karta výhod Dr. Max. Práce se také zabývá zákaznickou věrností a okrajově i malým průzkumem konkurence této lékárenské firmy. Teoretická část shrnuje základní poznatky o věrnostních programech, zákazníkovi a řízení vztahů se zákazníky, image, značce a současně i budování značky. Ve výzkumné části je vyhodnocen vliv věr-nostního programu na budování image značky Dr. Max. V závěru je pak shrnuto několik doporučení, která pomohou zvýšit počet členů věrnostního programu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with influence of loyalty program on brand image building,
in particular Dr. Max pharmacy chain. Furthermore, it analyses customer's satisfaction with loyalty program, and pros and cons of being a member of loyalty program ´Karta výhod
Dr. Max´. The thesis also deals with loyalty of customers, and with a small competitive analysis. The first part is focused on terms explanation about loyalty programmes, custom-ers, and customers relationship management, image, brand and brand image. Impact of loy-alty program on brand building Dr. Max is evaluated in the second part. Finally, recom-mendations are presented to increase the number of members participating in the loyalty program.
Klíčová slova
věrnostní program, image značky, budování značky, řízení vztahů se zákaz-níky, zákaznická věrnost, marketingová komunikace, podpora prodeje
Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu věrnostního programu na budování image značky, konkrétně u lékárenské značky Dr. Max. Dále zjišťuje, jak jsou zákazníci s věrnostním programem spokojeni a jaké jsou důvody přihlášení či nepřihlášení se do věr-nostního programu Karta výhod Dr. Max. Práce se také zabývá zákaznickou věrností a okrajově i malým průzkumem konkurence této lékárenské firmy. Teoretická část shrnuje základní poznatky o věrnostních programech, zákazníkovi a řízení vztahů se zákazníky, image, značce a současně i budování značky. Ve výzkumné části je vyhodnocen vliv věr-nostního programu na budování image značky Dr. Max. V závěru je pak shrnuto několik doporučení, která pomohou zvýšit počet členů věrnostního programu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with influence of loyalty program on brand image building,
in particular Dr. Max pharmacy chain. Furthermore, it analyses customer's satisfaction with loyalty program, and pros and cons of being a member of loyalty program ´Karta výhod
Dr. Max´. The thesis also deals with loyalty of customers, and with a small competitive analysis. The first part is focused on terms explanation about loyalty programmes, custom-ers, and customers relationship management, image, brand and brand image. Impact of loy-alty program on brand building Dr. Max is evaluated in the second part. Finally, recom-mendations are presented to increase the number of members participating in the loyalty program.
Klíčová slova
věrnostní program, image značky, budování značky, řízení vztahů se zákaz-níky, zákaznická věrnost, marketingová komunikace, podpora prodeje
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na věrnostní programy a jejich vztah k image a budování značky.
2. Stanovte hlavní cíl, dílčí cíle, výzkumné otázky a metody práce.
3. Na základě výsledků šetření analyzujte současný stav využívání věrnostních programů a vyhodnoťte efektivitu věrnostního programu lékárenské sítě Dr.Max.
4. Na základě výsledků primárního šetření analyzujte míru vlivu věrnostních programů na image značky.
5. Na základě výsledků šetření navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi směřující k posílení vlivu věrnostních programů na budování image značky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na věrnostní programy a jejich vztah k image a budování značky.
2. Stanovte hlavní cíl, dílčí cíle, výzkumné otázky a metody práce.
3. Na základě výsledků šetření analyzujte současný stav využívání věrnostních programů a vyhodnoťte efektivitu věrnostního programu lékárenské sítě Dr.Max.
4. Na základě výsledků primárního šetření analyzujte míru vlivu věrnostních programů na image značky.
5. Na základě výsledků šetření navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi směřující k posílení vlivu věrnostních programů na budování image značky.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. ISBN 80-7226-885-6.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. Vyd. 1. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-86031-35-7.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. ISBN 80-7226-885-6.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. Vyd. 1. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-86031-35-7.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1.Ve své práci navrhujete informační SMS zprávy jako vylepšení komunikace se zákazníky (tipy na vitamíny, využití slev, doporučení atd.). Zjišťovala jste ve svém průzkumu, jaký vliv by měla tato forma přímé komunikace na věrnost značce? Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2.Patří český zákazník k věrným nebo spíše "promiskuitním"? A co ho v rozhodování nejvíce ovlivňuje?Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3.Jakým způsobem podle vás může věrnost ke značce Dr. Max u zákazníků ovlivnit fakt, že patří finanční skupině Penta?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.